دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه فایل‌های بزرگ راSplitیاکوچک کنیم؟



 

 

 

 

چگونه فایل‌های بزرگ راSplitیاکوچک کنیم؟

 

 

منظور از Split یا Split Archive چیست؟
اصطلاح Split Archive در علوم كامپیوتر به معنی تقسیم كردن یك فایل بزرگ ، به دو یا چند قسمت كوچك تر گفته می شود. این عمل می تواند بر روی یك یا مجموعه ای از فایل‌ها هم صورت گیرد.

 

چه برنامه هایی چنین عملی را انجام می دهند؟
تقریبا، اكثر برنامه های Compressor این توانایی را به كاربران می دهد. مانند : WinRAR و WinZIP و ...

 

این عمل چه فایده ای دارد؟
زمانی كه می خواهید فایلی یا مجموعه فایل هایی با حجم زیاد را از طریق اینترنت به یك سایت Upload نمایید ، Upload كردن یك فایل حجیم بسیار زمان بر بوده و مشكل می باشد (با توجه به سرعت اینترنت) و یا اصلا ممكن است محدودیتی در حداكثر بزرگی فایل داشته باشید. مانند emailها و بعضی Webhosting سایت ها و ...

 

چگونه با برنامه WinRAR فایلهای Split درست كنیم؟
1) بعداز نصب برنامه فوق، برروی فایل یا پوشه (فولدر) مورد نظر رایت كلیك نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه Add to Archive... را انتخاب نمایید.
2) Dialog Boxی با نام "Archive name and parameters" ظاهر می شود در قسمت "Split to volumes, byte" ظرفیت مورد نظر خود را به byte وارد نمایید و OK را كلیك نمایید. مثلا اگر یك فایل 12 مگا بایتی را می خواهید به قسمتهای 3MB تبدیل نمایید از فرمول زیر ابتدا واحد MB را به byte تبدیل نمایید:

n MB *1024*1024 = y byte

3MB *1024 *1024 = 3145728 byte

دقت نمایید كه اولین فایل Split با عبارت Part1 مشخص می شود.

 

چگونه با برنامه WinZIP فایلهای Split درست كنیم؟

مراحل Split با برنامهWinZIPدقیقا همانند WinRAR می باشد:
1) برروی فایل یا پوشه مورد نظر رایت كلیك نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه "Add to Archive..." را انتخاب نمایید.
2) Dialog Box ی با نام "Add" ظاهر می شود در قسمت "Split Zip file" ظرفیت مورد نظر خود را وارد نمایید و OK را كلیك نمایید. خوبی برنامه Winzip در این است كه می توانید به هر واحدی كه خواستید عددی را وارد نمایید.

 

چگونه فایلهای Split را باز كنیم ؟
بر روی اولین فایل Split - كه در انتهای نام آن عبارت Part1 نوشته شده است- رایت كلیك نمایید و از منوی ظاهر شده گزینه "Extract Here" را انتخاب نمایید. فایل و یا فایلهای موجود در Split Archive برروی هارددیسك شما باز شده و به حالت اول بر می گردد.
توجه: اگر خواستید فایلهای Split را در Folderی خاص یا هر جای دیگری در هارددیسك خود، آنها را باز نماید، باید گزینه "Extract files..." را انتخاب نمایید و مكانی را در قسمت "Destination Path" مشخص نمایید.

 


ویدیو مرتبط :
نحوه اپلود کردن و فروش فایل ها در سایت ایتی فایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال فایل‌های بزرگ مثل آب خوردن


فرض کنید یک فایل حجیم چندصد مگابایتی دارید و می‌خواهید آن را در چند ثانیه انتخاب و برای کسی ایمیل کنید. برای این کار چندین روش وجود دارد.

وب سایت مجله دیجی کالا - محمد زرین: فرض کنید یک فایل حجیم چندصد مگابایتی دارید و می‌خواهید آن را در چند ثانیه انتخاب و برای کسی ایمیل کنید. برای این کار چندین روش وجود دارد. اما ما این‌جا یکی از ساده‌ترین راه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. ارسال فایل‌های بزرگ با WeTransfer ساده‌تر از آن‌چیزی است که می‌توانید فکرش را بکنید.

نگاهی به سرویس WeTransfer؛ ارسال فایل‌های بزرگ مثل آب خوردن

برای ارسال فایل‌های بزرگ، راه‌های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این راه‌ها مشکلات خاص خود را دارند. به‌طور مثال در ایمیل‌ها نمی‌توانید فایل‌های حجیم را پیوست کنید. سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری هم نیاز به ثبت نام و داشتن حساب کاربری دارند. در این بین، برخی سرویس‌ها هستند که به ساده‌ترین شکل ممکن مشکل شما را حل می‌کنند.

 «وی ترنسفر» (WeTransfer) یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها ازاین‌دست است. به‌کمک WeTransfer به‌راحتی و بدون نیاز به ساخت حساب کاربری، فایل‌های حجیم خود را برای ایمیل‌های موردنظرتان ارسال می‌کنید. استفاده این سرویس، هم از طریق وب‌سایت و هم از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است. فایل‌های ارسالی شما بعد از گذشت ۷ روز، به‌صورت خودکار از سرورهای WeTransfer پاک می‌شوند.

