دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چكار كنیم‌ كه گجت‌هایمان بیشتر عمر كند؟



ضمانت نامه, انواع گوشی تلفن همراه, تعمیرات تلفن همراه

 

این که یک ایرانی بعد از چه مدت گوشی تلفن همراه خود را تعویض می‌کند، آمار دقیقی وجود ندارد. اما در کشورهای غربی با وجود این که این دستگاه‌ها طول عمری حدود 5 سال دارند، متوسط مردم هر 14 تا 18 ماه گوشی تلفن همراه خود را عوض می‌کنند.

رایانه‌ها هم تقریبا بعد از همین مدت تعویض می‌شود و این در حالی است که به‌روزرسانی آنها کار بسیار ساده‌ای است. از آنجا که بسیاری از ما روش تعویض را در پیش گرفته‌ایم، بنابراین بیشتر افراد هرگز راه‌های ساده‌ای را که برای تعمیر وسایل الکترونیک وجود دارد، یاد نمی‌گیرند و به جای تعمیر کردن، تعویض می‌کنند.

اما شما می‌توانید مقدار زیادی از پولتان را نگه دارید، اعتماد به نفس تان راافزایش دهید و با چند راهنمایی ساده و به کار بستن آنها جلوی افزایش میزان زباله‌های الکترونیکی را بگیرید. بزودی شما هم جزو افرادی خواهید بود که معتقدند دانستن این که چگونه می‌توان یک گجت را به‌روز نگه داشت، بسیار ساده‌تر و دلچسب‌تر از خرید آخرین مدل آن است.

 

یادگیری تعمیرات اساسی

اولین قدم برای این که گجتی بادوام داشته باشید این است که تعمیرات اساسی را یاد بگیرید؛ تعمیراتی مانند تمیز نگهداشتن گجت، مرمت خراشیدگی‌های آن و رفع تمام مشکلات کوچکی که ممکن است هر لحظه و به دفعات ظاهر شود. دانستن فنون تعمیرات اساسی اولین مانع در برابر خرج‌های اضافی و تولید زباله‌های الکترونیک بیشتر است. همچنین این دانش می‌تواند شما را فردی مفید و ماهر در سایر زمینه‌های زندگی بسازد.

 

استفاده از کمک‌های رایگان

بازهم منابع آنلاین با کمک‌های رایگان و نامحدود خود در تعمیر وسایل الکترونیک کمک زیادی به شما می‌کند. اگر مایل هستید در مورد تعمیرات دستگاه‌های الکترونیک بیشتر بدانید، می‌توانید به موسسات یا کلاس‌هایی که برای این منظور برگزار می‌شود، مراجعه کنید یا می‌توانید از یکی از دوستانتان که اطلاعات خوبی درباره گجت‌ها دارد، نکات لازم را بپرسید.

 

خیس شدن پایان گجت نیست

بسیاری از مردم وقتی یک وسیله الکترونیک خیس می‌شود و دیگر به طور خودکار روشن نمی‌شود، فکر می‌کنند وسیله شان کاملا از کار افتاده است و باید آن را دور بیندازند. در حقیقت اگر گجت‌هایی که خیس می‌شوند زمان مناسبی برای خشک‌شدن داشته باشد، دوباره شروع به کار می کند. به طور کلی چند راه برای خشک کردن گجت‌ها وجود دارد؛ از استفاده از سشوار تا گذاشتن گجت در برنج!

 

خودتان ابزارهای گجتتان را عوض کنید

شما می‌توانید میزان قابل توجهی از پولتان را صرفه‌جویی کنید، اگر خودتان صفحه نمایشگر ترک خورده گجت‌تان را تعویض کنید. تعویض صفحه نمایشگر شاید کاری سخت به نظر بیاید، اما با مراجعه به لینک زیر می توانید به صورت تصویری چگونگی تعویض آن را به آسانی یاد بگیرید.

www.treehugger.com/files/2008/10/prevent-ewaste-fix-your-gadgets-yourself.php?page=1

برای آموزش تعویض و نصب صفحه نمایشگر و قسمت‌های مختلف گجت‌ها فیلم‌های ویدئویی آنلاین در اینترنت وجود دارد.

 

راز جوان ماندن گجت

یکی از مهم‌ترین دلایل تعویض گجت‌ها ظاهر زشت و کهنه آنهاست. خراشیدگی‌، شکستگی‌، فرورفتگی و کدر شدن سطوح گجت باعث می‌شود شما جذب گجت‌های نو با ظاهری زیبا و براق شوید. برای حفظ ظاهر گجت‌تان به نکات زیر دقت کنید:

 

* بسیاری از گجت‌ها، بخصوص تلفن‌ همراه، هنگامی که از جعبه‌ خارج می‌شود معمولا یک لایه نازک پلاستیک محافظ روی صفحه نمایشگرشان دارد. این لایه محافظ را برندارید ؛ چراکه گجت شما را از خراش محافظت کند. اگر این لایه محافظ، زایده‌ای دارد تا شما راحت‌تر آن را جدا کنید، باید با قیچی آن را ببرید تا احتمال کنده شدن تصادفی این لایه محافظ از بین برود.

 

* البته اگر این لایه محافظ مانع استفاده شما از صفحات لمسی می‌شود یا وضوح صفحات نمایش را کم می‌کند و مشکلاتی از این قبیل ایجاد می‌کند، می‌توانید آن را بردارید.

 

* معمولا رویه گجت‌ها از جنس سیلیکون یا کریستال است. سیلیکون از پلاستیک فشرده ساخته می‌شود، بنابراین اگر گجت به صورت تصادفی از دست‌تان بیفتد، از خراشیدگی آن جلوگیری می‌کند. کریستال هم از جنس پلاستیک شفاف است و به شما اجازه می‌دهد اجزای بیشتری از گجت‌تان را ببینید. اما این جنس در برابر خراش و شکستگی مقاوم نیست. بنابراین باید هنگام استفاده از گجت‌تان به جنس و مقاومت رویه آن دقت کنید.

 

* یک راه آسان برای حفظ زیبایی گجت‌ها وجود دارد؛ روشی که دستگاه شما را مانند روز اول زیبا و براق می‌کند. شما می‌توانید این کار را با استفاده از یک موز انجام دهید. به آدرس زیر مراجعه کنید تا به صورت تصویری بیاموزید چگونه می‌توان از یک موز برای درخشش گجت استفاده کرد.

http://www.treehugger.com/gadgets/22-fix-it-videos-prevent-e-waste-save-money-and-keep-your-stuff/page2.html

 

تعمیرگاه‌های محلی

شاید تمام تلاش‌های شما برای تعمیر یا نگهداری گجت‌تان با شکست رو به رو شود، اما هنوز وقت خرید یک گجت جدید نرسیده است. نباید از تعمیرگاه‌های وسایل الکترونیک غافل بود، البته در صورتی که ضمانت نامه گجت‌تان تمام شده باشد؛ زیرا مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه، ضمانت نامه‌تان را از درجه اعتبار ساقط می‌کند . در هر حال باید تصمیم بگیرید که بهتر است گجت‌تان را به یک تعمیرگاه محلی بسپارید یا آن را برای تعمیر به شرکت سازنده‌اش ارسال کنید.

 

با گجت خود مانند یک شیء گرانبها رفتار کنید

یک قاعده کلی وجود دارد که تمام نکات ذکر شده در بالا را پوشش می‌دهد. شما پول زیادی برای خرید یک گجت خرج می‌کنید و آخرین نکته‌ای که برای حفظ و دوام این دستگاه باید به آن توجه کنید این است که با آن مانند یک اسباب‌بازی رفتار نکنید و مثلا آن را روی تختخواب پرت نکنید. بدیهی است بد رفتاری‌های ما باعث کاهش عمر گجت‌هایمان می‌شود. با گجت خود مانند یك شئ گرانبها برخورد کنید.

