دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه قابلیت Hibernate را در ویندوز ۸ فعال کنیم؟



 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

کاری که هایبرنیت می‌کند این است که اطلاعات از حافظه‌ی دسترسی تصادفی یا RAM (مخفف Random Access Memory) به هارد دیسک منتقل می‌شود. لذا نیازی به برق نیست و ادامه‌ی کار با نرم‌افزارها ممکن می‌شود.

 

در Windows 8 مایکروسافت گزینه‌ی جدیدی روی میز قرار داده، منظور ما Fast Boot یا Fast Startup است که با استفاده از آن زمان بوت شدن ویندوز به یک دهم زمان بوت نسخه‌های قبلی ویندوز کاهش می‌یابد. اما مشکل اینجاست که قابلیت Hibernate از گزینه‌های موجود حذف شده، Fast Boot گزینه‌ی خوبی است اما مثل هایبرنیت قادر به ذخیره کردن کارهای در حال انجام نمی‌باشد. لذا اگر شما هم با این موضوع مشکل پیدا کردید، با ما همراه شوید تا نحوه‌ی فعال کردن گزینه‌ی هایبنیت را بررسی کنیم.

 

قدم اول: اگر ویندوز ۸ را روی لپ‌تاپ نصب کرده‌اید، روی آیکون باتری در سینی ویندوز کلیک کنید و گزینه‌ی More Options را انتخاب نمایید تا تنظیمات مربوط به خاموش و روشن کردن ویندوز ۸ نمایش داده شود.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

اگر از دسکتاپ استفاده می‌کنید، صفحه‌ی استارت ویندوز ۸ را باز کنید و با جست‌وجوی power گزینه‌ی Power Options را پیدا کنید.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

قدم دوم: در Power Options روی لینک Choose what closing the lid does (انتخاب کردن عملکرد سیستم در صورت بستن در لپ‌تاپ) کلیک کنید تا Windows 8 Power System Settings باز شود.

 

قدم سوم: در تنظیمات سیستم در بخش Shutdown settings گزینه‌ی Hibernate را می‌بینید، اما نافعال است و نمی‌توان آن را تغییر داد لذا روی لینک Change Settings that are currently unavailable به معنی تغییر دادن گزینه‌هایی که در حال حاضر موجود نیستند، کلیک کنید.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

قدم چهارم: حالا می‌توانید جلوی گزینه‌ی Hibernate تیکی گذاشته و آن را فعال نمائید.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

حالا هایبرنیت فعال است و می‌توانید آن را به عنوان عملکرد کلید خاموش یا بستن در لپ‌تاپ تنظیم نمائید. البته با فشار دادن کلید ویندوز هم منوی Power نمایش داده می‌شود و می‌توان از آن هم استفاده کرد.

 

 صفحه‌ی استارت ویندوز ۸, آموزش کامپیوتر, هارددیسک

 

در نهایت یادتان باشد که وقتی هایبرنیت را فعال می‌کنید، بخشی از فضای هارد برای آن در نظر گرفته می‌شود ولی نگران نباشید، این فضا در حد رم سیستم و بسیار کمتر از فضای هارد دیسک شماست.

منبع:systemamelkhansar.persianblog.ir


ویدیو مرتبط :
فعال کردن حالت Hibernate در ویندوز 8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعال کردن قابلیت Live tile در ویندوز 8



ویندوز 8, تصویر کاشی, ترفند ویندوز

یکی از خصوصیات مترو در ویندوز 8، نمایش کاشی‌هایی شامل تصاویر زنده از نرم‌افزارهای مختلف به‌جای آیکون‌هاست. یکی از نرم‌افزارهایی که به‌صورت یک کاشی با تصاویر زنده نمایش داده می‌شود نیز ابزار Photos است که تصاویر شما به‌صورت چرخشی و اتفاقی به‌عنوان تصویر کاشی در آن به‌نمایش درمی‌آید.

 

بسیاری از کاربران ممکن است تصاویری را روی رایانه خود ذخیره کرده باشند که نخواهند در این بخش نمایش داده شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید با طی مراحل زیر، تصویر دلخواه خود را به‌طور ثابت، به‌عنوان تصویر کاشی برای این ابزار انتخاب کنید:

 

1ـ از صفحه شروع، ابزار Photos را اجرا کنید. برای این کار می‌توانید از کادر جستجو نیز کمک بگیرید و پس از مشاهده نتایج، روی این ابزار کلیک کنید.

 

2ـ پس از اجرای نرم‌افزار، به آلبومی که شامل تصویر موردنظر شماست، مراجعه کنید.

 

3ـ پس از باز شدن آلبوم مربوط، روی تصویری که قصد دارید به‌عنوان تصویر کاشی انتخاب شود، کلیک کنید تا در حالت نمایش تصویر باز شود.

 

4ـ حالا روی تصویر کلیک راست ماوس را فشار دهید و از منوی به‌نمایش درآمده در پایین صفحه، روی گزینه Set as app tile کلیک کنید.

 

5ـ در این مرحله چنانچه به صفحه شروع بازگردید، مشاهده می‌کنید که کاشی ابزار Photos به تصویر انتخابی شما تغییر کرده است.

 

توجه: چنانچه تصویر کاشی تغییر نکرده بود، باید مطمئن شوید که قابلیت Live tile فعال است. برای اطمینان از فعال بودن این قابلیت نیز ‌باید روی کاشی نرم‌افزار کلیک راست کرده و از پایین صفحه فعال یا غیرفعال بودن گزینه Live tile را بررسی کنید.
منبع:rasekhoon.net