دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چطور گیاهان آپارتمانی را تمیز کنیم؟



 

تمیز کردن گیاهان آپارتمانی , نگهداری گل های آپارتمانی

 

گیاهان آپارتمانی هم مانند چیزهای دیگر کثیف می‌شوند. هنگام نظافت منزل، آن‌ها را هم تمیز کنید تا عمر بیش‌تری داشته باشند.

 

بسیاری از افراد علاقه زیادی به نگه‌داری از گیاهان آپارتمانی دارند. چون ضمن لذت‌بردن از جلوه خاصی که به خانه می‌دهند، به وسیله آن‌ها از هوای تازه هم بهره‌مند می شوند.اما این گلدان‌ها وقتی جلوه پیدا می‌کنند که تمیز بوده، عاری از گرد وغبار باشند.

 

برای این منظور:

 

1- ابتدا به گیاه خوب نگاه کنید.

 

اگر خشک شده، خیلی کثیف بوده یا گردوغبار بیش از حد روی آن را گرفته باشد، ارزش تمیز کردن را ندارد. بهتر است آن را دور بیندازید.

 

2- در غیر این صورت ابتدا از گردگیر یا پارچه نم‌دار برای تمیز کردن برگ‌ها استفاده کنید.

 

3- ¼ پیمانه آب گرم را با کمی شیر بدون چربی مخلوط کنید.

 

هر کدام از برگ‌ها را جداگانه، با اسفنج و مخلوط حاصل تمیز کنید. از آن‌جا که حشرات در زیر برگ‌ها پنهان می‌شوند، تمیز کردن زیر برگ‌ها را فراموش نکنید.

 

4- برای نتیجه بهتر از مواد پاک‌کننده آماده مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

 

5- برای جلوگیری از شکستن و آسیب‌دیدگی ‌گیاه یک دست خود را زیر برگ قرار دهید و با دست دیگر آن را تمیز کنید.

 

6- برای براق شدن برگ ها هرگز از پارافین یا مواد براق‌کننده که منافذ برگ را می‌پوشانند، استفاده نکنید.

 

 

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
راهنمای انتخاب خاک گیاهان آپارتمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

4 نکته درباره آبیاری گیاهان آپارتمانی



 

 

4 نکته درباره آبیاری گیاهان آپارتمانی

 

 

اگر قصد سفر دارید و می‏خواهید گیاهان آپارتمانی‌تان تا زمان برگشتن‌تان سالم و سرحال بمانند، این 4 توصیه را جدی بگیرید....

 


1- استفاده از سطل پر از آب، یکی از روش‌های آبیاری گیاهان آپارتمانی است. سطل یا لگنی را پر از آب در آشپزخانه یا حمام روی شیء پایه‌دار با ارتفاع حدود 50 سانتی متر قرار دهید. گلدان‌ها را دورتادور آن بچینید. پارچه‌ای نخی به اندازه یک متر یا بیشتر و به عرض حدود پنج سانتی‌متر آماده کنید و یک سر آن را از کنار گلدان به داخل خاک فرو کنید. سر دیگر را در سطل پر از آب قرار دهید. به این ترتیب دستمال پارچه‌ای همواره آب را به خود جذب می‌کند و آب کم‌کم به داخل خاک گلدان منتقل می‌شود.

 

 

2- قرار دادن گیاهان در حمام نیز می‏تواند مفید باشد. پنجره‌های حمام را ببندید، وان یا ظرف بزرگی را از آب پر کنید تا رطوبت به حداکثر برسد و بعد تمام گیاهان را آبیاری کنید. رطوبت زیاد تعرق را کاهش می‏دهد. بیشتر گیاهان را می‎توان تا 2هفته در این شرایط نگاه داشت. تنها عیب این روش ایجاد شاخه ضعیف روی گیاهان قوی به دلیل نور کم است که البته وقتی گیاهان را به محل اصلی بازمی‌گردانید، می‌توانید شاخه‌های نامطلوب را هرس کنید.

 

 

3- پیچیدن گیاهان در کیسه‌های پلاستیکی نیز می‌تواند سیستم بسته‌ای ایجاد ‌کند که هیچ آبی از دست نرود. می‌توان برای تعداد زیادی گیاه از پوشش پلاستیکی استفاده کرد. البته گیاهان زیر پوشش را نباید در معرض نور خورشید قرار داد.

 


4- استفاده از ژل‌های نگه‌دارنده آب نیز مفید است. مقداری ژل داخل ظرف بریزید و آب را مرحله به مرحله اضافه کنید تا ژل به طور کامل از آب اشباع شود و دیگر آب را جذب نکند. مقداری از خاک گلدان را بردارید و ژل را دورتادور گیاه به طور یکسان بریزید و دوباره خاک را به گلدان برگردانید.