دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چای مفیدتر از آب



 

 

آب

 

دانشمندان توصیه می کنند که هنگام تشنگی به جای آب، یک لیوان چای بنوشید.

به گزارش برنا، با انجام یک سری آزمایشات، دانشمندان دریافتند که چای نه تنها مانند آب، در تامین آب بدن نقش دارد و تشنگی را برطرف می کند، بلکه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

دکتر کری روکستون، متخصص تغذیه و رهبر گروه تحقیقاتی این طرح می گوید: " نوشیدن چای عملا بهتر از نوشیدن آب است. چای جایگزین مایعات می شود و علاوه بر آن حاوی آنتی اکسیدان هایی است که مزیت آن را دو چندان می کند."

پزشکان معتقدند با وجود آنتی اکسیدان و به ویژه فلاونوئیدها میزان صدمات وارده به سلول ها در زندگی روزمره کاهش می یابد و بنابراین موجب کم شدن میزان حملات قلبی و دچار شدن به چندین نوع سرطان می شود.

درست است که کافئین خاصیت دفع آب از بدن دارد، اما هر فنجان قهوه و یا چای، آب بیشتری نسبت به آنچه که از بدن دفع می کند را وارد بدن می کند.

سازمان تغذیه بریتانیا روزانه مصرف 1.5 تا 2 لیتر ( 8.5 فنجان) مایعات را توصیه می کند، اما از آنجا که قبلا اثبات شده که چای از جذب آهن غذا جلوگیری می کند، کسانی که مبتلا به کم خونی هستند، نباید به هنگام صرف غذا چای بنوشند.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
گجتی که کانتینیوم را در ویندوز 10 موبایل مفیدتر می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای مثل آب برای جبران كم آبی بدن مفیداست




 

 

 

چای مثل آب برای جبران كم آبی بدن مفیداست

 

چای به اندازه آب برای جبران كم آبی بدن مفید است

تحقیقات نشان می‌دهد كه چای به اندازه آب برای جبران از دست رفتن آب بدن، در روزهای داغ تابستان، مفید است.

محققان این افسانه را كه چای ادرارآور است، رد كردند و در واقع در این پژوهش دریافته‌اند كه چای بیش از آب، مثانه را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

اگر ترجیح می‌دهید كه در روز گرم تابستان یك فنجان چای بنوشید، هیچ مانعی ندارد، چون یك فنجان چای به اندازه یك لیوان آب می‌تواند كم آبی در بدن را جبران كند.

این تحقیق روی 12 مرد انجام شد كه پس از نوشیدن چای و آب به طور جداگانه خون و ادرار آنها مورد آزمایش قرار گرفت.

یك باور عمومی غلط حاكیست كه نوشیدن چای خطر از دست رفتن آب بدن را افزایش می‌دهد و علت آن وجود كافئین موجود در چای است، اما این پژوهش جدید نشان داد كه هیچ مدرك علمی ثابت شده‌ای این باور اشتباه را تایید نمی‌كند.

نوشیدن مقدار متوسط چای روزانه مثلا چهار فنجان در روز، می‌تواند آب بدن را در روزهای گرم تامین كند.

 

منبع:salamatnews.com