دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه Backup های قدیمی ویندوز را پاک کنید




از اونجایی که نسل های جدید ویندوز مثل ویندوز ۷ همیشه به شما گرفتن نسخه ی پشتیبان از فایل های ویندوزتان را پیشنهاد می کند لذا بسیاری از کاربران دائم در حال Back-up گرفتن از هاردشان هستند.تا اینجا هیچ مشکلی نیست کار بسیار خوبی هم هست که دائم Back-up بگیرید از سیستمتان که اگر به مشکل خورد راحت بتوانید Restore کنید،مشکل از جایی شروع میشود که Back-up ها شروع به گرفتن فضای هاردتان میکند و با گرفتن هر دفعه Back-up نسخه ی جدیدی تولید می شود و نسخه ی قدیمی هم به حالِ خود می ماند.لذا باید گه گدار به هاردتان سر بزنید و نسخه ی های قدیمی را پاک کنید و جدیدترین نسخه ی Back-up را نگه دارید.امروز می خواهیم نحوه ی پاک کردن Back-up های قدیمی را به شما آموزش دهیم.

به Control Panel بروید و گزینه ی Backup and Restore را انتخاب کنید

روی Change Settings کلیک نمایید

 بک آپ ویندوز, بک اپ گرفتن

بعد از آن میزان حجم اشغال شده توسط Back up و Image های ویندوز نمایش داده می شود

روی گزینه ی View Backups… کلیک نمایید

 بک آپ ویندوز, بک اپ گرفتن

سپس لیست از Back up ها به شما نشان داده می شود. در اینجا شما میتوانید لیستی از نسخه های مختلف Back up هایتان را مشاهده کنید و نسخه های قدیمی و سنگین را پاک نمایید.

منبع:zoopirnet.com


ویدیو مرتبط :
تهیه backup یا نسخه پشتیبان از ویندوز 7 و ویندوز 8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8



 

task manager, ویندوز 8, آموزش کامپیوتر

 یکی از به‌روزرسانی‌هایی که در ویندوز 8 انجام شده است تغییراتی است که در Task Manager ویندوز رخ داده است. در صورتی که کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete و یا Ctrl+Shift+Esc را بزنید، می‌توانید به این Task Manager جدید دسترسی داشته باشید. اما در صورتی که علاقه‌ای به این Task Manager جدید ندارید، جای نگرانی نیست. چرا که Task Manager قدیمی از ویندوز 8 حذف نشده است بلکه تنها نحوه دسترسی به آن متفاوت شده است. در این ترفند به معرفی نحوه دسترسی به Task Manager قدیمی در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run نمایان شود.
سپس عبارت taskmgr را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که Task Manager قدیمی باز خواهد شد.
شما می‌توانید در همین حین نیز با فشردن Ctrl+Shift+Esc به Task Manager جدید ویندوز 8 دسترسی داشته باشید.

دقت کنید در صورتی که به C:\Windows\System32 بروید، با راست کلیک بر روی فایل taskmgr.exe و انتخاب Send to > Desktop می‌توانید یک شورتکات از Task Manager قدیمی در صفحه دسکتاپ خود ایجاد کنید.

منبع:tarfandstan.com