منبع:technogra.ph.com


ویدیو مرتبط :
آیا می توانیم به چشم هایمان اعتماد كنیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با كمر درد خود چكار كنیم ؟



 

 

کمردرد

 

 


تقریباً همه ی افراد ، كم و بیش در نقاطی از كمر خود احساس درد دارند.به عبارت دیگر می توان گفت كه اغلب ما در دوره ای از زندگی خود این درد را تجربه كرده یا خواهیم كرد. اغلب ما هنگام انجام فعالیت هایی نظیر جابجا كردن جعبه های بزرگ و بلند كردن كودكان،جارو كردن نشستن طولانی و ... كمردرد خود را جدی نمی گیریم. باید به این نكته توجه داشته باشیم كه اغلب كمردردها با رفتارهای روزانه ما تشدید می شوند. اكثر ما هنگام ایستادن، نشستن و خم شدن ، وضعیت های نامناسبی در بدن خود ایجاد می كنیم. ا

 

غلب ما هنگام بلند كردن اشیاء به جای خم كردن زانو، كمر خود را خم می كنیم و بدین ترتیب فشارهای بیش از حدی را به ستون فقراتمان وارد می سازیم . انجام كارهایی كه برای سلامتی ما مضر است میتواند سالها بعد علائم كمردرد را ایجاد كند . همچنین وارد آمدن فشار زیاد به عضلات كمر و به اصطلاح رگ به رگ شدن رباط های كمری كه نگه دارنده مهره ها هستند نیز می تواند باعث كمردرد شود. عضلات كمر برای مقابله با این فشار دچار گرفتگی و انقباض می شوند تا بتوانند كمر را از صدمه بیشتر محافظت كنند و این حالت ، خود باعث تشدید درد كمر خواهد شد. در واقع این سیكل درد، سفتی و انقباض عضلانی درمان نمی شود مگر این كه شما فعالیت خود را كم كنید ، به كمر خود استراحت دهید و سپس به تدریج ازعضلات خود استفاده نمایید.

 

در گذشته ، پزشكان استراحت طولانی مدت در بستر را توصیه می كردند اما اكنون به این نتیجه رسیده اند كه استراحت بیش از حد باعث طولانی شدن درمان كمردرد است. این مسئله در مورد رگ به رگ شدن عضلات هم صدق می كند.

 

در حال حاضر كمردردهای شدید، حداكثر با دو تا سه روز استراحت و پس از آن با شروع فعالیت های سبك و كشش آرام عضلات درمان می شوند، این طریقه درمان باعث افزایش قدرت خم شدن بدن و توان حركت خواهد شد.


از جمله سایر علل كمردرد می توان آرتروز و فتق دیسك كمر (غضروف بین مهره ها) را نام برد.فتق دیسك در بین عوامل كمردرد شیوع كمتری دارد ولی از جمله معروفترین علل آن است.دیسك بین مهره ها ، فضای نرمی را بین مهره ها ایجاد می كند، گاه این دیسك متورم شده و به اعصاب ناحیه فشار وارد می آورد.در اغلب موارد اعصابی كه از ران و بازو می گذرند تحت فشار قرار گرفته و گاه بی حسی، ضعف و مشكلاتی در كنترل ادرار ایجاد می كنند.

 

گرچه فتق دیسك مانند سایر علل كمردرد، خود به خود بر طرف نمی شود ولی اغلب نیازی به عمل جراحی نیست.در حقیقت سی درصد مردم مبتلا به فتق دیسك هستند ولی در صورت مراعات هرگز برایشان مشكل جدی ایجاد نمی شود.

 

 

درمان
برای برطرف كردن كمردرد، به پشت بخوابید، یك بالش زیر زانوهایتان قرار دهید.(در حالی كه زانوهایتان را جمع كرده اید). این طریقه خوابیدن فشار را از كمر شما بر می دارد. درمان اصلی همه كمردردها كم كردن فعالیت است. البته این كاهش فعالیت همان طور كه قبلاً گفته شد فقط برای چند روز پیشنهاد می شود و پس از آن با نرمش های مخصوص پایین كمر و «عضله چهار سر ران» می توان كمردرد را درمان كرد.


برخی اعتقاد دارند كه در روزها ی اول شروع درد بهتر است برای كاهش التهاب از یخ و در روزهای بعد از گرمای موضعی در محل درد استفاده كرد تا انقباض مقاوم عضلات را برطرف كند.اما تجربه نشان می دهد كه سرما درمانی در اغلب بیماران ما پاسخ مناسبی نمی دهد. همچنین داروهای ضد التهاب مثل ایبوبروفن، كتو بروفن و ناپروكسن در بر طرف كردن درد و التهاب مؤثر هستند. اگر یك دارو اثر نكرد، نوع دیگری از دارو را مصرف كنید؛ زیرا افراد مختلف نسبت به داروها عكس العمل متفاوتی دارند. به خاطر داشته باشید كه داروهای ضد التهاب را حتماً همراه غذا میل كنید تا باعث ایجاد مشكلات گوارشی و زخم معده در شما نشوند.

