دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا باید بعد از دستشویی دستهایمان را بشوئیم؟



 

چرا باید بعد از دستشویی دستهایمان را بشوئیم؟

 

اگر بعد از خارج شدن از دستشویی، متوجه شدید كه دستهایتان را نشسته اید، اندكی تامل كرده و نسبت به انجام این كار اهمال و بی توجهی نكنید چون نتایج یك مطالعه جدید نشان می دهد كه تمام دستگیره ها و وسایل داخل دستشویی آلوده به باكتری های خطرناك و بی شماری هستند كه به راحتی منتقل می شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، كارشناسان بهداشت عمومی در آمریكا در این باره هشدار دادند كه شمار فراوانی از باكتری ها و میكروب های بیماری زا روی تمام سطوح دستشویی ها وجود دارند و در تماس با دست های افراد زیادی هستند.

بنابراین گزارش كه در روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر شده، باكتری هایی كه معمولا با پوست در ارتباط هستند در تمام سطوح شامل درها، دستگیره ها، شیر آب و بسیاری از سطوح دیگر یافت می شوند.

بعلاوه باكتریهایی هم كه مربوط به روده هستند به تعداد زیاد روی سطوح مختلف سرویس های بهداشتی پخش هستند. در این اماكن كف زمین، بیشترین بار باكتریایی را دارد و معمولا حاوی انواع میكروب هایی است كه در خاك یافت می شوند.

بنابراین پزشكان توصیه می كنند هرگاه خواستید از وظیفه شستن دست ها پس از دستشویی رفتن، شانه خالی كنید تصویر این میكروب های خطرناك و آلوده را در ذهن خود تداعی كرده و تصمیم خود را تغییر دهید تا سلامت بمانید..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
اگه جرات داری تو این دستشویی برو دستشویی!!!!!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکایی ها دستشویی صدام را با خود می برند (+عکس)



 

 

آمریکایی ها دستشویی شخصی صدام را با خود به آمریکا می برند.

نظامیان آمریکایی ضمن تخلیه بزرگترین پایگاه نظامی خود در عراق، دستشویی شخصی صدام که وی در مدت حبس از آن استفاده می کرد را با خود به آمریکا می برند.

"جیم لونی" خبرنگار رویترز از بغداد در گزارشی می نویسد: بزرگترین پایگاه نظامی ارتش آمریکا در عراق واقع در حومه بغداد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی پایتخت، از مجموعه ای از کاخ های سابق صدام تشکیل شده است. این پایگاه محل فرماندهی ارتش آمریکا در عراق بود. تمامی کاخ ها و ساختمان های این پایگاه نظامی معروف به پایگاه "نصر" (پیروزی) در ماه آینده میلادی به دولت عراق تسلیم می شوند اما نظامیان آمریکایی دستشویی شخصی صدام را با خود به آمریکا می برند.

دستشویی شخصی صدام در سلول محل حبس وی ساخته شده از فولاد ضدزنگ و درب فولادی این سلول به موزه پلیس ارتش (دژبان) در آمریکا فرستاده خواهند شد. صدام پس از بازداشت و قبل از اعدام در سال 2006، حدود دو سال در این سلول نگهداری می شد.

سرهنگ دوم"جری بروکس"و تاریخ نگار نظامی آمریکایی روز دوشنبه با حضور در محل بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق گفت: چیزی که متعلق به عراقی ها باشد با خود نمی بریم. تنها چیزهایی را با خود می بریم که خود آنها را تهیه کرده بودیم.

نظامیان آمریکایی در یکی از ویلاهای پایگاه نصر ، سلولی را برای نگهداری از صدام ایجاد کرده بودند.

صدام در ویلایی معروف به ساختمان 114 محبوس بود. البته بخش هایی از این ویلا به دلیل بمباران و حملات نظامی، تخریب شده بود. آمریکایی ها برای پنهان کردن زندان صدام از تعمیر ظاهر بیرونی ساختمان ویلا خودداری می کردند.

هم اکنون کاخ های صدام در پایگاه نصر که به شیوه کاخ ورسای فرانسه در کنار شماری از دریاچه های مصنوعی ساخته شده بودند به مرور توسط نظامیان آمریکایی تخلیه می شوند. تا امروز شماری از رستوران های آمریکایی در این کاخ ها از جمله برگر کینگ و صبوی که به هزاران نظامی آمریکایی سرویس می دادند نیز تعطیل شده اند.

ژنرال لوید لوستن فرمانده نظامیان آمریکایی در عراق هم دفتر خود را در پایگاه نصر تخلیه و به سفارت این کشور در ساحل رودخانه دجله در منطقه سبز امنیتی در بغداد منتقل کرده است.

آمریکایی ها همچنین در هنگام ترک پایگاه نصر، تجهیزات و وسایلی به ارزش 100 میلیون دلار را که خود وارد این پایگاه کرده بودند باقی خواهند گذاشت. این تاسیسات، تجهیزات و وسایل شامل برخی ساختمان ها ، منابع آب ، مولد های برق و دیگر تجهیزات و دستگاه هاست.

پایگاه نصر با  42 کیلومتر سیم خاردار و دیوارهای مقاوم در برابر انفجار احاطه شده است.

این پایگاه در میان 505 پایگاه در اختیار ارتش آمریکا در عراق، بزرگترین است و بیش از 40 هزار نظامی و نزدیک به 25 هزار کارگر را در خود جای داده بود ولی هم اکنون تعداد نظامیان حاضر در این پایگاه تنها به 4 هزار نظامی رسیده بود.

از کل 170 هزار نظامی آمریکا حاضر در عراق در اوج حضور نظامی خارجی در این کشور، هم اکنون حدود 31 هزار نظامی در 12 پایگاه در عراق باقی مانده اند که این افراد هم تا قبل از پایان سال جاری میلادی، عراق را ترک خواهند کرد.

دستشویی فرنگی صدام در گوشه این اتاق قرار داشت که در این تصویر از جا کنده شده است

آمریکایی ها دستشویی صدام را با خود می برند (+عکس)

 

 

دری که دیکتاتور را از دنیای بیرون جدا کرده بود

 

آمریکایی ها دستشویی صدام را با خود می برند (+عکس)