دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چاقوی ضامن‌دار پرنده



 

 

چاقوی ضامن‌دار پرنده

 

 

چطور می توان یک خودروی تجاری قابل پرواز ساخت؟ پاسخ؛ اول یک موتورسیکلت پرنده بسازید. ایده ساخت یک وسیله حمل و نقل شخصی که هم بتواند در هوا پرواز کند و هم در جاده و خیابان حرکت کند، از ابتدای زمان شکل گیری داستان های علمی- تخیلی به وجود آمد.

 


اما برای آنکه یک وسیله هم بتواند مقررات اداره ملی هوانوردی برای هواپیماها را رعایت کند و هم در عین حال اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه ها آن را تایید کند، باید تلفیقی از این دو وسیله باشد.

 


اینجاست که سوئیچ بلید (با معنای تحت اللفظی چاقوی ضامن دار) وارد صحنه می شود. سازندگان این وسیله نقلیه پرنده امیدوارند تا سال آینده (۲۰۱۱) آن را در جاده ها به حرکت درآورند و پرواز آن را در آسمان شاهد باشند.

 


شرکت سازنده، این وسیله نقلیه را به شکل یک سه چرخه طراحی کرده است، در این صورت سوئیچ بلید می تواند ویژگی های موتورسیکلت ها را داشته باشد و دیگر لازم نباشد مقررات مربوط به خودروها را رعایت کند. از جمله مقررات مربوط به خودروها می توان به لزوم داشتن سپر اشاره کرد که هم باعث افزایش وزن می شود و هم آن را از حالت آیرودینامیک خارج می کند.

 


با این همه سوئیچ بلید هنوز هم از برخی جنبه ها شبیه یک خودرو است، اما دماغه دراز آن باعث می شود بیشتر شبیه یک موشک باشد تا یک خودروی سواری شخصی.

 


مهندسان شرکت سامسون از آنجا که نمی توانستند برخی مشکلات را دور بزنند، به رویارویی با آن پرداختند، از جمله اینکه برای آن یک آینه عقب نصب کردند که هنگام پرواز جمع می شود تا مقاومت هوا کمتر شود، همچنین بال هایی برای آن طراحی کردند که هنگام پرواز باز می شود و هنگامی که این وسیله نقلیه روی زمین و جاده در حال حرکت است، جمع می شود و به زیر شکم آن و در یک بخش حفاظتی جای می گیرد. شرکت های دیگر هم به شدت پیگیر این رقابت هستند تا بتوانند یک وسیله نقلیه زمینی- هوایی تولید و در بازار عرضه کنند. از جمله مهم ترین این طرح ها باید به «خودروی پرنده» ترنزیشن ساخت شرکت ترانوگیا اشاره کرد.

 


این وسیله نقلیه چهارچرخه است و می تواند بال های خود را در صورت نیاز جمع کند تا در یک گاراژ معمولی جا شود. اما ترنزیشن به گونه یی طراحی شده است که بتواند همه مقررات اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراه ها را رعایت کند تا همانند یک خودروی سواری شخصی برای اعضای یک خانواده ایمن باشد.

 


از جمله این موارد ایمنی می توان به انجام آزمایش های دشوار تصادف سپر به سپر، پایداری روی چهارچرخ و... اشاره کرد.

 


ولی قیمت شش رقمی آن باعث می شود داشتن چنین وسیله نقلیه یی برای بسیاری از مردم عادی هنوز هم در حد یک رویای دست نیافتنی باقی بماند.

 


مهندسان شرکت سامسون امید دارند که بتوانند تا سال ۲۰۱۱ این وسیله نقلیه را با قیمت ۶۰ هزار دلار به بازار عرضه کنند، این در حالی است که موتوری با قدرت ۱۵۰-۱۲۰ اسب بخار و ابزارهای الکترونیک هوانوردی در بازار خرده فروشی هر کدام حدود ۲۵ هزار دلار قیمت دارد.

 


به همین دلیل بسیاری از کارشناسان به موفقیت این پروژه بدگمان هستند و شک دارند که آنها بتوانند تا زمان تعیین شده، محصول خود را عرضه کنند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مینی چاقوی ضامن دار دایره ای!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرنده های رکورد دار را می شناسید؟ +عکس



پرنده ها از جمله بزرگترین گونه های جانواران هستند و انواع مختلف آن ها را ما همه روزه می بینیم. پرندگان همیشه مایه شگفتی بوده اند و رکوردهایی را نیز به نام خودشان به ثبت رسانده اند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از رکوردهایی که توسط پرندگان به ثبت رسیده است و آن ها را بررسی می کنیم.

پرنده های رکورد دار , پرنده,  خواندنی , اخبار گوناگون

بلندترین پرواز
رکورد بلندترین پرواز از نظر ارتفاع در اختیار کرکس است. این پرنده می تواند بسیار اوج بگیرد و گاهی اوقات به اندازه 11 هزار متر از زمین فاصله می گیرد. یک بار یکی از این پرنده ها با یک هواپیما در ارتفاع 11هزار و 274 متری برخورد کرد.

پرنده های رکورد دار , پرنده,  خواندنی , اخبار گوناگون

بیشترین شتاب
رکورد بیشترین شتابی که یک موجود زنده می تواند بگیرد در دست پرندگان است. این رکورد در اختیار دارکوب کله قرمز است. سر این پرنده در هنگامی که در حال سوراخ کردن درخت است می تواند به شتاب 10 گاوس برسد.

پرنده های رکورد دار , پرنده,  خواندنی , اخبار گوناگون

بهترین حافظه
در میان پرندگان هستند آن هایی که می توانند سخن بگوییند و یا اینکه کارهای خاصی را انجام دهند. در میان موجودات زنده بعد از انسان طوطی خاکستری و کاسکو بهترین موجوداتی هستند که می توانند صحبت کنند. گاهی اوقات دامنه لغات این پرندگان به 800 کلمه نیز می رسد.

پرنده های رکورد دار , پرنده,  خواندنی , اخبار گوناگون

سریع ترین پرواز
انسان ها از جمله موجودات زنده ای هستند که می توانند با سرعت های بسیار زیاد پرواز کنند اما در میان پرندگان نیز هستند گونه هایی که سرعت های سر سام آوری دارند. " قوش " سریع ترین پرنده ای  است که تا به حال دیده شده است. این پرنده می تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد و البته گاهی اوقات سرعت آن به 300 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان