دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟


این روزها خودرو های گذر موقت زیادی در ایران مشغول تردد هستند که برخی از آن ها جز خودرو های خاص و ابر ماشین ها ، حتی در حوزه جهانی محسوب می شوند. وارد کردن خودرو گذر موقت قطعا علاقه وافری به خودرو های خاص می طلبد.




مجله تخت گاز: این روز ها خودرو های گذر موقت زیادی در ایران مشغول تردد هستند که برخی از آن ها جز خودرو های خاص و ابر ماشین ها ، حتی در حوزه جهانی محسوب می شوند. با توجه به محدودیت عبور و مرور 1 ماهه که به این دسته از خودرو ها داده شده است ، وارد کردن خودرو گذر موقت قطعا علاقه وافری به خودرو های خاص  می طلبد که با وجود تمام این محدودیت ها یک دستگاه از این ابر ماشین ها را با هزینه حمل و نقل بالا برای این مدت کوتاه به تهران منتقل می کنند.  چندی پیش یکی از خوانندگان مجله "تخت گاز" به دفتر مجله تماس حاصل نمود و ما را از وجود خودرو خاص و کمیاب خود در ایران مطلع نمود. با هماهنگی های انجام شده قرار بر این شد تا دیدار کوتاهی با این زیبای آلمانی یعنی Audi R8 8 سیلندر داشته باشیم.



کمپانی آئودی که با لامبورگینی دارای شراکت هستند ، در سال 2008 از مدلی پرده برداری کرد که از نظر فنی به لامبورگینی گالاردو شباهت داشته باشد و با قیمت کمتر بتواند بازار بیشتری برای خود دست و پا کند. یک سال از تولید R8 مدل 8 سیلندر گذشته بود که کمپانی به ضعف قدرت موتور در آن پی برد و پس از آن یعنی در سال 2009 گونه 10 سیلندر آن را معرفی کرد. لازم به ذکر است که گونه فیس لیفت آن به تازگی معرفی شده که برای آشنایی با آن  می توانید به صفحه اخبار مراجعه نمایید

حال وقتی دیدار با این کوسه وحشی رسیده است. در خیابان های تهران منتظر ورود این خودرو بودیم که از دور چراغ های رانینگ لایت را مشاهده کردیم. شاید اولین نکته قابل توجه در R8  را بتوان همین موضوع نامید. نوار Led کشیده شده در زیر چراغ های آئودی در چند سال اخیر تبدیل به یک اصل در طراحی های آن شده که در تمامی محصولاتش قابل یافت است. علامت کوچک R8 در بخش داخلی چراغ جلو نشان از حساسیت و توجه ویژه به نکات خاص در این آئودی خاص دارد. جلو پنجره بزرگ و دهان گشاده نیز همچنان یکی از معیار های طراحی در آئودی بوده که ظاهر خاص و اسپرت R8  هم نتوانسته به آن لطمه ای وارد نماید. بخش پلاستیکی و مشکی رنگ زیر چراغ های جلو چهره R8 را کاملا خشن و اسپرت کرده است که به دلیل قرار گرفتن موتور در بخش میانی خودرو نیازی به ورود هوا از  آن ها نبوده و از پشت کاملا بسته هستند.



علامت کوچک Quattro  (سیستم 4 چرخ متحرک آئودی) که در جلو پنجره این خزنده قرار گرفته است لانچ و حرکت اولیه فوق العاده را به بینندگان گوش زد می کند. رینگ های 18 اینچی و 5 پره دو تایی این آئودی ظاهر کاملا اسپرت و تهاجمی به آن بخشیده اند. قسمت ورودی هوا برای موتور در بقل خودرو که تا بالای ستون عقب کشیده شده ، از جنس فیبر کربن ساخته شده که نقش به سزایی در هرچه زیبا تر نشان دادن R8  داشته است و رنگ آن که با بدنه سفید خودرو مورد نظر ما در تزاد است این زیبایی را دو چندان کرده است. درب شیشه ای موتور که از بالا نمای بسیار جذابی دارد ، حس هیجان و شتاب را در وجود بینندگان تداعی می کند و  با دیدن موتور که عبارت V8 و آرم آئودی بر روی آن حک شده  است هر بیننده ای را به سوپر اسپرت بودن این خودرو می رساند. قسمت پشت خودرو با هماهنگی کامل با جلو طراحی شده است و همان روکش های پلاستیکی زیر چراغ های عقب تعبیه شده اند ، با این تفاوت که در این جا  تنها نقش زیبایی را بر عهده نداشته و خروج هوای گرم نیز از طریق آن انجام می شود.



 بال عقب R8 که از داخل کنترل می شود نیز به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک کرده است و وظیفه آیرودینامیکی هم به عهده دارد. چراغ های بزرگ مستطیل شکل خودرو عقب آن را هرچه پهن تر نشان می دهد که ظاهری همچون یک خزنده چابک به R8 بخشیده است. خروجی های چهار گانه عقب که فریاد پیشرانه را به گوش همگان می رساند ، سوپر اسپرت بودن خودرو مقابلمان رویمان را گوش زد می کند. 





   طراحی داخلی

طراحی داخلی R8 همانند سایر محصولات آئودی از سبک و سیاق خاص خود تبعیت می کند. فرمان آن بر خلاف دیگر خودروسازان در قسمت پایینی صاف طراحی شده تا ورود و خروج را آسان سازد.  فرم خاص دریچه کولر نیز بر جذابیت داخلی افزوده و از سادگی و یکنواختی کاسته است. نویگیشن آئودی در بخش میانی داشبورد مرکزی تعبیه شده که با سیستم صوتی خاص و با کیفیت  Bang & Olufsen  که دارای 12 بلندگو، ساب ووفر مرکزی واقع در داشبورد و آمپلی فایر 10 کاناله و 456 وات است تکمیل شده است. وضوح صدا و تفکیک صدا در آئودی R8  بی نقص  است و در مواقعی که صدای پیشرانه برای شما خسته کننده شده است می تواند جایگزین خوبی باشد. صندلی ها به رنگ مارون ‏، با چرم مصنوعی پوشش داده شده که از جنس مطلوبی برخوردار نبوده و با کارکرد حدود 40 هزار کیلومتر دچار افت محسوس کیفی شده اند.  البته شرایط نگهداری در آن بی تاثیر نیست و  شاید علت این مشکل را بتوان در عدم استفاده از پولیش و واکس مخصوص صندلی جست و جو کرد.





   پیشرانه

پیشرانه R8  مد نظر ما از 8 سیلندر V  شکل با 4163 سی سی و 32 سوپاپ تشکیل شده است که 424 اسب بخار قدرت را بر روی دور 7900 تقدیم به راننده می نماید. گشتاور حاصل از این موتور برابر با 430 نیوتن متر از دور 4500 تا 6000 است که نوید شتاب گیری خوب و بی نقصی را می دهد. شتاب صفر تا صد برای R8 برابر با 6/4 ثانیه و شتاب صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت 9/14 ثانیه به طول می انجامد که با توجه به وزن 1565 کیلوگرمی آن قابل توجه است. البته در این بین نقش گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک آئودی (R Tronic) با قابلیت تعویض از پشت فرمان نیز قابل توجه بوده  و تعویض سریع و بدون مکس آن مانع از افت شتاب شده است. حداکثر سرعت اعلامی از سوی کمپانی آئودی 301 کیلومتر بوده است که برای یک سوپر اسپرت 100 هزار دلاری آلمانی مطلوب به نظر می‌رسد. شتاب جانبی قابل تحمل برای خزنده وحشی ما 96/0 جی از طریق نشریه موتور ترند اعلام شده است که پیچیدن با آن را تبدیل به اقدامی جذاب و آسان می نماید. با گذراندن یک روز با R8  جذابیت سوپر اسپرت سواری را در خیابان های تهران تجربه کردیم که البته با توجه به شرایط آسفالت های ایران نگهداری و راندن این خودرو ها نسبت به سایر کشورها ‏، شرایط سخت تری را پیش رو دارد. مشکل دیگر که عملا نگهداری خودروهایی با موتورهای حساس و ضریب تراکم بالا را در ایران غیر ممکن می‌نماید ‏، عدم وجود بنزین با اکتان بالاست که احتراق موتور را با مشکل مواجه می کند ‏، در نتیجه موتور با تنش رو به رو می شود و عملکرد خود را از دست می دهد که با صدا های ناهنجار شاتون‏، سوپاپ و... این مشکل را به راننده گوش زد می‌کند. متاسفانه به دلیل استفاده از بنزین ایران در این خودرو ‏، عملکرد موتور 8 سیلندر آن مختل شد و امکان آزمودن تست فنی را از ما صلب کرد. در پایان از آقای «عباس بیات» مالک خودرو جهت همکاری با تیم «تخت گاز» سپاسگزاریم.


ویدیو مرتبط :
Audi R8 V8 VS Audi R8 V10

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو مسافر ایرانی چگونه سوار هواپیمای مالزیایی شدند؟



اخبار ,اخبار بین الملل ,مسافر ایرانی در هواپیمای مالزی

 

اخبار بین الملل - دو مسافر ایرانی چگونه سوار هواپیمای مالزیایی شدند؟

در پی انتشار خبر حضور دو مسافر ایرانی با پاسپورت های جعلی در هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، انتظار می رفت بار دیگر جو رسانه ای سنگینی از سوی رسانه های صهیونیستی علیه ایران آغاز شود. با این حال، با تأکید پلیس مالزی مبنی بر تروریست نبودن دو فرد مذکور، جلوی این روند گرفته شد. اما سوال اینجاست که پاسپورت های جعلی، چگونه به دست دو مسافر مذکور افتاده است؟

