دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه موقعیت فرستنده ایمیل را پیدا کنیم؟


میخواهیم به شما بگوییم که چگونه میتوانید موقعیت ارسال کننده ایمیل را پیدا کنید و یا ایمیلی که برای شما ارسال شده از یک آدرس معتبر است یا جعلی .

چگونه دات آی آر: میخواهیم به شما بگوییم که چگونه میتوانید موقعیت ارسال کننده ایمیل را پیدا کنید و یا ایمیلی که برای شما ارسال شده از یک آدرس معتبر است یا جعلی .

هر کامپیوتر در اینترنت یا شبکه یک آدرس شناسایی به نام آدرس IP دارد و اولین قدم برای پیدا کردن موقعیت ارسال کننده پیدا کردن IP است.

چگونه IP را بدست آوریم:

IPدر یاهو میل:

 با نام کاربری و کلمه عبورتان وارد میل یاهو شوید.

 بروی inbox کلیک کنید تا لیست نامه هایتان را مشاهده کنید.

 بروی عنوان ایمیل مورد نظرتان، راست-کلیک کنید و بر روی گزینه View full Headers کلیک کنید.

 در محتوای پنجره باز شده به دنبال عبارت X-Originating-IP بگردید به عنوان مثال X-Originating-IP: ۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵در این مثال IP عبارت ۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵ است.
           
IP در جیمیل:

 با نام کاربری و کلمه عبورتان وارد میل جی میل شوید.

 ایمیل مورد نظر را باز کنید.

 در کنار دکمه Reply یک فلش کوچک است بروی آن کلیک کنید و از منوی باز شده بروی گزینه Show Orginal کلیک کنید.

 در پنجره جدید به دنبال عبارت Received: from بگردید به عنوان مثال Received: from۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵در این مثال IP عبارت ۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵است.



حال آدرس IP را کپی کنید و به وب سایت زیر بروید و با دادن IP، موقعیت فرستنده را بدست آورید.    

http://www.geobytes.com/iplocator.htm


از این مطلب خوشتون اومد!


ویدیو مرتبط :
پیدا کردن مکان ارسال کننده ایمیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر جادویی ایمیل‌ها به آینده با انتخاب تاریخ رسیدن توسط فرستنده!



سفر جادویی ایمیل‌ها به آینده با انتخاب تاریخ رسیدن توسط فرستنده!

اگرچه متاسفانه هنوز نمی‌توان به خود پیشین خود پیام فرستاد، اما یك سرویس خدماتی جدید به فرد اجازه می‌دهد كه برای خود آینده خود ایمیل‌های كپسول زمان بفرستد.

ایسنا:  سایت Futureme.org مانند یك سرویس ایمیل تحت وب ساده كار كرده، اما به فرد اجازه می‌دهد كه تاریخ رسیدن ایمیل را به گیرنده مشخص كند.

این سایت بر اساس این اصل بوده كه خاطرات در برابر ایمیل از دقت كمتری برخوردارند.

در این سایت آمده است: جملاتی برای الهام بخشیدن به خود آینده خود بفرستید، یا شاید یك نصیحت یا تصورات خود در مورد جایگاهی كه در یك، سه یا چند سال آینده دارید. این ایمیل‌ها یك سفر جادویی در زمان انجام داده و به خود آینده ما خواهد رسید.

این وب‌سایت پیشنهاد داده كه برای ارسال این ایمیل از ایمیل كاری كنونی خود استفاده نكنید چون ممكن است تا آن زمان محل كار خود را تغییر داده باشید.

همچنین می‌توان به ایمیل آینده خود سر زده و از امكان تحویل آن مطمئن شوید.

ایمیل‌های ارسالی به آینده به دلایل قانونی از نامگذاری برای افراد دیگر منع شده است اما می‌توان با آن برای افراد دیگر پیام فرستاد كه البته از محدودیت‌های زیادی برخوردار است. برای مثال در این حالت حتما باید در سایت ثبت شده باشید تا فرد گیرنده در آینده از فرستنده آن مطلع شود./ایسنا