دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ژنرالی که اولین ناو هواپیمابر چینی شد


اکنون نام اولین ناو هواپیمابر چین نیز مشخص شده است. "شی لانگ" نام یکی از ژنرال‌های چین بود که در سال ۱۶۸۱ موفق شد تایوان را تصرف کند و مقامات چین همین نام را بر اولین ناو هواپیمابر کشورشان نهاده‌اند. البته این نام باید به طور رسمی تایید شود.

دویچه وله: اولین ناو هواپیمابر چین ۳۰۰ متر است. این ناو از هم‌اکنون همسایگان این کشور را به وحشت انداخته است. این ناو حرکت آزمایشی خود را آغاز کرده است. این ناو در پایان دهه ۱۹۹۰ از اوکراین خریداری شد و در بنادر چین مدرنیزه شد.

بودجه دفاعی چین یکی از بالاترین بودجه‌ها در میان کشورهای جهان است. تخمین زده می‌شود که این کشور سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار خرج تسلیحات نظامی می‌کند. از جمله تجهیزات نظامی چین جت‌های جنگی، زیردریایی و اکنون نیز ناو هواپیمابر است. چین برای نخستین بار موفق به تهیه ناو هواپیمابر شده است؛ ناوی که اولین حرکت آزمایشی خود را آغاز کرده.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین اعلام کرده است که اولین ناو هواپیمابر چین صنایع کشتی‌سازی این کشور را در منطقه دالیان در شمال شرق این کشور ترک کرده، اما مسیر حرکت طولانی نخواهد بود و بار دیگر برای افزایش تجهیزات تکنیکی به این منطقه باز می‌گردد. سفرهای آزمایشی دیگری نیز برای این ناوهواپیمابر در نظر گرفته شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
ناو هواپیمابر چینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت داخلی اولین ناو هواپیمابر هند با هزینه 5 میلیارد دلاری (+عکس)



ساخت داخلی اولین ناو هواپیمابر هند با هزینه 5 میلیارد دلاری (+عکس)

هم اکنون تنها کشورهای معدودی از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و ژاپن سازنده ناوهواپیمابر است. هند هم اکنون مالک یک فروند ناوهواپیمابر ساخت انگلیس با عمر 60 ساله است. این ناوهواپیمابر به نام "ای ان اس فیرات" در سال 1987 به ارتش هند پیوست. نخستین ناوهواپیمابر هند با هزینه 5 میلیارد دلار ساخته شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، هند در راستای تلاش ها برای به روز سازی نیروهای مسلح خود، نخستین ناوهواپیمابر خود را با هزینه 5 میلیارد دلار ساخته است.
هند در زمینه تسلیحاتی به صورت اساسی بر روسیه تکیه دارد.

"ا. ک. ساکسینا" مهندس نظامی هندی که بر ساخت این ناوهواپیمابر نظارت داشت گفت: ساخت و راه اندازی این ناوهواپیمابر 8 سال زمان برد. راه اندازی این ناوهواپیمابر دو سال با تاخیر انجام شود.

این ناوهواپیمابر بعد از عبور موفقیت آمیز از آزمایش های متعدد در ابتدای سال 2018 وارد ماموریت های نظامی خواهد شد. وزن این کشتی 40 هزار تن است و به طور رسمی در بندر کوشی در جنوب هند با حضور مقامات ارشد دیپلماتیک و نظامی به نیروی دریایی هند می پیوندد.

این اتفاق به معنی ورود هند به باشگاه کم عضو کشورهای سازنده این کشتی استراتژیک و پیشرفته است.
هم اکنون تنها کشورهای معدودی از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و ژاپن سازنده ناوهواپیمابر است.

ساخت داخلی اولین ناو هواپیمابر هند,ناوهواپیمابر ای ان اس فیرات,هزینه ساخت ناو هواپیمابر هند

 
هند هم اکنون مالک یک فروند ناوهواپیمابر ساخت انگلیس با عمر 60 ساله است. این ناوهواپیمابر به نام "ای ان اس فیرات" در سال 1987 به ارتش هند پیوست.
هند در بین سال های 2010 و 2016 میلادی 112 میلیارد دلار در زمینه تسلیحات هزینه  می کند.
دولت هند روز شنبه گذشته هم اعلام کرد که نخستین زیردریایی ساخت این کشور آماده ورود به مرحله آزمایش است. این زیردریایی با سوخت هسته ای فعالیت می کند.

عصر ناوهای هواپیمابر در نخستین دهه قرن میلادی گذشته از آمریکا آغاز شد ولی نخستین ناوهواپیمابر به نام "آر گوس" در سپتامبر 1918 به نیروی دریایی انگلیس پیوست. ساخت این ناوهواپیمابر، چهار سال طول کشیده بود.
آمریکا نیز در سال 1922 شاهد حضور نخستین ناوهواپیمابر در نیروی دریایی خود بود.

ساخت داخلی اولین ناو هواپیمابر هند,ناوهواپیمابر ای ان اس فیرات,هزینه ساخت ناو هواپیمابر هند

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عصرایران