دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چطور از غذایمان عکس های حرفه ای بگیریم؟


این توصیه های مهم به شما کمک خواهد کرد با عکس هایی وسوسه انگیز فالوئرهایتان را با سرعتی فوق العاده افزایش دهید.

صبح بخیر: با بیش از 178 میلیون تصویر با هشتگ غذا ( #food) در اینستاگرام کاملا مشخص است که عکسبرداری از غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگ تنها دغدغه متخصصان این کار و وبلاگ نویسان نیست، تقریبا هر کسی که در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی حساب دارد هرگاه میز رنگینی در خانه اش چیده شود یا به رستوران های خوب با غذاهای خوشگل و خوشمزه برود عکسی از این غذاها را در صفحه اش به اشتراک می گذارد.

یکی از متخصصان حرفه ای عکسبرداری از غذا به نام «هیو جانسون» لیستی از توصیه های مهم برای عکاسی اثرگذار از غذاها برای علاقه مندان به این کار تهیه کرده است که به شما کمک خواهد کرد با عکس هایی وسوسه انگیز فالوئرهایتان را با سرعتی فوق العاده افزایش دهید.

چطور از غذایمان عکس های حرفه ای بگیریم؟

1.زیاد شلوغش نکنید. بزرگترین اشتباهی که هم حرفه ای ها و هم آماتورها مرتکب می شوند این است که عکس هایشان را با وسایل آشپزی و ظرف و ظروف ها و دکوراسیون اطراف عکس خیلی شلوغ و پیچیده می کنند. تمرکزتان باید روی بشقاب غذایتان باشد. رنگ و بافت غذا باید جلب توجه کند، نه زمینه آن.

2.دریچه دیافراگم را در بازترین حالت ممکن قرار دهید. این کار باعث می شود لنز در بازترین حالت قرار گرفته و نور بیشتری را عبور دهد. با انجام این کار خود غذا وضوح بیشتری پیدا می کند و از اولویت پس زمینه عکس کاسته می شود.

3.سرعت را دست کم نگیرید. شما باید عکس غذایتان را با سریعترین حالت بگیرید تا تازگی و درخشش هایلایت های طبیعی آن در عکس نمایان شوند.
 
4.آرنج هایتان را به بدنتان بچسبانید. اگر از پایه های دوربین عکاسی استفاده نمی کنید برای این که دوربین را ثابت نگه داشته و تکان ها و انحرافات را به حداقل میزان ممکن برسانید آرنج هایتان را به بدنتان بچسبانید.

چطور از غذایمان عکس های حرفه ای بگیریم؟

5.از ایجاد تغییر در ظاهر و ترکیب غذا نترسید. اگر می خواهید عکس هایتان مورد استقبال قرار بگیرند رعایت این اصل این یکی از مهمترین نکات است. همچنین اضافه کردن کمی آب یا روغن به بعضی قسمت های غذایتان به داشتن نمایی بهتر در عکس کمک خواهد کرد.

6.اگر عکستان بی نقص نیست ناراحت نباشید. گاهی همین نقص ها می توانند عکس هایتان را جذاب تر کنند.

7.از فیلتر مناسب استفاده کنید. اگر می خواهید از یک فیلتر در اینستاگرام استفاده کنید، فیلتر هادسون (Hudson) برای این کار بسیار مناسب است، زیرا گرمای بیشتری به عکس می بخشد، از فیلترهایی که رنگ ها را محو می کنند استفاده نکنید، این کار ظاهر غذایتان را خراب می کند.

چطور از غذایمان عکس های حرفه ای بگیریم؟

8.حواستان به میزان نور باشد. اگر مجبور هستید در اتاقی تاریک یا رستورانی با فضای رمانتیک عکستان را بگیرید، بشقابتان را به پنجره یا نور شمع نزدیک کنید. اگر نتوانستید هم اشکالی ندارد، اتاق های کم نور می توانند فضای مناسبی برای گرفتن عکس های رمانتیک باشند.


ویدیو مرتبط :
چگونه در سه مرحله عکس حرفه ایی با ایفون بگیریم ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور به طور حرفه ای عکس پرتره بگیریم


آیا می خواهید بدانید چگونه از قوانین ترکیب بندی کادر برای سوژه های زنده استفاده کنید؟ برای بعضی افراد بهتر می توان از این قوانین استفاده کرد، که بستگی به شخصی دارد که از او عکاسی می کنیم.