 

داروهای جدید و گران قیمت مثل « سلبركس» بهتر از داروهای قدیمی عمل نمی كنند ولی تحریكات معده در آنها كمتر است و به طور كلی برای درمان دردهای طولانی مدت و در افرادی با سابقه زخم معده مصرف می شوند.

 

استامینوفن نمی تواند كمك به رفع التهاب كند. ولی می تواند درد را بر طرف سازد. هم چنین بر روی معده نیز اثری ندارد. استامینوفن بی خطرترین دارو در درمان های طولانی مدت است ولی نباید بیش از 2 تا 3 هزار میلی گرم در روز مصرف شود؛ زیرا مصرف زیاد دارو ، كبد را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

داروهای شل كننده عضلانی میتوانند با كاهش اسپاسم عضلانی در كاهش درد موثر واقع شوند.

 

 

آیا نیازی به گرفتن عكس رادیولوژی هست؟
اكثر مردم سؤال می كنند كه آیا نیازمند انجام رادیوگرافی ساده و یا ام.آر.آی هستند یا نه!در جواب باید گفت كه بسیاری از كمردردها نیاز به عكس برداری ندارند.اما در مواردی كه پزشك به صدمات استخوانی مثل صدمه به مهره ها در اثر ضربه، پوكی استخوان یا سرطان مشكوك باشد می تواند از این روش های تشخیصی استفاده نماید.
همچنین زمانی كه پزشك تصمیم به جراحی بیمار دارد و یا در تشخیص علت دردهای بهبود ناپذیر نیز ، انجام «ام.آر.آی» توصیه می شود.

 

 

درمان در زمانی كه كمردرد بهبود نمی یابد :
جابجا كردن ستون فقرات و طب سوزنی روش هائی هستند كه بسیاری از افراد ( و متاسفانه خیلی از سود جویان ) از آنها بعنوان روش هائی برای درمان كمردردها از آنها استفاده می كنند اما این كارها در بسیاری از موارد فقط نقش روان درمانی را ایفا می كنند.گرچه در مواردی كه علت دردهای بیمار فقط اسپاسم عضلانی باشد میتوان از مانیپولاسیون بهره برد . ماساژ درمانی در مبتلایان به كمردردهای ساده و معمولی كه اغلب بدلیل گرفتگی عضلانی ناشی از نشستن طولانی و یا بد نشستن و ... كه باعث انقباض عضلات موضعی كمر می شوند می تواند درجاتی از بهبودی را پدید آورد .بسیاری از پزشكان با مانیپولاسیون (برگرداندن مهره ها و جابجا كردن آن ) بدلایل متعدد موافق نیستند.


اگر كمردردی دارید كه بعد از هفته ها درمان نشده است به پزشك خود مراجعه كنید. اگر ضعف یا سستی در بازو یا ران خود احساس می كنید آن را جدی بگیرید.

 

 

یوگا تمرین كنید
بعضی از پزشكان معتقدند یوگا یكی از روش های موثر در درمان دردهای مزمن كمر است؛ زیرا حالت مناسب را در بدن ایجاد می كند و با تنفس مناسب، كشش و فشار روی عضله را كاهش می دهد. خیلی از بیمارانی كه از درمانهای دیگر نتیجه نگرفته اند می گویند یوگا در درمان آنها مؤثر بوده است.بعد از بهبود كمردرد، تمرینات نرمشی را ادامه دهید، وزن خود را كم كنید و به اصلاح حالت و كشش عضلات اهمیت دهید. نرمش عضلات مربوط به شكم را انجام دهید تا از كمردردهای آینده پیشگیری شود.


صدها سال قبل این طور گفته می شد كه سربازان می توانند ساعت ها بدون احساس كمردرد روی پا بایستند مشروط به اینكه حالت ایستادن آنها درست باشد. آیا شما طور دیگری فكر می كنید؟ البته همه پدر و مادرها به نحوه صحیح ایستادن و نشستن فرزندان تأكید دارند ولی آنها نمی توانند تمام اوقات همراه فرزندان خود باشند و آنها را كنترل كنند! درست ایستادن و درست نشستن باید برای ما به صورت عادت درآید.