دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا جای زخم بر روی پوست می ماند؟



پوست,اثر زخم روی پوست,علت باقی ماندن جای زخم روی پوست

چرا جای زخم بر روی پوست می ماند؟
اثر زخم كه به صورت ناحیه ای روشن تر از پوست اطراف دیده می شود ساختاری است از ریشه های كلاژن كه بین دو لبه پوست بریده ، تنیده شده و مانند بخیه آنها را به هم متصل می كنند.

این رشته ها، به وسیله سلولهایی كه فیبروبلاست نامیده می شود و در زیراپیدرم قرار دارند، تولید می شوند. اپیدرم همان لایه سطحی پوست است كه به طور طبیعی شامل سلول های مرده است.

 

ایجاد اثر زخم در سه مرحله جداگانه روی می دهد ، مرحله التهاب كه طی آن فیبروبلاست ها ایجاد می شوند ، چند روز طول می كشد . مرحله بعد سوخت و ساز یا متابولیك است كه در آن فیبروبلاست ها ، كلاژن مورد نیاز برای ترمیم زخم را تولید می كنند. پس از چند هفته تا مرحله تغییر شكل شروع می شود و در طول یك یا دو سال ، بعضی رشته های كلاژن اضافی شكسته می شوند و اثر زخم را ناپدید می كنند ، از آنجا كه این مرحله در بعضی مواقع به طور كامل اتفاق نمی افتد ، اثر زخم پس از مدتها باقی می ماند.

منبع : vista.ir


ویدیو مرتبط :
‫پاکسازی پوست , کاهش جای زخم سوختگی و بریدگی - کشیدگی پوست پس از زایمان و کاهش وزن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عطر بر پوست‌های چرب بهتر وزمان بیشتر می ماند



 

 

 

عطر بر پوست‌های چرب بهتر و در مدت زمان بیشتر می‌ماند.یك متخصص پوست و مو گفت: 4 نوع پوست چرب، خشك، نرمال و مخلوط وجود دارد كه عطر بر پوست‌های چرب بهتر و در مدت زمان بیشتر می‌ماند.

 

امیر هوشنگ احسانی افزود: مصرف عطر می‌تواند موجب بروز حساسیت در افراد شود و یك درصد از افرادی كه از عطر استفاده می‌كنند احتمال بروز درماتیت پوستی زیاد است.

 

وی گفت: نوع پوست بر بوی عطر تأثیر می‌گذارد و برای هر پوستی باید عطر مناسب را انتخاب كرد. 4 نوع پوست چرب، خشك، نرمال و مخلوط وجود دارد كه عطر بر پوست‌های چرب بهتر و در مدت زمان بیشتر می‌ماند.

 

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: درصد بسیار كمی از مردم در اثر استعمال عطر دچار برلوك درماتیت می‌شوند كه پوست این افراد در اثر استعمال عطر و در معرض بودن آفتاب تیره می‌شود.

 

احسانی گفت: عطر را باید در نقاط نبض دار بدن استفاده شود به دلیل اینكه در این نقاط جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط است و بوی عطر بهتر احساس می‌شود كه می‌توان به مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه و گـردن اشاره كرد.

منبع:salamatnews.com