دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیوند چهره پس از 15 سال زندگی دشوار+13



پیوند چهره ,عمل پیوند چهره ,اعضای صورت ,اخبار علمی,حس بویایی

 

پیوند چهره پس از 15 سال زندگی دشوار+13

پزشكان آمریكایی در یك عمل جراحی پلاستیك موفقیت‌آمیز توانستند صورت فرد گلوله خورده را پیوند بزنند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از ایسنا، در این عمل جراحی كه در دانشگاه «مریلند» انجام شد، پزشكان توانستند استخوان فك،‌ دندان و زبان بیمار را ترمیم كنند.

«ریچارد» 37 ساله در سال 1997 میلادی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و جراحت وارده به حدی بود كه برای بیرون رفتن از خانه مجبور به استفاده از ماسك بود.

در این عمل جراحی كه ساعت‌ها به طول انجامید از اعضای صورت یك اهدا كننده به صورت «ریچارد» پیوند زده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از BBC، به گفته پزشكان دانشگاه «مریلند»، «ریچارد» كه پس از این حادثه حس بویایی خود را از دست داده بود اكنون با بینی جدیدش حس بویایی‌اش را مجددا بدست آورده است./مشرق


ویدیو مرتبط :
زندگی دشوار یک تنبل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

13 سال زندگی در قبر رفیق مرده +عکس



13 سال زندگی در قبر رفیق مرده +عکس

خوابیدن در قبر کمی ترس در بدن انسان ایجاد می کند و کمتر کسی دوست دارد لحظاتی را درون قبر سپری کند از این رو همیشه قبرستان به عنوان محلی عجیب و ترسناک شناخته می شود و بعد از تاریکی شب کمتر کسی را در محیط آن می توان پیدا کرد.

انسان های بی خانمان برای گذران زندگی به محیط های عجیب سر می زنند. از زندگی در فاضلاب تا گذران زندگی در دخمه یا حتی وسط خیابان از جمله راه های است که برخی انسان های بی خانمان از آن برای گذران عمر استفاده می کنند.

 

زندگی در قبرستان,انسان های بی خانمان

 
"فابیو برالدو" مردی است که بعد از نابود شدن شغلش چندین سال است بی خانمان و بی سرپناه شده است اما برخلاف دیگر بی خانمان ها راهی متفاوت را برای زندگی کردن پیدا کرده است و به جای فاضلاب در قبرستان زندگی می کند.
این مرد که قصد داشته است از بدترین شرایط بهترین استفاده را کند حالا 13 سال است نزد رفیق مرده خود در قبر زندگی می کند. محل خواب و زندگی او یکی از شش قبری است که در نزدیکی قبر رفیقش خالی مانده است و به خانه "فابیو" تبدیل شده است.

 

زندگی در قبرستان,انسان های بی خانمان

 

او می گوید ابتدا فضای قبرستان بسیار ترسناک بود اما بعد از مدتی به آن عادت کردم و در تمام طول این سال ها حتی یک روح هم ندیده ام. او می گوید زندگی در این فضا را به ماندن در خیابان و گدایی کردن ترجیح می دهد.
این مرد 47 ساله اعتقاد دارد بالاخره روزی زندگی گذشته اش را به دست می آورد و می تواند بار دیگر به میان انسان های عادی برگردد. او در تمام این سال های با خوراکی های خیریه یا پیدا شده در قبرستان زندگی را گذرانده است ولی قصد دارد روزی زنده از این فضا دور شود...../yjc.ir