دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا بعضی میوه ها برق می زنند؟



چرا بعضی میوه ها برق می زنند,نگهدارنده مواد غذایی,مقالات علمی,مطالب علمی

چرا بعضی میوه ها برق می زنند؟     
شاید موقع خرید پرتقال ها یا سیب هایی که زیر نور چراغ مغازه ها برق می زنند و پوست شان حالتی چرب دارد، از خودتان پرسیده باشید که این چربی به چه دلیل دیده می شود و اصلا آیا خوردن این قبیل میوه ها می تواند بیماری زا باشد یا نه؟
در پاسخ به این پرسش باید گفت که گاهی برای نگهداری طولانی مدت برخی از محصولات کشاورزی در انبار، از موادی استفاده می شود که واکس مانند بوده و این حالت براقیت و چربی را روی پوست میوه ایجاد می کنند اما از نظر تغذیه ای هیچ خطری را برای مصرف کننده در پی ندارند.
برخی محصولات را نیز کشاورزان قبل از رسیدن کامل برداشت می کنند که از آن میان می توان به موز اشاره کرد. به این میوه ها نیز برخی مواد که ترکیبی از گوگرد هستند، می افزایند تا در طول حمل و نقل ماندگاری بیشتری داشته باشند و آسیب نبینند.

در مورد آنها نیز باید گفت که این مواد نگه دارنده برای سلامت انسان مضر نیست و اصلا به داخل گوشت میوه ها نفوذ نمی کند و یا در صورت شستشو با آب از بین می رود. بنابراین مصرف کنندگان می توانند با خیال راحت از خوردن آنها لذت ببرند.

در واقع، این مواد در رده برخی سموم قرار نمی گیرند که قبل از چینش به میوه هایی مثل توت فرنگی زده می شوند تا ماندگاری شان را افزایش دهند. باز تکرار می کنم که این ترکیبات در عین حال که برای سلامت انسان فایده ای ندارند، مشکلی هم ایجاد نمی کنند، پس سبد غذایی تان را از میوه و سبزی تازه پر کنید، حتی اگر پوست شان چرب است.

متاسفانه می بینیم بسیاری از خانواده ها به دنبال عنوان کردن هزاران دلیل از مصرف روزانه این گروه غذایی ارزشمند و ضروری سرباز می زنند و نمی دانند چه زیانی را به سلامت خود و عزیزان شان وارد می کنند.

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
تولید برق از میوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واترپلولیست های لیگ برتری به آب می زنند



هفته نخست دور رفت نوزدهمين دوره رقابتهاي واترپلو قهرماني باشگاه‌هاي ليگ برتر كشور از فردا /جمعه/ با برگزاري3 ديدار پيگيري مي‌شود.ايرنا، پس از وقفه‌اي دو ماهه فصل جديد مسابقات ليگ برتر واترپلو از روز جمعه اول آبان با برگزاري 3ديدار باقي مانده هفته اول اين رقابتها دنبال  خواهد شد.

بر اين اساس دو ديدار در اهواز اين هفته برگزار مي‌شود كه در نخستين ديدار نفت و گاز اميديه (مقام سوم فصل گذشته ليگ برتر واترپلو) ميزبان تربيت بدني فارس خواهد بود و در بازي دوم نيز تيم هيات شناي خوزستان پذيراي دانشگاه آزاد تهران است.

در سومين و آخرين ديدار هفته نخست ليگ برتر در اصفهان تيم فولاد ماهان سپاهان تيم چهارم فصل قبل به مصاف هيات شناي زنجان خواهد رفت.خاطر نشان مي‌شود در تنها ديدار برگزار شده از هفته نخست رقابتهاي ليگ برتر واترپلو، تيم نفت و گاز گچساران قهرمان فصل قبل اين رقابتها با نتيجه7بر8 مغلوب تربيت بدني گيلان شد .تا نوزدهمين دوره اين رقابتها با شگفتي آغاز شود.

بر اساس گزارش فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو، نوزدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر واترپلو با شركت ‪ ۸تيم نفت و گاز اميديه، تريبت بدني فارس، هيات شناي خوزستان، دانشگاه آزاد تهران، فولاد ماهان سپاهان، هيات شناي زنجان، نفت و گاز گچساران و تربيت بدني گيلان در يك گروه به صورت ديدارهاي رفت و برگشت برگزار مي‌شود