دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چگونه با مدیاسنتر ویندوز 7 كار كنیم؟



 

 

 

windows7,ترفند ویندوز

 

پس از مباحثی كه در گذشته درباره‌ راه‌اندازی و تنظیمات اولیه‌ Windows Media Center یا WMC مطرح شد، در این شماره درباره‌ نحوه‌ كار با این نرم‌افزار و ابزارهای كاربردی آن صحبت خواهیم كرد. همان طور كه عنوان شد، WMC امكان پخش تلویزیون‌های اینترنتی را دارد كه شاید با توجه به سرعت‌های اینترنت موجود، نتوان از آن استفاده كرد.

اما قابلیت‌های مختلف این نرم‌افزار در یكپارچه‌سازی و تجمیع ابزارهای مورد ‌نیاز، گالری‌های فیلم، صوت و تصویر، امكان پخش شبكه‌های تلویزیونی دریافتی از طریق كارت TV و... و در نهایت ایجاد یك سینمای خانگی با قابلیت به اشتراگ‌گذاری فایل‌های مولتی‌مدیا و مدیریت ساده آنها، باعث ترغیب كاربران به استفاده از آن می‌شود.

پس از راه‌اندازی مدیاسنتر و گذر از مراحل Setup، به منوی اصلی هدایت خواهید شد كه در آن قسمت‌های مختلفی از جمله Extras، Pictures+Videos و Music وجود دارد. می‌توانید با Up‌‌/‌‌Down arrow (كلیدهای بالا و پایین كیبورد) یا غلتك ماوس گزینه‌ موردنظرتان را انتخاب كنید.

اولین گزینه Extras است. با قرار گرفتن روی این گزینه، زیرمجموعه‌های آن را مشاهده خواهید كرد. در اینجا تنها قسمت Extra Library برای ما كاربرد خواهد داشت كه در آن می‌توان نرم‌افزارها و بازی‌های مورد علاقه را در كنار هم قرار داد! در این قسمت روش معمول اضافه كردن میانبر نرم‌افزارها وجود ندارد. اگر از جمله كاربران جدی مدیاسنتر هستید و می‌خواهید این كار را انجام دهید، باید Shortcut نرم‌افزارهای دلخواهتان را در مسیر زیر قرار دهید و مدیاسنتر را مجددا راه‌اندازی كنید:

C:\Users\YOUR USERNAME\AppData\Roaming\Media Center Programs

اگرچه در این حالت آیكون‌های نرم‌افزارها را در قسمت Extra Library مشاهده نخواهید كرد، اما نام نرم‌افزارها برایتان فهرست شده و می‌توانید آنها را فراخوان كنید. اگر از نوار بالای این قسمت، گزینه‌ Most used را انتخاب كنید، دفعات بیشتر استفاده از یك نرم‌افزار یا Game ملاك ترتیب قرارگیری آنها خواهد شد.

 

برای حذف هر كدام از آیكون‌ها نیز روی آن كلیك راست كرده و گزینه‌ Hide را انتخاب كنید. در كنار گزینه‌ Hide، گزینه‌Add to start menu قرار دارد كه منظور از آن اضافه كردن نرم‌افزار به منوی استارت مدیاسنتر است نه منوی استارت ویندوز! اگر برای هریك از نرم‌افزارها یا «Game»ها این گزینه را انتخاب كنید، در صفحه‌ اول یا همان منوی استارت مدیاسنتر، ذیل گزینه‌ Extras Library آن را خواهید یافت.

برای بازگشت به منوی استارت نرم‌افزار، از سمت چپ و بالای پنجره، روی دكمه‌ Back كلیك كنید.

 

windows7,ترفند ویندوز

 

گزینه‌ دوم در منوی استارت مدیاسنتر، Pictures+Videos است كه در زیرمجموعه‌ آن 3 گزینه Picture Library، Play Favorites و Video Library را خواهید داشت. روی Picture Library كلیك كنید تا تصاویر موجود در «Library‌»های ویندوز را ببینید. نحوه‌ اضافه كردن پوشه‌ها به Libraryهای ویندوز در شماره قبل عنوان شد. در اینجا نیز می‌توانید با كلیك راست روی یكی از تصاویر و انتخاب گزینه‌ Manage Library اقدام به اضافه كردن فولدر یا حذف آن كنید. در كنار این گزینه، موارد دیگری از جمله Picture Details و Rotate وجود دارد كه با انتخاب اولی، مشخصات تصویر به شما نمایش داده می‌شود و با انتخاب دومی تصویر ۹۰ درجه در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد! برای مشاهده Slide show تصاویر نیز می‌توانید گزینه‌ Play slideshow را از بالای پنجره انتخاب كنید. علاوه بر این می‌توانید با انتخاب گزینه‌ Slide show از نوار بالای پنجره، Slide show دلخواهتان را ایجاد كنید. برای این كار باید طبق Wizard پس از انتخاب نام و محل قرارگیری تصاویر، عكس‌های موردنظر را یك‌به‌یك انتخاب كنید. در یك شبكه‌ خانگی كه روی سیستم‌های آن ویندوز ۷ نصب باشد، می‌توان بسادگی یك HomeGroup ایجاد و Libraryهای مختلف از جمله Pictures را به اشتراك گذاشت. در چنین محیطی اگر از نوار ابزار بالای قسمت Pictures+Videos گزینه‌ Shared را انتخاب كنید، Libraryهای به اشتراك‌گذاشته شده در شبكه برایتان فهرست خواهدشد. توضیحات مربوط به چگونگی ایجاد یك HomeGroup در آینده ارائه می‌شود.

