دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چوب‌های غذاخوری متصل هوشمند+تصاویر



اخبار علمی - چوب‌های غذاخوری متصل هوشمند+تصاویر

یک شرکت چینی یک جفت چوب غذاخوری متصل ساخته است که قادر به نشان دادن میزان کالری تمام موادغذایی بر روی گوشی‌ هوشمند است.

هر روز با یک وسیله متصل جدید آشنا می‌شویم و به مرور تمام وسایل مورد استفاده ما متصل می‌شوند.

بعد از تلفن‌های معمولی متصل، دوچرخه، ساعت‌ها، کفش یا حتی عینک متصل، یک شرکت چینی یک جفت چوب غذاخوری را به منظور سالم غذا خوردن متصل کرده است.

غول اینترنت چینی «گوگل چینی» «بدو» اخیرا از یک جفت چوب غذاخوری متصل پرده‌برداری کرد؛ این چوب‌ها کاربر را از عناصر نامطلوب موجود در غذا با خبر می‌کنند مخصوصاً کیفیت روغنی که در غذا مورد استفاده قرار گرفته است.

این چوب‌ها داراری سنسور هستند و در زمان واقعی، غذا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند؛ در واقع تمام اطلاعات بهداشتی غذا مانند تازه بودن آن، میزان سرخ شدن روغن و سطح کالری تمام موادغذایی که در غذا وجود دارد بر روی گوشی‌هوشمند کاربر نشان داده می‌دهد.

 

اخبار,اخبار علمی,چوب‌های غذاخوری متصل هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی,چوب‌های غذاخوری متصل هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی,چوب‌های غذاخوری متصل هوشمند

 

اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
ایده ای برای ساده کردن استفاده از چوب غذاخوری چینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشخیص ایمن‌بودن غذاها با چوب‌های غذاخوری هوشمند



اخبار ,اخبار علمی ,چوب‌های غذاخوری هوشمند

اخبار علمی - تشخیص ایمن‌بودن غذاها با چوب‌های غذاخوری هوشمند

چوب‌های غذاخوری هوشمند مبتکران چینی، کاربران را از ایمن‌بودن غذاها آگاه می‌کنند.

 این چوب‌ها توسط غول اینترنتی Baidu تولید شده‌اند و در فیلم ارائه‌شده این شرکت، کاربر چوب‌های الکترونیکی را در سه فنجان روغن آشپزی قرار می‌دهد، سپس حسگرهای موجود در این ابزار دمای روغن و سالم‌بودن آن را برای مصرف تشخیص می‌دهند. در پایان، یافته‌های چوب‌ هوشمند روی برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمند کاربر مخابره می‌شوند.

چنانچه ماده مصرفی تازه باشد، چوب غذاخوری نور قرمز ساطع می‌کند.

شرکت سازنده نمونه‌های اولیه سیستم جدید را ارائه داده اما هنوز مشخص نیست که آیا این ابداع وارد تولید تجاری می‌شود یا خیر.

ایمنی پایین غذا یکی از دغدغه‌های چینی‌هاست و در سال 2008 افزودن مواد شیمیایی صنعتی به محصولات لبنی در این کشور شش کودک را به کام مرگ بود و 300 هزار نفر را روانه بیمارستان کرد. 

اخبار علمی - ایسنا