دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چراسایت ما درموتور جستجو ثبت نمی شود؟



سایت, موتورهای جستجو, آدرس اینترنتی, رتبه سایت

 

چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری كنیم؟

اگر متوجه شده اید كه هركاری میكنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستجو ثبت كنید، این مطلب را حتما بخوانید.

بهترین روش برای برای جلوگیری از بروز این مشكل، عدم استفاده از روشهای سوال برانگیز برای موتورهای جستجو است. البته اگر متوجه شدید كه با استفاده از روشهائی كه در ادامه این مبحث ارائه شده ، بازهم سایت شما در لیست سیاه نیست، بدانید كه در حال حاضر بدلیل استفاده از این روشها رتبه سایت شما پائین آمده و در آینده نه چندان دور سایت شما در این لیست قرار خواهد گرفت. در ادامه این مبحث از سایتهائی كه نام آنها در لیست سیاه قرار میگیرد با عنوان سایتهای بلوكه شده نام می بریم. بلوكه شدن یك سایت می تواند از طریق بلوكه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد.

اما اینكه از چه كارهائی باید اجتناب كنیم تا سایت ما در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار نگیرد و بلوكه نشود.

 

1- سایت دوقلو

سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند كه محتوای یكسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یكسان یكی از روشهائی است كه تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking) استفاده می كنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوكه شدن كل سایت شما بشود.

 

2- مخفی سازی

تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی كه برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای كاربارن سایت ندارند، بعنوان صفحات ورودی استفاده می كنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیكه صفحات اصلی سایت برای بازدیدكنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودكار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در كوتاه مدت باعث كاهش رتبه سایت وو در بلند مدت باعث بلوكه شدن سایت خواهد شد.

 

3- متون غیر قابل مشاهده

استفاده از متون قیر قابل مشاهده هم یكی از روشهای نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را كه از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند كه بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدلیل اینكه روش ارائه ( غیر قابل مشاهده بودن) روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای متور جستجو تشخیص داده شده و باعث كاهش رتبه و در نهایت بلوكه شدن سایت می شود.

 

4- اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد

اقدام به ثبت یك سایت یك صفحه ای از سایت با تكرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوكه شدن سایت باشد. در 24 ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یك سایت كرد. بعضی از موتروهای جستجو زمان 30 روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. بنابراین برای سایتهائی كه این قانون را نقض می كنند، مشكلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثب سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین آنرا مطالعه كنید تا با این مشكل مواجه نشوید.

 

5- استفاده از كلمه های كلیدی نامربوط

استفاده از كلمه های كلید نامربوط به محوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان كلمات كلیدی می تواند باعث بلوكه شدن سایت شود. منطقیترین روس این است كه تعدادی كلمه كلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش كلمات كلیدی قرار گیرد.

 

6- اقدام به ثبت سایت بصورت خودكار

تعدادی از سایتهای اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوكه شدن كل سایت در موتور جستجو را هم داشت.

البته این مسئله بیشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می كند.

 

7- صفحات ورودی

منظور صفحاتی هستند كه محتوای زیادی برا بازدیدكنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. اینص فحات به گونه ای طراحی شده اند كه بصورت خودكار یا دستی بازدیدكنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می كنند. استفاده از این صفحات را می توان با تكنیكهائی از دید بازدیدكنندگان پنهان كرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای كل سایت ایجاد مشكل می كند.

 

8- استفاده از وب سایتهای رایگان

استفاده از وب سایتهای رایگان می تواند دلیل بر كم بودن رتبه یك سایت علیرغم استفاده از تمام تكنیكهای بهینه سازی باشد. زماینهائی كه سایتهای رایگان در دسترس نیستند، بدلیل اینكه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، یاعت كاهش رتبه سایت می شود. التبه این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی كه روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می كند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثیر زیادی در كاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از سرویسهای ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نیست.

 

9- مشكل آدرس اینترنتی

اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود اجتناب كردید و بازهم مشاهده كردید كه سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشكل از سرویس هاستینگ شماست. گاهی اتفاق می افتد كه یك موتور جستجو یك آدرس آی پی را بلوكه می كند. در این حالت كلیه سایتهائی كه از آن آی پی استفاده می كنند هم دچار مشكل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگهائی می افتد كه با استفاده از برنامه های خودكار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غیر مجاز ثبت می كنند.

منبع: itiran.net


ویدیو مرتبط :
نرم افزار ثبت وبلاگ و وب سایت در موتورهای جستجو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی



 

 

ترفندهای کامپیوتری


اگر فردی با انضباط و صد البته وسواسی باشید حتمأ این خصیصه تان به کار کردن شما با کامپیوتر نیز سرایت میکند. به نوعی که حتمأ در کامپیوتر نیز بایستی همه چیز مرتب باشد. هر فایلی در فولدر مربوط به خود جای گرفته باشد و مورد اضافی نیز وجود نداشته باشد. این نظم در دنیای کامپیوتر بسیار خوب است و باعث بهینه سازی عملکرد شما نیز میشود. یکی از مواردی که در این زمینه وجود دارد کار با فولدرها در محیط ویندوز است. گاهی ما به علت عجله و یا هر دلیل دیگری فولدرهایی میسازیم و یا فایل های درون آنها را جابجا میکنیم بدون اینکه بعدها به آنها رسیدگی کنیم. به طوریکه گاهی فولدرهای خالی و بی محتوا در بسیاری از قسمت های هارددیسک به چشم میخورد. پاک کردن تک تک این فولدرهای خالی نیز کاری وقتگیر است. در این ترفند قصد داریم به وسیله ابزاری مخصوص، فولدرهای خالی موجود بر روی هارد را اتوماتیک پاک نماییم.

 

بدین منظور:


به برنامه ای کم حجم، رایگان و متن باز به نام RED احتیاج داریم. RED که مخفف عبارت Remove Empty Directories است ابزاری عالی جهت جستجو و پاک نمودن اتوماتیک این فولدرهای خالی میباشد.


RED محل مورد نظر شما بر روی هارد را جستجو نموده و فولدرهای خالی آن را شناسایی میکند. سپس شما میتوانید آنها را پاک نموده و یا همچنان نگه دارید.
جالب اینکه این برنامه به صورت اتوماتیک فولدرهای سیستمی را نیز تشخیص داده و آنها را در نتایج خود ثبت نمیکند. همچنین کلیدهای رجیستری نیز به هیچ عنوان توسط این برنامه دستکاری نمیشوند. در نتیجه از این نظر نیز اطمینان خاطر وجود دارد.

 

ترفندهای کامپیوتری

 

ابتدا برای دانلود RED به سایت سازنده به نشانی http://www.jonasjohn.de/lab/red.htm مراجعه نمایید.
سپس برنامه را از قسمت Download دانلود کرده و نصب نمایید. نسخه 2.1 آن تنها حجمی معادل 650 کیلوبایت دارد.


پس از دانلود فایل برنامه را نصب نموده و اجرا کنید.


اکنون دکمه Browse را زده و محل مورد نظر برای جستجو و پاکسازی را انتخاب کنید.
سپس دکمه Scan را بزنید تا محل مورد نظر شما جهت یافتن فولدرهای خالی اسکن شود.
پس از مشاهده نتایج فولدرهایی که با رنگ قرمز مشخص میشوند فولدرهای خالی هستند که قرار است حذف شوند.


اگر در میان فولدرهای خالی فولدری است که قصد دارید پاک نشود کافی است روی آن راست کلیک کرده و Protect Folder را انتخاب نمایید (once تنها همین یکبار و every time برای همیشه از این فولدر حفاظت میکند).
در پایان دکمه Delete folders را بزنید تا فولدرهای خالی پاک شوند.