دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چیزهایی که در مورد کالاشنیکُف نمی‌دانستید/عکس



اخبارعلمی - چیزهایی که در مورد کالاشنیکُف نمی‌دانستید/عکس

میخائیل کالاشنیکُف که بیشتر نامش با تلفظ اشتباه کلاشینکف مشهور شده است در سن ۹۴ سالگی از دنیا رفته است. او مخترع سلاحی است که بیشتر از هر اسلحه دیگری در دنیا باعث مرگ آدم‌ها شده است. هر چند دیگر کمتر کسی است که در دنیا نام کلاشینکف را نشنیده باشد اما هنوز مواردی هست که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند.

?

سرلشکری به نام کالاشنیکُف
میخائیل  کالاشنیکُف یا همان کلاشنیکف خودمان با وجود آنکه جایزه‌های مختلفی را از مقام‌های مختلف روسیه دریافت کرده اما هیچ وقت پول زیادی از اختراع مشهور خود یعنی همان سلاحAK-47 به دست نیاورده است. او در هفتاد و پنجمین سالگرد تولدش توسط بوریس یلتسین، رئیس جمهور وقت روسیه به درجه سرلشگری ارتقا یافت.

اخبار,اخبارعلمی, مخترع مشهورترین مسلسل جهان

تقصیر آلمان‌ها بود
مخترع مشهورترین مسلسل جهان در سال ۱۹۳۸ برای خدمت به ارتش سرخ رفت و از همان زمان به خاطر علاقه‌اش وارد کارهای فنی تانک شد. اما شاید آلمان‌ها را بتوان عامل اصلی طراحی و ساخت کلاشینکف دانست. در سال ۱۹۴۱ در جریان جنگ جهانی دوم تانکی که کلاشینکف در آن بود هدف قرار گرفت و او مجروح شد. در زمان بستری بودن در بیمارستان به خاطر همین جراحت او طراحی سلاح مشهورش را شروع کرد. او بعدها که برخی از او به خاطر ساخت سلاحش انتقاد می‌کردند آلمانی‌ها را علت اختراعش دانست و گفت: هدف من این بود که سلاحی بسازم که با آن بتوان از وطنم دفاع کرد. مقصر من نیستم که این سلاح در بسیاری از نقاط آشوب‌زده استفاده شده. به نظرم سیاست های آن کشورهاست که باید مورد سرزنش قرار گیرد و نه طراح سلاح.

 

در پرچم ملی یک کشور
مسلسل اتوماتیک کلاشینکف در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و آمارها نشان می‌دهد حداقل ۱۰۰ میلیون قبضه از آن تاکنون در جهان تولید شده است. خود کلاشنیکف گفته است که در جنگ ویتنام سربازان آمریکایی مسلسل‌های ام-۱۶ خود را رها می‌کردند و کلاشینکف نیروهای ویتنامی را به خاطر راحتی کار و گیر نکردن سلاح بر می‌داشتند! در نبردها آن‌قدر کلاشینکف مشهور بوده که در پرچم ملی موزامبیک تصویر آن دیده می‌شود. کلاشینکف در نبردهای این کشور برای استقلال از پرتغال نقش مهمی داشته است.

اخبار,اخبارعلمی, مخترع مشهورترین مسلسل جهان

نام پسر: کلاش
در خیلی از کشورهای دنیا از مخفف کلاش یا کالاش برای نام اسلحه مشهور میخائیل کالاشنیکُف استفاده می‌کنند اما این نام در برخی کشورهای آفریقایی اسم محبوبی برای پسرها شده است.

اخبار,اخبارعلمی, مخترع مشهورترین مسلسل جهان

اخبار,اخبارعلمی, مخترع مشهورترین مسلسل جهان

از صدام تا بن لادن
تصاویر اسامه بن لادن و صدام با AK-47 را خیلی‌ها دیده‌اند. صدام یک کلاشینکف طلایی داشته که نیروهای آمریکایی آن را با خود از عراق خارج کردند. برخی گزارش‌ها هم نشان می‌دهد که در زمان حمله نیروهای آمریکایی به شهر ابوت‌آباد  بن لادن می‌خواسته از یک کلاش استفاده کند که مهلتش را پیدا نمی‌کند.


کلاشینکف طلایی صدام که به آمریکا برده شد
 


از رؤیای شعر تا وسایل کشاورزی
میخائیل کلاشینکف زمانی که جوان بود آرزو داشت شاعر و نویسنده شود اما عاقبت طراح سلاح شد.  کلاشنیوف که بارها از سوی مقام های شوروی سابق و روسیه مورد قدردانی قرار گرفت، پول زیادی از ساخت و فروش این سلاح به دست نیاورد و به گفته خودش «کاش ماشین چمن زن اختراع کرده بود.»
او علاقه خاصی به کشاورزی داشت و به همین خاطر سررشته خاصی در این زمینه هم داشت.  

