دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چتر نجات هوشمند مخصوص داوطلبان سفر به مریخ + تصاویر



ماجراجویان سفر به سیاره سرخ قرار است توسط یک موشک کوچک که شبیه به چتر نجات است، بر سطح سیاره مریخ فرود بیایند.

سازمان فضایی ناسا مشغول آماده‌سازی برای تست موشک فضایی "flying saucer" است که نوعی موشک فضایی دارای سپر حرارتی منحصر بفرد مخصوص کمک به فضانوردان برای فرود در سیاره مریخ در سال 2035 است.

چتر نجات هوشمند مخصوص داوطلبان سفر به مریخ

گفتنی است، قرار است ناسا یک پرواز آزمایشی در آینده نزدیک برگزار کند. این فضاپیما طولی معادل با 4 و 6 دهم متر و وزنی در حدود 3 هزار و 200 کیلوگرم دارد.

چتر نجات هوشمند مخصوص داوطلبان سفر به مریخ

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ناسا در نظر دارد با استفاده از این بشقاب فضایی زمینه فرود انسان‌ها به سیاره مریخ را آسان کند.

چتر نجات هوشمند مخصوص داوطلبان سفر به مریخ

این سپر حرارتی که به صورت اختصاری LDSD نامیده می‌شود، می‌تواند مانند یک چتر نجات به حمل فضانوردان از سفینه مادر به سطح سیاره مریخ بپردازد.

چتر نجات هوشمند مخصوص داوطلبان سفر به مریخ

در ماه ژوئن سال گذشته این سپر حرارتی برای نخستین بار با موفقیت به فضا پرتاب و پس از اتمام ماموریت به سطح سیاره زمین بازگشت.

چتر نجات هوشمند مخصوص داوطلبان سفر به مریخ

قرار است آزمایش در اقیانوس آرام در نزدیکی جزایر هاوایی صورت گیرد.
 
کارشناسان در نظر دارند در آینده زمینه حمل و نقل و جابجایی سایر اشیاء و وسایل فضانوردی از جمله کاوشگرها را از طریق LDSD به انجام برسانند.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
شبیه سازی ناسا برای فرود بر روی مریخ با چتر نجات!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواندنی‌هایی جذاب درباره داوطلبان سفر بی‌بازگشت به مریخ + تصاویر



بحث در خصوص سفر بی‌بازگشت به مریخ و اشتیاق عده‌ای از دانشمندان برای انجام آن، این روزها در محافل علمی دنیا بسیار متداول شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پس از اینکه سرانجام لیستی 100 نفره شامل 50 مرد و 50 نفر زن از سراسر دنیا در پروژه سفر بی‌بازگشت به سیاره مریخ انتخاب شدند این حدس و گمانها به وجود آمده است که آیا اصولا این ماموریت صورت خواهد گرفت یا تنها در حد یک فرضیه باقی می‌ماند.

 

اخبار,اخبار علمی ,سفر بی‌بازگشت به سیاره مریخ


گفتنی است این100 نفر از بین 200 هزار داوطلب انتخاب شده‌اند و قرار است بتدریج تا مرحله  نهایی انتخاب تعداد آنها به 40 نفر کاهش یابد.

 

اخبار,اخبار علمی ,سفر بی‌بازگشت به سیاره مریخ

 
در نهایت یک تیم چهار نفره بلیط سفر یکسره به سیاره مریخ را در سال 2025 که قرار است یک سفینه به سمت این سیاره پرتاپ شود را دریافت خواهند کرد.

سفر به مریخ قرار است 7 ماه به طول بینجامد این داوطلبان اکثرا از ایالات متحده 31 نفر از قاره اروپا 6 نفر از قاره آسیا و 7 نفر از کشور استرالیا هستند.

این نامزدها در صورت انتخاب نهایی باید 8 سال را به صورت کاملا تخصصی صرف آموزش فضانوردی و شرایط زندگی در مریخ کنند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران