دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه دیابت را تحت كنترل داشته باشیم؟



 

 

دیابت

 

 

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و اگر قرار است وزن كم كنید، وزن اضافه كنید و یا وزن خود را در حد متعادل نگهدارید، به خاطر داشته باشید كه با خوردن غذای مناسب و با تغذیه صحیح همواره می توانید بیماری خود را در كنترل داشته باشید و از پیشرفت آن جلوگیری كنید.

افرادی كه به بیماری دیابت مبتلا هستند باید دقت بیشتری روی متعادل نگهداشتن رژیم غذایی خود داشته باشند و تغذیه خود را با مصرف انسولین و داروهای خوراكی هماهنگ كنند.

همچنین ورزش كردن هم فاكتوری مناسب و موثر برای كنترل كردن میزان قند خون است.

كارشناسان انجمن دیابت آمریكا توصیه می كنند كه دنبال كردن جدی یك برنامه غذایی مطلوب به بهبود وضعیت قند خون، فشار خون و میزان كلسترول كمك می كند و همچنین كنترل وزن را برای شما آسان تر می سازد.

اگر ممكن است در ابتدا این كار پرزحمت به نظر برسد، اما با مشورت پزشك یا مشاور تغذیه خود می توانید به یك برنامه غذایی كه مناسب ترین برای شما باشد، دست پیدا كنید.

اگر همواره غذاهای سالم را برای مصرف انتخاب كنید، سلامت عمومی بدن شما تامین می شود و می توانید از بروز سایر بیماری ها و مشكلاتی مثل امراض قلبی، فشار خون بالا و برخی از سرطان ها نیز پیشگیری كنید...../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
كنترل كننده هوشمند و مقاوم به خرابی برای كنترل راكتور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف مغز خشكبار برای كنترل دیابت مفید است



 

 

مصرف مغز خشكبار برای كنترل دیابت مفید است

 

متخصصان تغذیه در یك مطالعه جدید تاكید كردند كه جایگزین كردن مغزها و خشكبار به جای كربوهیدراتها برای كنترل بهتر قند خون و میزان كلسترول مفید است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان دریافتند وقتی بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم به جای مصرف برخی از كربوهیدرات های معمول روزانه نصف فنجان خشكبار استفاده كردند پس از سه ماه مقدار قند خون و كلسترول بد آنها به میزان قابل توجهی كاهش پیدا كرد در عوض بیمارانی كه در رژیم غذایی خود این تغییرات را اعمال نكردند، پس از این مدت تغییری در قندخون و كلسترول آنها مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر سیدیل كندال از متخصصان دانشگاه تورنتو در كانادا تاكید كرد: این یافته لزوما بدین معنی نیست كه خشكبار كلید كنترل دیابت هستند بلكه باید یك تعادل كلی دررژیم غذایی و الگوی زندگی بیماران برای كنترل این بیماری صورت بگیرد.

شرح این مطالعه در مجله «مراقبت از دیابت» منتشر شده است..... /  خبرگزارى ایسنا