دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چند راهکار برای گشت و گذاری امن در اینترنت



 

گسترش استفاده از اینترنت باعث شده بسیاری از ما کارهای خود را به وسیله این شبکه جهانی انجام دهیم. کارهایی از خرید محصولات و انجام تحقیق در زمینه های خاص گرفته تا امور بانکی و کارهایی که نیازمند حفظ حریم شخصی هستند. اما مشکل از همین جا آغاز می شود.

 

زیرا خطرات بسیار زیادی در فضای مجازی وجود دارند که می توانند ضررهای بعضاً جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند. برای مثال شاید خودتان خبر نداشته باشید اما با ورود به بعضی از سایت ها، ردیاب یا به اصطلاح tracker هایی روی سیستم شما بارگذاری می شوند که می توانند گشت و گذار شما در اینترنت را بررسی کرده و از آن برای فرستادن سیل تبلیغات برای شما استفاده کنند.

 

بعضی از این ردیاب ها در ظاهر بسیار بی گناه به نظر می رسند. مثلا آیکون های به اشتراک گذاری در توئیتر یا فیسبوک که در سایت های مختلف وجود دارند، گزینه ای بسیار مناسب برای ردیابی همه فعالیت های شما به شمار می روند. اما با این حال راه هایی وجود دارند که به کمک آنها می توانید امنیت خود را در فضای وب افزایش دهید و با خیال راحت تری به انجام کارهای خود بپردازید. در ادامه به چند نمونه از افزونه هایی که می توانید برای این کار آنها را روی مرورگرتان نصب کنید اشاره خواهیم کرد.


Disconnect
یک افزونه ضروری برای همه کاربران اینترنت. Disconnect به صورت خودکار همه کدهای برنامه ریزی شده برای ردیابی شما از جمله Google Analytics، Intercom و دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های مجازی را غیر فعال می کند.

 

پس از نصب Disconnect عددی در کنار آیکون آن مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد چند اسکریپت توسط این افزونه متوقف شده اند و به این وسیله درک بهتری از عمق فاجعه داشته باشید! این افزونه یکی از بهترین راه ها برای درک این نکته است که تا چه اندازه در فضای مجازی زیر ذره بین سایت ها و شرکت های تبلیغاتی قرار دارید. Disconnect برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و سافاری در دسترس کاربران قرار دارد.

 

مرورگر فایرفاکس, افزونه های اینترنتی

راههای افزایش امنیت در فضای وب

 

Ghostery
این افزونه نیز کارکردی مشابه Disconnect داشته و ردیاب هایی را که به دنبال بررسی فعالیت های شما هستند غیر فعال می کند. به وسیله Ghostery می توانید ردیاب های مشاهده شده را به دلخواه غیرفعال کنید. همچنین ویژگی Ghostrank با بررسی نحوه فعالیت و ردیاب های غیرفعال شده توسط شما، خود را بروز کرده و از غیر فعال شدن موارد مورد نظر شما اطمینان حاصل می کند.

 

Ghostery دارای امکانات بیشتری نسبت به Disconnect است اما همه این قابلیت ها را در رابط کاربری بسیار ساده ای در اختیار می گذارد. این افزونه نیز مانند Disconnect رایگان است و می توانید آن را برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و سافاری دانلود کنید.

 

مرورگر فایرفاکس, افزونه های اینترنتی

 

HTTPS Everywhere
در حال حاضر بسیاری از سایت ها دارای نسخه های HTTPS هستند اما کاربران را به صورت خودکار به این نسخه ارجاع نمی دهند. با استفاده از این افزونه کم حجم با استفاده از ترفند هوشمندانه ای شما را به نسخه امن سایت (در صورت وجود) منتقل می کند و به این ترتیب شما را از دسترس سارقان اطلاعات در امان نگه می دارد. استفاده از این افزونه که در دسترس کاربران کروم و فایرفاکس است را به همه استفاده کنندگان از اینترنت توصیه می کنیم.

 

Privacy Badger
این افزونه نیز توسط همان تیم توسعه دهندگان HTTPS everywhere نوشته شده و کارکرد آن مشابه Ghostery و Disconnect است. به گفته تیم سازنده، Privacy Badger از سایر افزونه های مشابه متفاوت است زیرا "توسط تیمی توسعه یافته که کاربران را نسبت به تبلیغات دهندگان در اولویت کاری خود قرار می دهد و از الگوریتم های هوشمندی بهره می برد که می توانند تعیین کنند کدام اسکریپت برای ردیابی کاربران نوشته شده است". این افزونه را هم می توانید برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس دانلود کنید.

 

مرورگر فایرفاکس, افزونه های اینترنتی

افزونه های مرورگر کروم و فایرفاکس

 

Keep My Opt Outs
این افزونه کوچک توسط گوگل نوشته شده است و با نصب آن می توانید ردیاب های مرتبط با این کمپانی را به صورت دستی غیر فعال کنید. برای این کار تنها کافیست آن را نصب کرده و روی Opt-out permanently کلیک کنید.

 

مرورگر فایرفاکس, افزونه های اینترنتی

 

Adblock / Ublock
شاید عده ای با بلوکه کردن تبلیغات اینترنتی مخالف باشند (و این طور توجیه کنند که با این کار به تجارت های اینترنتی ضرر وارد می شود)، اما به احتمال زیاد شما هم با ما هم عقیده اید که بسیاری از تبلیغات اینترنتی به صورت آزاردهنده ای طراحی شده اند و بلوکه کردن آنها کمک بسیار زیادی به تمدد اعصاب کاربران می کند! برای چنین کاری می توانید از adblocker استفاده کنید و اگر خیلی علاقمندید که از کسب و کارهای اینترنتی حمایت کنید کافی است تنها گزینه malware و privacy lists را فعال کنید.

