دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه یک صفحه لمسی را تمیز کنیم؟



 
لکه ها روی صفحه همه گجت ها به وفور تا دلتان بخواهد یافت می شوند! اصلا لکه چیست اثر انگشت خودش یک مشکل اساسی است!
امروزه دستگاه های لمسی فراوان است؛ Mp3 ها، گوشی های همراه یا حتی لپ تاپ ها، پس با ما همراه باشید تا به شما چگونگی آسوده پاک کردن تمامی آن ها را بیاموزیم.

 

چیزهایی که نیاز دارید
دستمال های میکروفایبر یا نخی نرم کلا بدون پرز
آب مقطر یا مایع تمیز کننده مخصوص دستگاه های لمسی

۱- یک دستمال حرفه ای و تمیز مشابه آن چه در بالا گفته شد پیدا کنید؛ از دستمال عینک یا دستمال های مشابه که داخل پک دستگاه ها قرار دارد نیز می توانید استفاده کنید.

 

۲- فراموش نکنید قبل از تمیز کردن حتما دستگاه را خاموش کرده باشید. این کار سبب می شود آسان تر جا هایی را که می خواهید پاک کنید ببینید.

 

تمیز کردن صفحه لمسی گوشی, تاچ

 

۳- نحوه پاک سازی صفحه تا جایی که برایتان امکان پذیر است به صورت دورانی و مرتب باشد؛ این باعث پاک شدن اکثر لکه ها می شود. این کار سبب  آن گونه که تجربه می گوید حرکات عمودی و افقی آثاری نا مرتب از خود به جای می گذارد.

 

۴- اگر نیاز پیدا کردید می توانید یک دستمال پنبه ای (گوشه ها) را کمی خیس کنید و حرکات دورانی را مجددا اعمال کنید. همچنین امکان ایجاد بخار با دهان نیز امکان پذیر است که فکر کنم اگر گفته نمی شد هم از آن جایی که ما ایرانی ها در این زمینه ها بسیار متخصص هستیم خودتان این کار را می کردید!


جهت اطمینان همیشه به یاد داشته باشید دفترچه راهنمای دستمال را مطالعه کنید؛ چندی از آن ها نیازمند کمی مرطوب کردن هستند. اگر این کار را کرده اید این متن را نادیده بگیرید. (برای مرطوب کردن بهتر است از آب مقطر استفاده کنید)
هنگام تمیز کردن نیز سعی کنید خیلی به آن فشار نیاورید.

 

تمیز کردن صفحه لمسی گوشی, تاچ

 

پس از استفاده از دستمال نرم (پنبه ای مانند) مجددا از دستمال قبلی استفاده کنید. اگر هنوز کمی رطوبت موجود هست اجازه دهید خشک شود سپس با دستمال روی آن بکشید چرا که موجب می شود دوباره صفحه کثیف شود.

 

تمیز کردن صفحه لمسی گوشی, تاچ

 

دستمال را چگونه بشوئیم؟
برای شستشوی دستمال آن را در آب ولرم و صابونی خیس کنید. این کار باعث زدودن پرز ها و دوده هایی می شود که ممکن است در هنگام تمیز کردن دستمال به خود جذب کرده باشد. در همان حال که دستمال مرطوب می شود سعی کنید آن را به نرمی بسایید.

 

پس از خیس شدن از فشردن آب اضافی پرهیز کنید و اجازه دهید با جریان هوا خشک شود؛ اگر در عجله هستید هیچ گاه با رطوبت صفحه دیگری را پاک نکنید، با کمی فوت کردن نیز می تواند خشک شود.

 

نکات
دستمال تمیز کننده را همیشه در شرایط خوب و پاک نگه داری کنید و به صورت منظم بشوئید تا به آسانی دوده های صفحه را بزداید.

 

یکی از راه های عالی برای جلوگیری از ایجاد لکه و کثیفی روی صفحه و حتی خط و خش چسباندن یک ورقه محافظ است و مطمئنا بسیاری از ما با آن ها آشنایی داشته و حتی آن ها را روی صفحه چسبانده ایم.

 

یکی دیگر از راه های مناسب این کار که با جلوگیری از ضربه و محافظت از خود دستگاه همراه است تهیه یک کیس محافظ هست که کیفیت نگه داری را بالا می برد.

 

اگر دستمال مایکروفایبری ندارید مشکلی نیست؛ دستمال عینک همانطور که در بالا نام بردیم یا یک دستمال پنبه ای مانند یا حتی گوشه لباس (نخی) تان این کار را انجام دهید.

 

لازم به ذکر هست خوب است گاهی کیت مخصوص تمیز کردن صفحات لمسی را خریداری کنیم. این بسته شامل یک دستمال ضد غبار و مایع های نگهداری کننده است که البته به نظر بنده یک خرج اضافه است که ارزش خرج کردن پول را ندارد و قبل از هر چیز بهتر است کمی راجع به آن اطلاعات جمع کنیم.