در پی انتشار خبر حضور دو مسافر ایرانی با پاسپورت های جعلی در هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، انتظار می رفت بار دیگر جو رسانه ای سنگینی از سوی رسانه های صهیونیستی علیه ایران آغاز شود. با این حال، با تأکید پلیس مالزی مبنی بر تروریست نبودن دو فرد مذکور، جلوی این روند گرفته شد. اما سوال اینجاست که پاسپورت های جعلی، چگونه به دست دو مسافر مذکور افتاده است؟

به گزارش «تابناک»، روز گذشته و ساعاتی پس از انتشار خبر ارتباط یک یا چند ایرانی با هواپیمای ناپدید شده مالزیایی، شایعات مختلفی از سوی برخی رسانه های غربی و صهیونیستی درباره احتمال در جریان بودن واقعه ای تروریستی شکل گرفت. با این حال، پلیس مالزی به سرعت اعلام کرد که دو ایرانی سوار شده به هواپیمای مذکور، افرادی بوده اند که با هدف مهاجرت به اروپا در این کشور حضور داشته اند.

بر همین اساس، خبرگزاری فرانسه به جنبه ای کمتر مورد بحث قرار گرفته از واقعه اخیر پرداخته و می نویسد موضوع این دو مسافر ایرانی، می تواند سبب جلب توجه به دنیای تیره و تار قاچاق انسان، به ویژه در منطقه شرق آسیا شود. منطقه ای که مدت هاست به عوان مرکزی برای مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان شناخته می شود.

اینترپل اعلام کرده که دو ایرانی مذکور با نام های «سید محمدرضا دلاور»، 29 ساله و «پوریا نورمحمدی»، 18 ساله، از طریق دوحه و پاسپورت های ایرانی خود به کوالالامپور سفر کرده بودند. در این شهر، آن ها ضمن استفاده از پاسپورت های جعلی، خود را به عنوان افرادی اتریشی و ایتالیایی تبار جا شده و سوار هواپیمای شماره 370 به مقصد پکن می شوند.

رونالد نوبل، دبیرکل اینترپل اظهار داشت می توان با قاطعیت فزاینده ای گفت که این دو فرد، تروریست نبوده و صرفاً افرادی بوده که در معرض قاچاق انسان قرار گرفته اند. با این حال، وی ابراز نگرانی کرد که سالانه بیش از یک میلیارد بار، مواردی رخ می دهد که افراد بدون ارائه پاسپورت های معتبر از نظر اینترپل، به سفرهای خارجی می روند.

در همین حال، پلیس تایلند اعلام کرده فرد ایرانی دیگری که در روند سفر غیرقانونی این دو تن نقش داشته، از طریق یک آژانس مسافرتی در «پاتایا» برای آن ها بلیت تهیه کرده است. این فرد که تنها نام کوچک وی (علی) اعلام شده، از پاسپورت های جعلی اروپایی بدین منظور استفاده کرده است.

یکی از مقامات ارشد پلیس تایلند در این زمینه گفته: «ما معتقدیم که این دو پاسپورت، از سوی یک باند تبهکار قاچاق انسان به سرقت رفته بوده که افراد را برای کار در کشورهای ثالث، به ویژه کشورهای اروپایی، به خارج انتقال می دهند». به گفته وی، «علی» در مالزی زندگی می کند و با باند تبهکاری که تخصصش قاچاق انسان از خاورمیانه به کشورهای اروپایی از طریق کشورهای ثالث است، ارتباط دارد. این حلقه، رابطینی در شهرهای پاتایا و فوکت در تایلند دارد.

این مقام تایلندی همچنین گفته که بر اساس برآوردها، سالانه حدود 2000 پاسپورت در تایلند مفقود شده و یا به سرقت می رود.

در ادامه، رئیس پلیس شهر پاتایا گفته که «علی»، خرید بلیت برای دو مسافر ایرانی مذکور را در تاریخ اول مارس و از طریق تلفن انجام داده است. وی در تماس با آژانس «گرند هوریزون تراول»، درخواست خرید ارزان ترین بلیت به مقصد اروپا را کرده است. چند روز بعد، این آژانس از موسسه بالادستی خود با نام «شش ستاره» درخواست می کند این بلیت ها را صادر نماید. یکی از دوستان علی، بهای بلیت ها را به صورت حضوری به گرند هوریزون می پردازد.

بلیت های مذکور بر اساس پاسپورت های جعلی با نام های «لوئیجی مارالدی» ایتالیایی و «کریستین کوزل» اتریشی صادر شده است. پروازی که برای کوزل رزرو شده بود، از کوالالامپور به پکن و سپس به فرانکفورت و آمستردام می رفت و مقصد نهایی پرواز مارالدی نیز کپنهاگ بود.

گفتنی است هر دو فرد اروپایی مذکور، اعلام کردند که طی سال های اخیر، پاسپورت هایشان در سفر به تایلند ربوده شده است.
اخبار بین الملل - تابناک