دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چه چیزی سیگار کهکشانی را برافروخته کرده است؟/عکس روز ناسا



عکس روز ناسا به تصویری از کهکشان مسیه 82 مشهور به کهکشان سیگار اختصاص پیدا کرده است. اما چه چیزی این کهکشان را برافروخته کرده است؟

این کهکشان نامنظم که به نام ام۸۲ نیز شناخته می شود، در اثر گذر تازه ی همسایه ی مارپیچی بزرگش به نام ام۸۱ از کنار آن آشفته شده و به هم ریخته است.

البته این به طور کامل سرچشمه  رشته های گازی برافروخته و سرخ فامی که از آن بیرون زده و دارند در فضا پخش می شوند را توضیح نمی دهد. شواهد تازه نشان می دهد که ستارگان بسیاری در این کهکشان در حال پس زدن بادهایی از ذراتند و ترکیب همه  این بادها با هم، یک "اَبَرباد" کهکشانی پدید آورده است.

 

اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,رضا حسین زاده


اخبار علمی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
بهترین عکس های بن تن هیولا های کهکشانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایی کامل از هلال زیبای پلوتو/عکس روز ناسا



پیش از این عکسی با نمایی ناقص از هلال پلوتو منتشر شده بود اما اکنون گروه دانشمندان نیوهورایزنز با انجام کارهای پردازشی تازه، نمای کامل و چشمگیری را از این سیاره ی کوتوله منتشر کرده‌اند.

این عکس تنها ۱۵ دقیقه پس از گذر فضاپیمای نیوهورایزنز از نزدیک ترین فاصله ی پلوتو در ۱۴ ژوییه ی ۲۰۱۵ ، و با نگاه این فضاپیما به پشت سرش، رو به خورشید گرفته شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,هلال زیبای پلوتو


اخبار علمی - خبر آنلاین