اخطارها
· هنگام تمیز کردن دستمال را خیلی محکم روی صفحه فشار ندهید چرا که به دیسپلی آسیب می زند.
· از پاشیدن مستقیم انواع مایعات مثل آب اکیدا خودداری کنید؛ این یک ریسک خیلی بزرگ است که امکان ورود آب و سایر مایعات به دستگاه را می دهد و به جای آن بهتر است دستمال ها را کمی با این نوع مایعات مرطوب کرده و روی آن ها قرار دهیم.

 

· هیچ گاه از محصول / محصولاتی که درون آن ها آمونیاک وجود دارد استفاده نکنید این مایع به قدری به صفحه نمایش آسیب می زند که خود سازندگان نیز در دفترچه راهنما به آن اشاره کرده است.

 

· از موادی که قابلیت سازندگی دارند هیچ گاه استفاده نکنید.

 

· استفاده از کاغذ مچاله یا دستمال کاغذی توصیه نمی شود؛ چرا که در ساختار آن ها فیبر چوب موجود است که به هنگام ترکیب با سطح پلاستیکی به آن ها آسیب می رسانند. شاید در دفعه اول این را به خوبی درک نکنید اما پس از تنها چند بار استفاده از آن ها متوجه از بین رفتن سطح صیقلی آن ها خواهید شد.

 

· هیچ وقت از آب دهان استفاده نکنید! جان امیر حسینم نکنید! این کار فقط باعث کثیف تر شدن صفحه و تخلیط بیشتر می شود که دوباره مجبورید آن را تمیز کنید…
منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
DisplayCover؛ ترکیبی از یک صفحه کلید و یک صفحه لمسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمیز کردن صفحات لمسی



 

صفحات لمسی, تمیز کردن صفحات لمسی

پاک‌کردن صفحه‌های لمسی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کار سختی نیست. به هیچ کیت یا روش مخصوصی برای تمیز کردن نیاز ندارید. فقط باید بدانید که چه کارهایی را نباید انجام دهید! بعضی از روش‌ها و وسایل ممکن است به صفحه‌های لمسی آسیب بزنند. اگر این‌ها را بدانید، با ساده‌ترین چیزهایی که دم دستتان است می‌توانید در طی چند ثانیه، تمامی ناپاکی‌ها مثل چربی و گرد و غبار را از روی گوشی و یا تبلت‌تان پاک کنید.

چه کارهایی را نباید انجام داد
بیایید قبل از این‌که بگوییم چگونه می‌توان به راحتی صفحه‌های لمسی را تمیز کرد، بگوییم که چه کارهایی را هرگز نباید انجام دهیم.

هرگز از مواد شوینده‌ی شیمیایی که پایه‌ی الکلی دارند و یا حاوی آمونیاک هستند استفاده نکنید! اگر برای تمیزکاری حتماً نیاز به مایع دارید، می‌توانید از مقدار کمی آب برای این‌کار استفاده کنید. همچنین می‌توانید مواد شوینده‌ی مخصوص این‌کار را خریداری کنید. به طور مثال می‌توانید از iKlenz که مورد تأیید شرکت اپل است استفاده کنید؛ امّا باز هم می‌گویم که هیچ‌نیازی به خرید چیز به‌خصوصی ندارید.

هرگز از پارچه‌های زبر، حوله‌های کاغذی و یا حتی دستمال کاغذی که باعث وارد شدن آسیب به صفحه‌ی لمسی می‌شود استفاده نکنید. در عوض می‌توانید از پارچه‌های میکروفیبری (معمولاً برای تمیز کردن شیشه‌ی عینک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند) که انحصاراً برای این‌کار ساخته شده‌اند استفاده کنید.

هرگز از مقدار زیادی آب برای تمیز کردن استفاده نکنید. اگر به آب نیاز دارید، همان‌طور که پیش‌تر گفته‌شد، می‌توانید پارچه‌ی میکروفیبری خود را با مقدار کمی آب خالص و یا مواد شوینده‌ی مخصوص تَر کنید. در هر حال پیشنهاد می‌شود اگر از مایع جهت شست‌و‌شو استفاده می‌کنید، حتماً نمایشگر دستگاه یا کلاً خود دستگاه را خاموش کنید.
و پیش‌و‌پا افتاده‌ترین یادآوری این‌که هرگز برای پاک‌سازی، فشار غیر متعارف به صفحه وارد نکنید!

یادآور می‌شوم که توصیه‌های ذکر شده در این نوشتار مخصوص صفحاتی‌ست که با هیچ محافظ صفحه‌ای محافظت نمی‌شوند. بدیهی‌ست اگر از محافظ صفحه استفاده می‌کنید، می‌توانید وسواس کمتری به خرج دهید!

