دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا باید موتو 360 بخریم، چرا نخریم؟


برخلاف ساعت هایی که قبلا دیده بودیم این یکی صفحه ای گرد دارد که با نگاه کردن به آن می توانید از اخطارها و هشدارهای گوشی مطلع شوید یا با تکان دادن دست بفهمید چه کسانی از صبح با شما تماس گرفته اند.





روزنامه هفت صبح: برخلاف ساعت هایی که قبلا دیده بودیم این یکی صفحه ای گرد دارد که با نگاه کردن به آن می توانید از اخطارها و هشدارهای گوشی مطلع شوید یا با تکان دادن دست بفهمید چه کسانی از صبح با شما تماس گرفته اند.

قابلیت بسیار مهم دیگری که در موتو 360 وجود دارد، استفاده از سرویس فرمان صوتی Google Now است. با کمک آن می توانید با ساعت هوشمند خود صحبت کنید. تنها کافی است با صدای بلند عبارت «OK Google» را بگویید تا ساعت آماده اجرای فرمان شما باشد.

می توانید از تنظیم زنگ ساعت تا ارسال پیامک را بدون دخالت دست و تنها با دستورات صوتی انجام دهید.

چرا باید موتو 360 بخریم، چرا نخریم؟

1- اندازه موتو 360 کمی بزرگتر از یک ساعت معمولی است و زیبایی و راحتی آن با بندهای فلزی و چرمی که برایش عرضه خواهند شد تکمیل می شود. تنها یک دکمه در سمت راست دستگاه وجود دارد و عملکردش هم خاموش و روشن کردن نمایشگ راست. اینجاست که Android Wear قابلیت های خودش را نشان می دهد. یک دکمه، یک میکروفن و یک نمایشگر لمسی. همین برای کنترل کردن موتو 360 کافی است.

2- موتو 360 با بند چرمی که به آن متصل است وزنی حدود 49 گرم را تشکیل می دهد که می توان گفت با باد هم بلند می شود و هیچگونه احساس سنگینی ای در دست احساس نمی شود! تکنولوژی همیشه به سوی کم وزنی و امکانات بیشتر حرکت کرده است که موتو 360 این اصل را از یاد نبرده و آن را به خوبی اجرا کرده است.

3- همه می توانند از آن استفاده کنند، فرقی نمی کند چپ دست هستید یا راست دست. تصویر به زیبایی تمام در صفحه نمایش دایره ای آن می چرخد و کنترل همه چیز بسیار ساده است.

4- موتور 360 ضد آب است. البته هنوز معلوم نیست چقدر می تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند. فعلا فقط می دانیم که ضد آب است.

5- در بسته توسعه نرم افزاری Android Wear دو استاندارد برای صفحه نمایش تعبیه شده: دایره ای و مربعی. خب، موتو 360 آغازگر راه صفحه گردهاست.

6- دوربینی وجود ندارد. موتورولا معتقد است داشتن دوربین طراحی ساعت را تحت تاثیر قرار می دهد؛ همانطور که دوربین گلکسی gaear2 تناسب طراحی را به هم می ریزد.

7- موتو 360 به راستی یک ساعت است و وظیفه ای را که برایش ساخته شده به درستی انجام می دهد. شاید به نظر مسخره بیاید اما خوب است بدانید بسیاری از ساعت های هوشمند فعلی همین کار را هم به درستی انجام نمی دهند. کافی است برنامه ای در حال اجرا باشد تا مجبور شوید برای اطلاع از ساعت به تکاپو بیفتید. موتو 360 اینگونه نیست. می توانید به راحتی از زمان مطلع شوید.

* نقاط ضعف


1- یک برآمدگی صفحه نمایش از بدنه فلزی ساعت مشاهده می شود که ضعف محسوسی برای یک ساعت است که با استفاده مدام ساعت می توانید برخورد انگشت با لبه های تیز ساعت را حس کنید.

2- حافظه موقت این دستگاه 512 مگابایت است که کمی ناامیدکننده به نظر می رسد. اگرچه قرار نیست بازی یا نرم افزارهای زیادی روی آن نصب شود اما بهتر بود جهت عملکرد بهتر ساعت، حداقل حافظه موقت یک گیگابایتی برای آن در نظر می گرفتند.

+ قوی ترین ساعتی است که تا به حال دیده ایم. صفحه گرد آن متفاوت است، می توان کارهای زیادی را بدون دخالت دست انجام داد.

- برآمدگی صفحه نمایش موتو 360 را آسیب پذیر می کند، می توانید به جای خرید آن یک گوشی خوب دیگر بخرید.

