دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا باید ویندوز 8 را انتخاب کرد؟


تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که بسیاری از شرکت‌ها قصد ندارند به این زودی‌ها سیستم‌های خود را به ویندوز ۸ ارتقاء دهند، برخی از منتقدین نیز رابط کاربری لمسی ویندوز ۸ را مناسب امور جدی و کارهای اداری نمی‌دانند.

زومیت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که بسیاری از شرکت‌ها قصد ندارند به این زودی‌ها سیستم‌های خود را به ویندوز ۸ ارتقاء دهند، برخی از منتقدین نیز رابط کاربری لمسی ویندوز ۸ را مناسب امور جدی و کارهای اداری نمی‌دانند. اما دلایل بسیاری برای اثبات خلاف این موضوع وجود دارد. در این مقاله به بیان ۸ دلیل که ویندوز ۸ را به یک انتخاب خوب برای شرکت‌ها و انجام امور جدی تبدیل می‌کند، می‌پردازیم.

دلایلی که ویندوز ۸ را به یک انتخاب خوب برای شرکت‌ها تبدیل می‌کند

باید توجه داشت که در دنیای امروز که فروش کامپیوترهای شخصی رو به کاهش است، نمی‌توان موفقیت ویندوز ۸ را صد در صد دانست. براساس گزارش گارنتر فروش کامپیوترهای شخصی (PC) نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است. اما باز هم در این شرایط، ویندوز ۸ نکات مثبت و جذابی دارد که امیدها برای رونق بخشیدن به بازار PC را افزایش می‌دهد:

  •     الان زمان مناسبی است که شرکت‌ها، آفیس ۲۰۰۳ که بصورت گسترده در حال استفاده است را کنار گذاشته و با انتخاب آفیس ۲۰۱۳ یک تغییر اساسی در سازمان خود ایجاد کنند.
  •     مایکروسافت به همراه ویندوز ۸ قابلیت‌های بسیار متنوعی برای مدیرت ساده‌تر شبکه‌های بزرگ سازمانی ایجاد نموده که تنها مدیران آی‌تی آنها را درک می‌کنند و استفاده از این سیستم‌عامل باعث سهولت کار آنها و همچنین سهلوت مدیریت کامپیوترها می‌شود.
  •     رابط کاربری ویندوز ۸ جذاب‌تر و کارآمد شده و تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  •     ویندوز ۸ پلتفرمی را ارائه می‌کند که بصورت گسترده برروی انواع و اقسام ابزارها از جمله، لپ‌تاپ، موبایل، اولترابوک، کامپیوتر رومیزی و غیره در دسترس است.
  •     ویندوز ۸ به خوبی با سرویس‌های ابری سازگار است و شرکت‌ها می‌توانند از آن برای نیازی‌های گروهی خود استفاده کنند.
  •     نرم‌افزارهای قدیمی ویندوز به خوبی برروی ویندوز ۸ کار می‌کنند پس شرکت‌ها مشکل سازگاری نرم‌افزارهای قدیمی خود با ویندوز ۸ را نخواهند داشت.
  •     تبلت‌های ویندوز RT از جمله سرفیس می‌توانند مکمل بسیار خوبی برای لپ‌تاپ‌ها باشند و به انجام بهتر امور کاری روزمره کمک کنند.
  •     ویندوز ۸ دارای سیستم داخلی مدیریت و ایمن‌سازی ابزارهای موبایل در سطح حرفه‌ای و اداری است.

سازمان‌های بزرگ دلایل خوبی برای انتخاب ویندوز ۸ دارند، اما شرکت‌های کوچک و متوسط به راحتی‌ زیر بار هزینه مهاجرت به ویندوز ۸ نمی‌روند. شرکت‌های کوچک برای رفع نیازهای خوب می‌توانند از سرویس‌های ارزان قیمت‌ و بعضا مجانی مانند دراپ باکس، باکس یا گوگل داک استفاده کنند.

به هر حال مایکروسافت برای مجاب کردن کمپانی‌ها برای مهاجرت به ویندوز ۸ با چالش‌های بزرگی روبرو است. کامپیوترهای شخصی جدید که همگی با ویندوز ۸ عرضه خواهند شد، بسیاری از کاربران خانگی نیز نسبت به بروز رسانی به ویندوز ۸ ابراز علاقه کرده‌اند اما کمپانی‌ها آن هم در این اوضاع اقتصادی، متحمل هزینه‌های گزافی خواهند شد که می‌بایست توجیه داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
نحوه انتخاب پس زمینه ویندوز سون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه روغن معطر را انتخاب کنیم؟



دوری کردن از بوهای ناخوشایند و جذب بوهای مطبوع شدن یک واکنش طبیعی است. ما به طور ناخودآگاه به این بوهایی که در یکی از این دو گروه قرار می گیرند، واکنش نشان می دهیم. بوی مطبوع غذی در حال پخت، در شرایطی که فرد گرسنه باشد، ترشح بزاق را سبب می شود یا بوی علف تازه چیده شده به فردی که شدیداً مضطرب است، آرامش می دهد.

عطر

عطر درمانی بر پایه این واکنش های غریزی و طبیعی به بوها بنا شده است.یک ساعت زنگ دار می تواند تنظیم بشود تا شما را با بوی مشخص و در ساعت مقرر بیدار کند. بیماران می توانند پیش از تحمل و آغاز روش های درمانی به کمک بخور کردن و بوییدن برخی بوها آرام شوند.

تولید کنندگان اتومبیل باید به فکر طراحی سیستم تهویه ویژه ای باشند که بوها و عطرها را از اتومبیل خارج کند تا راننده ها در حین رانندگی هوشیار باقی بمانند.

2 تست ساده وجود دارد که به بینی شما آموزش می دهد تا بوهای مختلف را به خاطر بسپارید. آزمایش اول به شما نشان خواهد داد که بینی چقدر خوب می تواند بوها را احساس کند و تست دوم به شما نشان می دهد که کدام عطر یا روغن های گیاهی را بیشتر دوست دارید.

عطر

تست اول: بو کشیدن و تست تشخیص


چشمانتان را ببندید و به دوست یا یکی از اعضای خانواده بگویید تا 10 نوع جنس را از آشپزخانه شما بیاورند و آنها را یکی یکی جلوی بینی شما بگیرند و بگذارند که خوب ببویید و سپس سعی کنید که آنها را از بوی آنها و بدون دیدن تشخیص دهید.

این مواد می توانند میوه تازه ای که برش خورده، گیاه تازه ای که خرد شده، ظرف حاوی ادویه، سس و غیره باشند. این موارد را به فاصله کمی از بینی شما قرار دهند و برای مدت 30 ثانیه شما باید همه موارد را به درستی حدس بزنید. اگر شما قادر باشید 5 تا 6 عنوان را درست تشخیص دهید، این بدان معناست که حس بویایی شما در سطح متوسط قرار دارد.در هر حال فرد می تواند این توانایی را تا 100% افزایش دهد.

عطر

تست دوم: آزمایش تعیین خانواده عطر مورد علاقه


9 نوع روغن معطر انتخاب کنید. 3 عدد از خانواده گل ها، 3 عدد از خانواده ادویه جات و 3 عدد از خانواده گیاهان سبز. آنها را مخلوط کنید و به صورت رندوم ببویید. بهتر است برای تمرکز بیشتر آنها را با چشم بسته ببویید. این تست به شما کمک خواهد کرد که گروه عطری را که بیشتر دوست دارید بیابید. ممکن است شما رایحه گل ها را بیش از بوی روغن تهیه شده از گیاهان سبز دوست داشته باشید.

یک عطر درمان، باید حداقل 30 تا 40 نوع روغن را در مجموعه خود داشته باشد. به این ترتیب او قادر خواهد بود روغن معطر یا عطری را به شما توصیه کند که به طور طبعی شما را خیلی بیشتر از روغن های معطر موجود در فروشگاه ها تحت تأثیر قرار می دهد.