اخبار,اخبارعلمی, مخترع مشهورترین مسلسل جهان

سنتی به نام کلاش
در یمن کلاشینکف وارد سنت‌های این کشور شده است. در همین ماه گذشته ۱۰۱ قبضه از این سلاح به خانواده کسانی که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شده بودند اهدا شد.

اخبارعلمی - مهر نیوز
 


ویدیو مرتبط :
چیزهایی که داری و چیزهایی که نداری! God's Blessings On

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب ترین چیزهایی که در بدن پیدا شده است +عکس



اخبار گوناگون - عجیب ترین چیزهایی که در بدن پیدا شده است +عکس

گاهی اوقات بدن انسان دچار حالت هایی می شود که توضیح آن برای پزشکان هم بسیار سخت است. یک از این شرایط عجیب پیدا شدن چیزهای باورنکردنی در بدن است.

گاهی اوقات بر اثر حوادث مختلف اشیایی وارد بدن انسان می شود و همانچا می ماند. برای مثال جانبازار 8 سال دفاع مقدس هر روز با چندین ترکش که در بدنشان وجود دارد زندگی می کنند و گاهی به دلیل همان ترکش های یادگاری راهی بیمارستان می شوند. اگر جانبازان گرانقدر را کنار بگذاریم افرادی در دنیا هستند که چیزهای عجیبی از بدنشان خارج شده است.

گیاه نخود

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب ترین چیزها

در سال 2009 "رون سودن" با اورژانس به بیمارستان منتقل شد و پزشکان سریعا مشغول احیای وی شدند. این مرد از گذشته هر روز چندین نخ سیگار می کشید و احتمال آن می رفت تا دچار سرطان ریه شده باشد اما عکس های اشعه ایکس چیزدیگری را نشان می داد. پزشکان با بررسی تصاویر گرفته شده متوجه شدند که یک نخود در ریه این مرد وجود دارد که جوانه زده و در حال رشد کردن است. پس از مشخص شدن علت سریعا بیمار به اتاق عمل منتقل شد و طی یک عمل جراحی گیاهی که 2 سانتی متر رشد کرده بود خارج شد.

بچه سنگی

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب ترین چیزها

9 ماه زمان زیادی برای حمل بچه در رحم است اما نظر شما در مورد 60 سال چیست؟ "هوآنگ یجین" خانم 92 ساله ای است که پزشکان چینی را متحیر کرد. این خانم پس از 60 سال تصمیم گرفت بچه ای که در شکم دارد را خارج کند. این خانم در جوانی صاحب فرزند شد اما از ترس آنکه هنگام زایمان جانش را از دست ندهد تصمیم گرفت هیچوقت بچه را از بدنش خارج نکند. این بچه پس از نیم قرن تبدیل به سنگ شده بود ولی بدن این خانم آن را به عنوان یک شی خارجی نمی شناخت از این رو توانسته بود به زندگی خود ادامه دهد.

بمب منفجر نشده

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب ترین چیزها

"چنینگ موس" یکی از خوش شانس ترین افرادی است که در جنگ افغانستان شرکت داشته است. این سرباز در حال حرکت در یکی از مناطق این کشور بود که مورد حمله راکت های انفجاری قرار گرفتند. این راکت ها به راحتی می توانست چندین سرباز را از پا در بیاورد اما بمبی که به موس اصابت کرد فعال نشد ولی در لگن او جا خوش کرد. پس از پایان حمله یک بالگرد برای نجات وی عازم منطقه شد و سریعا او رابه بیمارستان رساندند اما خون زیادی از وی رفته بود. به طور اتفاقی یک خنثی کننده بمب هم در بیمارستان حضور داشت و پس از خنثی شدن راکت پزشکان مشغول به جراحی وی شدند.

78 قاشق و چنگال

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب ترین چیزها

"مارگارت دالمن" عادت عجیبی هنگام خوردن غذا داشت، او به پزشکان گفت زمانی که برای غذا خوردن به سر سفره می روم بیشتر ترغیب می شوم تا قاشق و چنگال را بخورم و معمولا از خوردن غذا لذت زیادی نمی برم. این خانم زمانی که به پزشک مراجعه کرد 78 قاشق و چنگال در شکمش داشت. پزشکان پس از یک عمل سخت سرویس قاشق های شکم او را خالی کردند و وی پس از چند هفته استراحت توانست به خانه بازگردد.

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران