دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چای را با لیمو ترش نخورید!



 

آچای را با لیمو ترش نخورید!

 

مصرف لیمو ترش همراه با چای به مینای دندان آسیب می‌زند.


یك متخصص تغذیه گفت: مصرف لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد.

 

وی افزود: چای دارای تركیباتی آنتی‌اكسیدانی است كه اگر بدون قند مصرف شود و گرما و حرارت آن كم باشد آنتی‌اكسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

 

وی گفت: چای جزو نوشیدن‌ هایی است كه باعث رفع خستگی بدن و استحكام دندان‌ها می‌شود و مواد آنتی ‌اكسیدانی ‌موجود در آن رادیكال‌ های آزاد را از بین می‌برد.

 

این متخصص تغذیه افزود: چای به دلیل داشتن تانن نباید قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود به دلیل اینكه جذب آهن غذا را مختل می‌كند همچنین مصرف مواد فیبردار و نان‌هایی كه خوب تخمیر نشده است به دلیل تشكیل ماده‌ای به نام فیتات از جذب آهن خون جلوگیری می‌كند.


وی ادامه داد: مصرف لیمو ترش همراه با چای معمولاً به عنوان یك چاشنی استفاده می‌شود. لیمو ترش همراه با چای موجب از بین رفتن ویتامین c آن می‌شود و احتمال آسیب رساندن به مینای دندان را افزایش می‌دهد و خشكی دهان را افزاش می‌دهد. البته مصرف لیمو ترش بدون چای موجب افزایش ترشح بزاق دهان می‌شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای با طعم نعنا و لیمو ترش


اگر همیشه عادت دارید که بگذارید چای سرد شود و بعد آن را بنوشید، برای تان یک پیشنهاد ویژه داریم. هم خوشمزه است هم متفاوت.

مجله آشپزی مثبت: اگر همیشه عادت دارید که بگذارید چای سرد شود و بعد آن را بنوشید، برای تان یک پیشنهاد ویژه داریم. هم خوشمزه است هم متفاوت.

چای با طعم نعنا و لیمو ترش

مواد لازم

  •   2 پیمانه برگ نعنای تازه
  • 2 پیمانه آب
  • 2 /1 پیمانه آب لیموی تازه
  • 5 عدد چای سیاه کیسه ای
  • 4  /1 پیمانه شکر
  • 4 عدد لیموترش برای تزئین
  • مقداری برگ نعناع برای تزئین

طرز تهیه:

1. آب را داخل یک قوری نشکن بریزید سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.  وقتی آب جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید سپس چای کیسه ای و برگ های نعنا را داخل قوری بریزید. در قوری را بگذارید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا چای به همراه نعنا خوب دم بکشد.

2. در این میان آب لیمو و شکر را داخل یک ظرف کوچک بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا در آب لیمو حل شود سپس آن را کنار بگذارید.

3. اکنون چای کیسه ای و برگ های نعنا را از داخل قوری درآورید. مخلوط لیمو و شکر را به مواد اضافه کنید. حالا مخلوط را داخل یک ظرف مناسب مانند پارچ بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود سپس چای سرد را داخل لیوان هایی که برای سرو کردن آماده کرده اید بریزید و در صورت تمایل داخل لیوان ها مقداری برگ نعنا و تکه های لیمو قرار داده و آنها را سرو کنید.

یه جور دیگه

به جای چای سیاه کیسه ای از چای سبز کیسه ای هم می توانید استفاده کنید.