* قیمت در ایران:
حدود یک میلیون و 190 هزار تومان


ویدیو مرتبط :
موتو 360 - زومیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظروف‌چدنی‌ بخریم ‌یا نخریم؟



 

 

ظروف‌چدنی‌ بخریم ‌یا نخریم؟

 


رویای داشتن ته‌دیگ‌های ترد و طلایی كه قالبی و یك تكه از ته قابلمه جدا می‌شوند مدت‌هاست كه به لطف فناوری شكل واقعی به خود گرفته‌اند. سال‌هاست كه پای ظروف تفلون به آشپزخانه‌ها باز شده است و زحمت كلنجار رفتن با ظروف رویی را كم كرده‌اند اما انگار قدرت مجذوب كردن خریداران بویژه بعد از هشدارهای مكرر متخصصان مبنی بر سرطان‌زا بودن و مسمومیت‌آور بودن ظروف تفلون در حال كم شدن است.

 


این روزها نسل جدید ظروف پخت و پز  چدنی به بازار مصرف آمده كه محسناتشان نسبت به ظروف قدیمی سبب جذاب بودنشان شده به طوری كه حتی قیمت‌های نسبتا زیاد آنها مانع انتخابشان هنگام خرید خانم خانه نمی‌شود.

 


ظروف چدنی:

 

چدن آلیاژی مركب از آهن، كربن و سیلیسیم است كه در شكل‌هایی چون چدن‌های ضد سایش، مقاوم به خوردگی و مقاوم در برابر حرارت وجود دارند. ظروف چدنی مخصوص آشپزخانه تقریبا تمام این ویژگی‌ها را یكجا دارند و در صورت مراقبت از آنها می‌توانند تا مدت نامحدودی سبب لذت آشپزی شوند.


در واقع این ظروف مقاومت بالایی دارند، رنگ آنها از بین نمی‌رود و زنگ نمی‌زنند، لب پر نمی‌شوند، طعم و عطر غذا را حفظ می‌كنند و استفاده از آنها آسان است.


اما با وجود تمام این ویژگی‌ها اگر در استفاده از این ظروف‌‌ نیز دقت نشود آنها نیز همانند ظروف تفلون پس از مدتی كارایی خود را از دست می‌دهند و خیلی زود باید تعویض شوند. پس برای داشتن ظروف سالم چدنی باید نكاتی را مورد توجه قرار داد.

 

 

 


برای گرفتن نتیجه بهتر از این ظروف باید از حرارت كم یا متوسط استفاده كرد. هنگام آشپزی باید دقت كرد تا ظرف 2 تا 3 دقیقه پیش از ریختن روغن گرم شود. این در حالی است كه هنگام پخت غذا باید از قاشق‌های پلاستیكی، چوبی یا نایلونی استفاده شود چرا كه قاشق‌های فلزی ممكن است به لعاب ظرف آسیب برسانند.


همچنین هنگام برداشتن این ظروف از روی شعله اجاق گاز باید حتماً از دستكش یا دستگیره استفاده شود چون این ظروف هنگام پخت و پز بسیار داغ می‌شوند. دقت داشته باشید كه ظرف داغ را نباید به صورت مستقیم روی پیشخوان آشپزخانه یا دیگر سطوح سرد كه اختلاف دمای زیادی دارند قرار داد. همچنین باید بشدت مراقب ضربه نخوردن ظروف چدنی بود چون این ظرف‌ها در صورت برخورد با سطوح سخت ممكن است بشكنند یا لب‌پر شوند.


تمام این ظروف را می‌توان داخل فر (تا دمای 260 درجه سانتی‌گراد) و همچنین روی انواع اجاق گاز قرار داد اما هرگز نباید فراموش شود كه ظرف داغ را نباید بلافاصله داخل آب سرد یا فریزر قرار داد چون بهترین كار پس از پخت و پز سرد شدن تدریجی ظرف‌هاست.حالا اگر تمام این موارد به درستی رعایت شود وقت آن است تا با رعایت روش‌های درست شستشو عمر مفید ظرف‌های چدنی را بالا ببریم.

 


این ظروف را باید با آب گرم و مایع ظرفشویی شست كه بهتر است برای این كار از اسفنج و مایع ظرفشویی استفاده شود. به كار بردن مایع سفیدكننده (وایتكس) در شستشوی این ظروف باید فراموش شود چرا كه به هیچ روی نیازی به این كار نیست.

 


قبل از این‌كه ظروف سر جای خود و درون كابینت قرار بگیرند باید كاملا خشك شوند، برای همین قرار دادن ظروف خیس در قفسه‌ها توصیه نمی‌شود.

 


در صورت چسبیدن مواد غذایی به ته قابلمه نباید از پاك‌كننده‌های قوی یا ابزار تیز استفاده شود بلكه باید اجازه داد تا ته ظرف مدتی با آب گرم خیس بخورد و سپس ظرف شسته شود.



این ظروف این قابلیت را دارند (به غیر از ظروفی كه دسته چوبی دارند) كه با ماشین ظرفشویی شسته شوند البته به شرطی كه در موقع قرار دادن ظروف چدنی سنگین داخل ماشین ظرفشویی احتیاط شود.