 

همچنین گزینه دیگری به نام ublock نیز در دسترس شماست که می توانید به وسیله آن صفحات فیلتر third-party را بررسی کرده و به جز گزینه های Easy Privacy و Malware domains، سایر بخش ها را غیر فعال کنید. افزونه ublock را می توانید روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و سافاری نصب کنید.

 

ترفندهای اینترنتی, فضای مجازی

مدیریت رمزهای عبور

 

DuckDuckGo
اگر دوست ندارید فرایند متوقف کردن ردیاب ها تداخلی با آمارگیری گوگل داشته باشد، می توانید از افزونه DuckDuckGo استفاده کنید تا به وسیله آن، در نتایج جست و جوی گوگل، وب سایت هایی که به ردیابی شما نمی پردازند را نیز مشاهده کنید. این افزونه اطلاعاتی کلی از موتور جست و جوی DuckDuckGo را برای کلیه نتایج فراهم کرده و به کمک آن می توانید نتایج را در منوی این افزونه مشاهده کنید.

 

اینترنت،مدیریت رمزهای عبور

 

1Password
آیا شما هنوز هم برای انتخاب رمز عبور به شماره تلفن یا شماره شناسنامه متوصل می شوید؟ بهتر است همین حالا این عادت را کنار بگذارید و از روش های مطمئن تری برای تولید رمز عبور استفاده کنید. برنامه 1Password که برای مدیریت رمز های عبور روی رایانه ها و تلفن های هوشمند طراحی شده، دارای یک افزونه برای مرورگرهای نیز می باشد تا فرایند انتخاب رمزعبور برای وب سایت های مختلف را مدیریت کند.

 

همان طور که می دانید، طبق آمار منتشر شده از شرکتا های امنیتی، درصد بسیار زیادی از کاربران از یک رمز عبور برای همه حساب های کاربری خود استفاده می کنند که بسیاری از آنها رمزهای ساده ای مانند 123456789 یا شبیه به آن است. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید به کمک 1Password می توانید خطر دزدیده شدن اطلاعاتتان توسط سارقان اینترنتی را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

رمزهای عبور تولید شده در این برنامه می توانند با استفاده از Dropbox، iCloud و سایر سرویس های ذخیره سازی ابری در بین دستگاه های مختلف همگام سازی شوند تا بتوانید به راحتی در هر مکانی به آنها دسترسی داشته باشید. البته اگر قصد دارید از این برنامه استفاده کنید می بایست 50 دلار برای خرید لایسنس آن هزینه کنید.

 

مرورگر فایرفاکس, افزونه های اینترنتی

افزونه هایی برای افزایش امنیت در اینترنت

 

LastPass
LastPass نیز یکی دیگر از سرویس های مدیریت رمزهای عبور است که دارای افزونه بهتری برای مروگرها می باشد اما خدمات آن تنها به صورت ابری است. این برنامه رمزهای عبور را تولید کرده و همانند 1Password آنها را ذخیره می کند تا بتوانید در هر جا به آنها دسترسی داشته باشید. استفاده از فضای ابری برای ذخیره اطلاعات می تواند مزیت هایی نیز داشته باشد.

 

برای مثال می توانید بعضی از رمزهای عبور را با اعضای خانواده تان به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتیکه مانند سال گذشته و به وسیله heartbleed رمزهای عبور ذخیره شده مورد سرقت قرار بگیرند، این برنامه شما را از این اتفاق آگاه خواهد کرد. استفاده از این سرویس تنها روی وب رایگان است اما اگر بخواهید از آن روی تلفن هوشمندتان استفاده کنید می بایست سالانه 12 دلار بابت دریافت خدمات بپردازید.

 

مرورگر فایرفاکس, افزونه های اینترنتی

 

Dashlane
ِDashlane نیز یکی دیگر از برنامه های مدیریت رمزهای عبور است, منتها با یک تفاوت عمده: این برنامه به صورت خودکار رمزهای شما را بروزرسانی کرده و سعی می کند امنیت حساب های کاربریتان را به حداکثر ممکن برساند. همچنین این برنامه نمره ای کلی به میزان سطح امنیت شما می دهد. شاید بزرگترین مشکل آن، قیمت 40 دلاری به ازای هر سال برای همگام سازی رمزهای عبور در بین تمامی دستگاه ها باشد.

 

مرورگر فایرفاکس, افزونه های اینترنتی

 

منبع:asriran.com


ویدیو مرتبط :
ساخت یک شهر امن تر با استفاده از اینترنت اشیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 راهکار برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!



 

5 راهکار برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!

 

اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.

هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!
اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت کم سرعت اشاره می‌کنیم.

 

فشرده‌سازی فایل‌ها

اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.

 

سرعت مرورگر را افزایش دهید

گرافیک برای بسیاری مهم است (و البته ما!) اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:

۱- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
۲- حالا روی Advanced کلیک کنید
۳- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:
Play animations in Web pages
Play sounds in Web pages
Play videos in Web pages
Show pictures

 

5 راهکار برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!

 

از distribution lists استفاده کنید

معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستید. بنابراین بهتر است لیست‌های گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید.

 

امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید

امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیکی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهای فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافیکی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.


صفحات رو ذخیره کنید

اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.


cache مرورگر را زیاد کنید

وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود.

 

برای افزایش حجم cache:

1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.
۲- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.
۳- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.
۴- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.