دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه خیس شدن پوست را احساس می‌کنیم؟



حسگرهای حسی پوست,چگونگی تشخیص احساس خیس شدن پوست,حس لامسه

چگونه خیسی را احساس می‌کنیم؟
با اینکه بدن انسان فاقد گیرنده‌های درک حالت خیسی پوست است، اما مغز انسان با توجه به تجربه‌های قبلی، نوعی احساس ذهنی را هنگام خیسی تداعی می‌کند.
محققان  پس از انجام آزمایش‌های گوناگون بر روی نحوه شکل‌گیری احساس خیسی در مغز دریافتند احساس خیسی نتیجه تشخیص احساس سرما و لامسه است. آنها همچنین با بررسی بر روی حسگرهای حسی پوست نحوه انتقال اطلاعات به مغز را مورد بررسی قرار دادند.


محققان پس از انجام آزمایش بر روی 13 نفر دریافتند توانایی درک خیس شدن با کاهش دما افزایش می‌یابد به طوری‌که درک خیسی با کاهش دمای آب نسبت به دمای بدن سریع‌تر اتفاق می‌افتد. آنها همچنین متوجه شدند پوست‌های مودار به نسبت پوست صاف توانایی تشخیص بالاتری دارند.


محققان پس از انجام آزمایش‌های مختلف و درک چگونگی ترکیب پیام‌های مختلف حسی در مغز و تداعی احساسی متفاوت اظهار کردند: با فهم بهتر عملکرد مغز و حسگرهای پوستی می‌توان نقش و کارکرد پیچیده مغز را بهتر و سریع‌تر مورد بررسی و آزمایش قرار داد.‌
نتایج این تحقیقات در نشریه Neurophysiology منتشر شده است.
منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
روان شناسی احساس و ادراک - گیرنده های مکانیکی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفقای خیس پوست در زمستان!


در فصل زمستان، پوست‌ خیلی‌ها ترک می‌خورد، خشک می‌شود و حتی از سرما می‌سوزد. همچنین رطوبتش را از دست می‌دهد و خشک و چروکیده می‌شود.

مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین: در فصل زمستان، پوست‌ خیلی‌ها ترک می‌خورد، خشک می‌شود و حتی از سرما می‌سوزد. همچنین رطوبتش را از دست می‌دهد و خشک و چروکیده می‌شود. بیشتر خانم‌ها بابت این موضوع کلافه می‌شوند و در عین حال شاید ندانند که خیلی راحت می‌توانند مانع این اتفاق شوند.

بدون شک استفاده از مرطوب‌کننده ها مناسب‌ترین راه‌حل است اما با علم به اینکه بدانید مرطوب‌کننده‌های فصل سرد متفاوت از مرطوب‌کننده‌های دوران گرما هستند. در این مطلب شما را با برخی مرطوب‌کننده‌های مناسب زمستان آشنا می‌کنیم.

با چربی‌ها بجنگید

رفقای خیس پوست در زمستان!

کرم‌ مرطوب‌کننده CINERE که حاوی عصاره گیاه هاماملیس است، منافذ باز پوست را کوچک می‌کند و براقی ناشی از چربی را از بین می‌برد. این محصول غنی از مواد طبیعی و گیاهی است که از پوست چرب‌تان در برابر خشکی مراقبت می‌کند. همچنین این محصول علاوه بر نرم کردن پوست، از ترشح چربی جلوگیری می‌کند.



آب را زیر پوست‌تان بازگردانید

رفقای خیس پوست در زمستان!

برای اینکه بتوانید جلوی خشکی پوست را زودتر بگیرید، باید کرم‌های مناسبی انتخاب کنید. کرم آبرسان و مرطوب‌کننده AVENE مرطوب‌کننده‌ای قوی است كه ضمن نرم کردن پوست، خشکی آن را از بین می‌برد.



گلیسیرین بهترین منبع رطوبت

رفقای خیس پوست در زمستان!

مرطوب‌کننده MEDILANN یكی از محصولاتی است كه به پوست رطوبت و شادابی می‌دهد. این کرم به‌دلیل عصاره آلوئه‌ورایی که دارد، انتخاب بسیار مناسبی برای پوست‌های چرب است. کرم مرطوب‌کننده مدیلن مخلوطی از الکل‌های چرب و روغن گیاهی گلیسیرین است. با استفاده از این كرم می‌توانید از پوست‌تان در برابر خشكی‌های ناشی از فصل حفاظت كنید.



بامبودرمانی

رفقای خیس پوست در زمستان!

اگر جزو کسانی هستید که با شروع فصل سرما پوست‌شان خشک می‌شود، به کرم مرطوب‌کننده  BERNARD CASSIERE هم فکر کنید. این کرم یک آبرسان قوی است که دارای عصاره بامبو بوده و برای رطوبت‌رسانی بسیار مناسب است.



درمان پوست‌های خشك

رفقای خیس پوست در زمستان!

محصولات URIAGE معمولا کمک کننده هایی درمانی برای پوست هستند. اگر از هر محصولی برای خشکی پوست‌تان استفاده كرده‌اید و نتیجه مطلوبی نگرفته‌اید، می‌توانید مرطوب‌کننده قوی URIAGE  مدل AQUA را هم امتحان كنید. این محصول برای پوست‌های خشک مناسب است.



جنگ تمام‌عیار با خشکی پوست

رفقای خیس پوست در زمستان!

اگر جزو کسانی هستید كه خیلی به زیبایی پوست‌شان اهمیت می‌دهند، محصولی را انتخاب کنید تا مشکل شما را ریشه‌ای درمان کند. کرم مرطوب‌کننده MEDILANN با ترکیبات آمونیوم لاکتات و گلیسیرین باعث نرم شدن پوست می‌شود و خشکی پوست را از بین می‌برد. همچنین این کرم رطوبت پوست را بالا می‌برد.



مرطوب‌كننده‌ای با صرفه

رفقای خیس پوست در زمستان!

این مرطوب‌کننده عمیق CINERE برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است چون لیپیدهای از دست رفته پوست را بازسازی می‌کند. این محصول که دارای روغن آرگان و روغن سبوس برنج است جهت رطوبت‌رسانی استفاده می‌شود. کرم CINERE با عصاره مخمری که دارد، پوست شما را نرم کرده و لطافت را به آن بازمی‌گرداند.