نگاهی به سرویس WeTransfer؛ ارسال فایل‌های بزرگ مثل آب خوردن

برای استفاده از سرویس تحت وب، به وب‌سایت www.wetransfer.com بروید. همان‌طور که می‌بینید همه‌چیز دم‌دست و ساده است. روی کلید Add files کلیک کنید. در پنجره‌ی بازشده، فایل‌های موردنظرتان را انتخاب کنید. امکان انتخاب فولدر زیپ‌شده (Zip) هم وجود دارد. شما می‌توانید این فایل (یا فایل‌ها) را به ۲۰ مخاطب ارسال کنید. تنها کافیست آدرس‌های ایمیل آن‌ها را وارد کنید. فیلد بعدی هم مخصوص ایمیل خودتان است. اگر دوست داشتید می‌توانید پیام کوتاهی را هم در آخرین فیلد بنویسید. حال برای ارسال فایل‌ها بر روی دکمه‌ی Transfer کلیک کنید.

 اگر بخواهید لینک دانلود را داشته باشید، باید روی کلید معروف اشتراک‌گذاری در گوشه‌ی سمت چپ کلیک کنید و سپس به‌جای ایمیل، گزینه‌ی لینک را انتخاب کنید. این‌جا دو نکته‌ی مهم وجود دارد: وقتی فایل توسط مخاطب‌تان دریافت شد، شما از طریق ایمیل از این موضوع مطلع می‌شوید. درصورتی‌که مخاطب‌تان فایل شما را دانلود کرد، شما با ایمیل جداگانه‌ای باخبر خواهید شد. اما نکته‌ی دوم؛ اگر قبل از ارسال، گزینه‌ی لینک را انتخاب کرده باشید، سرویس به شما یک لینک منحصربه‌فرد می‌دهد. حالا شما می‌توانید این لینک را برای هر کسی که دوست دارید ارسال کنید.

نگاهی به سرویس WeTransfer؛ ارسال فایل‌های بزرگ مثل آب خوردن


سرویس WeTransfer یک نسخه‌ی پلاس (Plus) هم دارد که برای آن باید کمی پول پرداخت کرد. با سرویس پلاس شما می‌توانید هر بار ۲۰ گیگابایت را تا حداکثر برای ۱۰۰ مخاطب ارسال کنید. در این حالت امکان اضافه کردن پسورد هم وجود دارد. نسخه‌ی پلاس شباهت زیادی به سرویس‌های ذخیره‌سازی مطرح مثل «گوگل درایو» یا «دراپ‌باکس» دارد. در مدل پولی، شما بر روی فایل‌های آپلودشده‌تان کنترل کامل خواهید داشت.

از دید ما سرویس‌های ابری گوگل درایو، وان‌درایو، دراپ‌باکس و آی‌کلود نسبت به سرویس پولی WeTransfer برتری دارند. اما در مدل رایگان، WeTransfer انتخاب بسیار مناسبی است.

سرویس WeTransfer از ابتدا به‌خاطر سادگی وبسایت‌اش مطرح شد. اما اخیرا اپلیکیشن‌های این سرویس هم در اختیار کاربران قرار گرفته. شما هم در اندروید و هم در iOS‌ می‌توانید از WeTransfer استفاده کنید.

نگاهی به سرویس WeTransfer؛ ارسال فایل‌های بزرگ مثل آب خوردن

اپلیکیشن WeTransfer بسیار ساده طراحی شده. این سادگی بیش‌از‌حد حتی بعضی وقت‌ها آزاردهنده است! شما با اجرای اپلیکیشن، با لیستی از تصاویر و ویدیوهای خود روبرو می‌شوید. کافیست مجموعه‌ای از آن‌ها را انتخاب کرده، آدرس مخاطبان خود را وارد و درچشم‌به‌هم‌زدنی فایل‌های‌تان را ارسال کنید. از این طریق می‌توانید هر بار ۱۰ گیگابایت را ارسال کنید؛ البته اگر اینترنت‌تان کم نیاورد!

وقتی صحبت از ارسال فایل‌ باشد، برخی مستقیم به سراغ ایمیل می‌روند. به نظر من کار درستی هم می‌کنند. ایمیل‌ها همچنان امن‌ترین و بهترین کانال برای ارسال فایل هستند. بااین‌حال یک نکته‌ی دردسر زا در مورد ایمیل وجود دارد. تقریبا در اکثر سرویس‌های ایمیل امکان پیوست فایل‌های بزرگ وجود ندارد. البته ارایه‌دهندگان سرویس‌های ایمیل راه‌حل آسانی را پیش روی شما قرار می‌دهند. آن‌ها به شما پیشنهاد می‌دهند که ابتدا فایل خود را بر روی یک سرویس ابری آپلود کرده و سپس لینک آن فایل را برای مخاطبتان ارسال کنید.

 این‌کار بسیار رایج است. اما بعضی وقت‌ها دلایلی هستند که ما را مجاب می‌کنند قید ایمیل و حساب کاربری را بزنیم. سرویس WeTransfer بسیار ساده و دم‌دست است. شما با استفاده از این سرویس، به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نیازی ندارید. شما تقریبا ناشناس باقی می‌مانید. ذخیره‌سازی دایمی هم صورت نمی‌گیرد؛ یعنی فایل‌های شما پس از ۷ روز از روی سرور پاک می‌شوند. اما مدل پولی این سرویس، آن‌قدرها ما را برای استفاده متقاعد نمی‌کند. در سطوح حرفه‌ای‌تر، هنوز سرویس‌های معروفی مثل دراپ‌باکس برتری دارند.