انتخاب گزینه‌ Play favorites از زیرمجموعه‌ منوی Pictures+Videos صرفا نمایش جالبی از گالری تصاویر را برایتان فراهم خواهد كرد.

گزینه‌های موجود در قسمت Video Library و عملكرد آنها، مشابه قسمت‌های دیگر است؛ اما در اینجا می‌توانید با كلیك راست روی «Video»ها یا فولدرهای حاوی فایل‌های تصویری و انتخاب گزینه ‌Burn a CD‌‌/‌‌DVD، مستقیما یك CD یا DVD فیلم ایجاد كنید.

گزینه‌ بعدی منوی استارت مدیاسنتر، Music است. تمامی آلبوم‌های موجود در Music Library ویندوز را می‌توانید در این قسمت مشاهده و بسادگی مدیریت و از آنها استفاده كنید. روی هر كدام از آلبوم‌ها كلیك كنید تا آهنگ‌های موجود در آن برایتان فهرست شود. با استفاده از گزینه‌ Add to now playing می‌توانید آلبوم‌های مورد علاقه‌تان را به قسمت Now Playing منوی استارت مدیاسنتر اضافه كنید تا دسترسی‌تان به آن آسان‌تر شود. با انتخاب گزینه‌ Play album، پخش آن را آغاز كنید؛ در ادامه گزینه‌هایی از جمله Play pictures در اختیارتان قرار می‌گیرد كه با انتخاب آن تركیب زیبایی از پخش تصاویر موجود در Picture Library حین پخش موسیقی برایتان فراهم می‌شود.

به خاطر داشته باشید هنگام پخش فیلم و موسیقی در مدیاسنتر، استفاده از كلید Back موجود در سمت چپ و بالای پنجره، پخش را متوقف نخواهد كرد! برای توقف پخش باید حتما از كلید Stop در نوار كنترل موجود در پایین و سمت راست پنجره استفاده كنید.

از زیرمجموعه‌های قسمت Movies منوی استارت، گزینه‌ Play DVD است كه از طریق آن می‌توانید به پخش «DVD‌»های فیلم اقدام كنید. عملكرد قسمت Movie Library همچون قسمت‌های توضیح داده‌شده‌ است.

اگر كارت TV مناسب روی سیستم‌تان نصب باشد، در قسمت TV از منوی استارت مدیاسنتر، می‌توانید تنظیمات مربوط به دریافت شبكه‌های تلویزیونی را انجام دهید. پیشنهاد می‌شود كارت TV كه در نظر می‌گیرید، امكان دریافت دیجیتال را داشته باشد تا تعداد شبكه‌های دریافتی‌تان بیشتر شود. در صورت استفاده از لینك پرسرعت اینترنت، می‌توانید به پخش ویدئوهای آنلاین یا Internet TV اقدام كنید كه پس از نصب اتوماتیك افزونه‌ مربوط، امكان آن فراهم خواهد شد. اگر از این قابلیت مدیاسنتر استفاده می‌كنید، بهتر است بدانید كه ویندوز ۷ یك Desktop Gadget نیز در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون باز كردن مدیاسنتر، «Internet TV‌»ها را مشاهده كنید.

گزینه‌ Sport موجود در استارت منوی مدیاسنتر، امكان مشاهده اطلاعات و نتایج لیگ‌های برخی رشته‌های ورزشی از جمله NBA و... را برایتان فراهم می‌كند.

اما گزینه‌ آخر منوی استارت، Tasks است. در این قسمت امكانات متنوعی از جمله رایت «CD‌‌/‌‌DVD»های مولتی‌مدیا، Sync فایل‌های موجود با دستگاه‌های جانبی پلیر، اضافه كردن Extender برای پخش تصاویر و... را خواهید داشت. با استفاده از گزینه‌ Media Only می‌توانید صفحه مدیاسنتر را برای پخش، مطلوب‌تر كنید؛ در این حالت مدیاسنتر حتما می‌بایست در حالت فول‌اسكرین قرار گیرد و علاوه بر این دكمه‌ Minimize از بالا و سمت چپ پنجره حذف خواهد شد.

گزینه‌ Settings نیز شما را به مركز تنظیمات مدیاسنتر هدایت می‌كند كه در شماره‌ بعد به صورت كامل توضیح داده خواهد شد.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
این كار امام رضا (ع) است - ما هم این كار را كنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه كار كنیم شیر سر نرود



 

چه كار كنیم شیر سر نرود

 

برای آنكه شیر شما هنگام جوشیدن سر نرود،می توانید از شیر جوشهای مخصوص استفاده و اگرچنین ظرفی در اختیار ندارید، لبه ظرف یعنی قسمت بالای آن را با كمی روغن یا كره چرب كنید. كف شیر بالاتر از آن نخواهد آمد.

 

قاشق بزرگ و تمیزی مانند قاشق های بزرگ چوبی و یا ملاقه داخل شیر بگذارید به طوری كه دسته آن روی لبه ظرف قرار بگیرد.

 

در پوش های توری یا مشبك نیز از سر رفتن شیر جلوگیری خواهد كرد. در گذشته ، از اینگونه در پوش ها و ظرف دو طبقه برای گرفتن سر شیر نیزاستفاده می كردند. به این معنی كه وقتی شیر كف می كرد، سرشیر آن در محفظه ای واقع در طبقه بالا جمع می شد.

 

و بالاخره اگر شعله چراغ را پایین بكشید وشیر را به آرامی و با حرارت ملایم بجوشانید،احتمال سررفتن آن اندك خواهد شد.

 


منبع : خانواده سبز