صفحات لمسی, تمیز کردن صفحات لمسی

یک پارچه‌ی میکروفیبری تهیه کنید
برای تمیز کردن یک صفحه‌ی لمسی، تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید، یک پارچه‌ی میکروفیبری است. اگر صفحه خیلی کثیف است، می‌توانید از مقدار کمی آب هم استفاده کنید (هرگز از مواد کف‌ساز مثل صابون استفاده نکنید!).

ممکن است با خواندن “پارچه‌ی میکروفیبری” فکر کنید چیز خیلی منحصربه‌فردی‌ست! امّا اصلاً این‌طور نیست. این پارچه‌ها به وفور و به ارزانی یافت می‌شوند! اگر عینک دارید، حتماً هنگام خرید عینک، یک پارچه‌ی میکروفیبری نیز هدیه گرفته‌اید. این پارچه‌ها برای تمیز کردن انواع شیشه‌ها ساخته‌شده‌اند. چه می‌خواهد شیشه‌ی عینک طبی یا آفتابی باشد چه شیشه‌ی صفحات لمسی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها. در هر صورت اگر پارچه‌ی میکروفیبری در اختیار ندارید، می‌توانید از پارچه‌های کتان هم استفاده کنید. البته انتظار نداشته باشید که همان نتیجه‌ای را که می‌توان با پارچه‌های میکروفیبری گرفت، با تی‌شرت کتان خود بگیرید!

اما چرا پارچه‌های میکروفیبری؟ همانطور که مشخص است، میکروفیبر یعنی الیافی بسیار ریز که با میکروسکوپ قابل مشاهده هستند و “میکرو” پیشوندی‌ست برای چیزهای بسیار ریز! این الیاف بسیار ریز به هیچ‌وجه به سطوح صافی مثل شیشه آسیب نمی‌زنند؛ امّا اصل مطلب این‌جاست که این نوع پارچه‌ها، چربی‌ها و گرد و غبار را به جای این‌که روی صفحه به این طرف و آن طرف ببرند، به خود جذب می‌کنند! چند تکان کوچک پارچه‌ی میکروفیبری روی گوشی، تنها کاری‌ست که باید انجام دهید!

چگونه یک صفحه‌ی لمسی را تمیز کنیم؟
خوب، حالا که وسیله‌ی مورد نیاز عملیات را در دست داریم، می‌رویم به سراغ خود عملیات تمیزکاری!

دستگاه را خاموش کنید! می‌توان گفت این مرحله اختیاری‌ست. اگر از آب استفاده می‌کنید بهتر است این مرحله را انجام دهید. در کل، وسواس زیادی بده! ولی خوب، خاموش کردن دستگاه می‌تواند در دیدن کثیفی‌ها کمکتان کند!

بصورت عمودی یا افقی و در یک جهت، پارچه‌ی میکروفیبری را روی صفحه بکشید. به طور مثال، پارچه را روی قسمت سمت چپ صفحه گذاشته و به آرامی و مستقیماً به سمت راست بکشید. حالا پارچه را از صفحه برداشته، کمی پایین‌تر برده و دوباره از چپ به راست بکشید. ممکن است بگویید انجام حرکات دایره‌وار سریع‌تر و راحت‌تر است. راست می‌گویید! ولی این‌کار باعث می‌شود کثیفی‌ها و به‌خصوص ذرات درشت‌تر روی صفحه کشیده‌شوند و باعث وارد آمدن آسیب شوند. روش که گفته‌شد، امن‌ترین راه است.

و برای بار چندم، اگر نیاز است، مقدار بسیار بسیار اندکی جهت تَر کردن پارچه استفاده کنید. از صابون و یا هیچ ماده‌ی افزودنی دیگری به آب بپرهیزید.

اگر از آب استفاده کردید، حتما با گوشه‌ی دیگری از پارچه که خشک است، صفحه را خشک کنید. در این مرحله هم نیاز به اعمال وسواس بیش از حد نیست! اگر به اندازه‌ی کافی خشک نشد، بگذارید به طور طبیعی با هوا جریان هوا خشک شود!

خلاصه‌ی قضیه، دستگاه را خاموش کنید، با پارچه تمیزش کنید! خشکش کنید. روشنش کنید!
حالا خود پارچه میکروفیبری را چطور تمیز کنیم؟ اگر پارچه بیش از حد کثیف شده‌است، می‌توانید از آب گرم و صابون استفاده کنید. هرگز از مواد شوینده‌ی شیمیایی حاوی الکل یا آمونیاک برای پاک کردن پارچه استفاده نکنید، چون ممکن است باعث وارد آمدن آسیب به الیاف پارچه شود.

منبع:gooyait.com