دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ژن «مدیریت» کشف شد



ژن «مدیریت» کشف شد

مطالعه صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، تبدیل شدن به یک مدیر موفق یک مسأله ذاتی و ژنتیکی است.

محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL)‌ دو تحقیق گسترده در حوزه سلامت آمریکا را مورد آنالیز دقیق قرار داده و نمونه DNA‌ بیش از چهار هزار نفر را بررسی کردند.

این مطالعه منجر به شناسایی توالی خاص ژنتیکی مرتبط با تصدی موقعیت مدیریت شد.

ژن rs4950‌ تعیین کننده تمایل فرد به مدیریت یا فرمانپذیری است و بر این اساس، افراد دارای این ژن تا 25 درصد بیش از سایرین دارای نقش نظارتی در محیط کار هستند.

دکتر «ژان مانوئل دنو» محقق ارشد این مطالعه تأکید می‌کند: ژن rs4950‌ تعیین کننده توانایی رهبری یا فرمانپذیری یک فرد است و داشتن این ژن، کلید تبدیل شدن به یک مدیر و رهبر موفق محسوب می‌شود.

با کشف «ژن مدیریت» می‌توان افراد مستعد تبدیل شدن به یک مدیر بزرگ را از بدو تولد شناسایی کرد؛ محققان نیز مدعی هستند که شرکت ها در آینده می‌توانند با انجام تست های ژنتیکی، افراد مستعد برای تصدی مشاغل مهم و مدیریتی را انتخاب کنند.

نتایج بدست آمده در این مطالعه نشان می دهد که مدیران بزرگی مانند مارتین لوتر کینگ، گاندی و نلسون ماندلا نیز احتمالا دارای «ژن مدیریت» بوده اند.

مطالعات بیشتری برای درک تعامل ژن rs4950‌ با سایر عوامل مانند محیط و آموزه‌های دوران کودکی باید انجام شود.

نتایج این مطالعه در مجله Leadership Quarterly منتشر شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
از اختلاس و مدیریت جهانی تا ژن خوب و آزاده نامداری در خنداننده شو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج ژن مرتبط با سرطان سینه کشف شد



 

 

پنج ژن مرتبط با سرطان سینه کشف شد

 

 

دانشمندان پنج عامل ژنتیکی را کشف کرده اند که دلیل ارثی بودن سرطان سینه در زنان را توضیح می دهد.

 


محققان دانشگاه کمبریج انگلیس به سرپرستی "داگلاس ایستون" نقشه ژنی بیش از ۱۶ هزار بیمار را اسکن و اعلام کردند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که تحت غربالگری و درمان قرار گرفته اند بیشتر از دیگران است.

 


نتایج این بررسی ها که در آن پنج واریان ژنی جدید شناسایی شد نشان می دهد که پنج درصد تمامی بیماران مبتلا به سرطان سینه ژنهای معیوب شناخته شده این بیماری را به دارند. با این حال عامل دقیق این بیماری هنوز ناشناخته است.

 


سرطان سینه رایجترین سرطان در بین زنان است. این بیماری سالانه نیم میلیون زن را در سراسر جهان به کام مرگ می رساند. خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که در بین نزدیکانشان فرد مبتلا به این سرطان داشته باشند، دو برابر بیشتر است.