دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه یک فایل Word را با گذرواژه محافظت کنیم؟




واژه‌پرداز پرقدرت مایکروسافت از یک امکان ویژه برخوردار است که کاربران می‌توانند با آن فایل‌های مستند خود را با یک گذرواژه محافظت کرده و از ایجاد هر گونه تغییر در آن فایل جلوگیری کنند. امروز می‌خواهیم شما را با این قابلیت و نحوه فعال کردن آن در واژه‌پرداز Word آشنا سازیم.


 پیش از این در یک گزارش به چگونگی مخفی کردن متن یا مشخص ساختن بخشی از متن در یک فایل Word به عنوان متن تغییر نا‌پذیر اشاره کردیم؛ اما آنچه باید درباره این دو روش (مخفی کردن و ایجاد بلاک غیر قابل تغییر برای متن) گفت اینکه به‌‌ همان سادگی مخفی ساختن یا غیر قابل تغییر ساختن بخشی از متن، می‌توان متن را از حالت مخفی یا غیر قابل تغییر خارج ساخت.

در نتیجه چنانچه می‌خواهید یک فایل مستند را کامل از هرگونه تغییرات مصون دارید، باید آن را به وسیله یک گذرواژه محافظت کنید. امروز به شما نحوه محافظت از فایل مستند را با استفاده از گذرواژه آموزش می‌دهیم.

 

چگونگی مخفی کردن متن برای ورد ,فایل ورد

 
محافظت از یک فایل مستند به این معناست که کاربران قادر به دیدن متن بوده، ولی از امکان ایجاد تغییر در آن محروم خواهند بود. برای شروع بعد از باز کردن فایل مستند مورد نظر خود، روی روبان ابزار به تب Review بروید و بر Protect Document یا Restrict Editing ـ بسته به نسخه Word شما متفاوت است ـ کلیک کنید.

 

چگونگی مخفی کردن متن برای ورد ,فایل ورد

 
در منو یا پنلی که در سمت راست باز می شود در پایین بخش Formatting Restrictions تیک گزینه: Limit formatting to a selection of styles را بزنید و بر دکمه Settings در زیر آن کلیک کنید.

 

چگونگی مخفی کردن متن برای ورد ,فایل ورد


در پنجره‌ای که باز می‌شود، در صورتی که تیک گزینه Limit formatting to زده نشده بود، آن را تیک بزنید و سپس بر دکمه None کلیک کنید تا مطمئن شوید هیچ تغییری در فرمت و شکل و شمایل فایل مستند شما پدید نخواهد آمد.

 

چگونگی مخفی کردن متن برای ورد ,فایل ورد


پس از کلیک بر دکمه OK ممکن است یک پیغام به شما نمایش داده شود که شما را از وجود فرمت‌های غیر مجاز در فایل مستند، همچون متن مخفی با خبر کند. در صورت نمایش این پیغام، حتما بر روی دکمه NO کلیک کنید تا کل فایل به‌‌ همان شکل بماند.

گام بعدی این است که به بخش Editing Restrictions برویم و در آنجا تیک گزینه Allow only this type of editing … را بزنید و از منوی پایین افتادنی زیر آن که فعال می‌شود، مطمئن شوید که گزینه No changes (read only) انتخاب شده باشد.

 

چگونگی مخفی کردن متن برای ورد ,فایل ورد

 
در پایان باید روی دکمه Yes Start Enforcing … در پایین بخش Start enforcement کلیک کرده و گذرواژه خود را برای محافظت از این فایل مستند وارد کنید.

 

چگونگی مخفی کردن متن برای ورد ,فایل ورد

 
به این ترتیب فایل مستند شما کاملا محافظت شده و از تغییرات احتمالی و ناخواسته مصون خواهد بود. تنها زمانی قادر به ویرایش متن خواهید بود که گذرواژه خود را برای ویرایش آن وارد کنید.

 

چگونگی مخفی کردن متن برای ورد ,فایل ورد

 

منبع : tabnak.ir

 


ویدیو مرتبط :
چگونه بر روی یک سند Word گذرواژه (پسورد) بگذاریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه محتوای دو فایل Word با یکدیگر



 

 

 

مقایسه محتوای دو فایل Word با یکدیگر

 


فرض کنید دو فایل Word در اختیار دارید و می‏خواهید بدانید که محتوای این دو فایل چه تفاوت‏هایی با یکدیگر دارد. این موضوع زمانی کاربرد بیشتری دارد که قصد دارید تفاوت‏های نسخه اصلی و یک نسخه اصلاح شده یک متن را دریابید. به ویژه در کارهای گروهی این موضوع بیشتر نیاز می‏شود. جالب است بدانید در نسخه‏های 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنین قابلیتی وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه مقایسه محتوای دو فایل Word با همدیگر توسط خود نرم افزار Word بپردازیم.

 


برای این کار:
ابتدا نرم‏افزار Word (نسخه 2007 یا 2010) را اجرا نمایید.
اکنون در نوار بالای صفحه به تب Review بروید.
حال در قسمت Compare، بر روی دکمه Compare کلیک کرده و مجدد Compare را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، در قسمت Original document بایستی فایل Word اصلی و در قسمت Revised document نیز فایل اصلاح شده را انتخاب نمایید. برای این کار بایستی بر روی دکمه پوشه زرد رنگ هر قسمت کلیک کرده و فایل را انتخاب کنید.
با فشردن دکمه More نیز تنظیمات مقایسه نظیر آنچه که باید مقایسه شود و همچنین تنظیمات نمایش تغییرات را می‏توانید صورت دهید.
در پایان با فشردن دکمه OK مقایسه انجام می‏گیرد و نتیجه ظاهر می‏شود.
شما می‏توانید این فایل نتیجه تغییرات را نیز به طور مجزا ذخیره نمایید.