دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیشگیری از تصادفات با تجهیز خودرو به مانیتور قلبی تشخیص خستگی



پیشگیری از تصادفات با تجهیز خودرو به مانیتور قلبی تشخیص خستگی
تجهیز صندلی خودرو به مانیتور داخلی علائم حیاتی قلب می‌تواند با فراهم کردن امکان تشخیص به موقع خستگی راننده از وقوع حوادث مرگبار پیشگیری کند.
مانیتورهای بررسی تغییرات آب و هوایی یا وضعیت ترافیک جاده از جمله تجهیزات جدید درون خودروها محسوب می شوند، اما محققان به دنبال ابداع دستگاه های جدید برای افزایش سطح هوشیاری و تشخیص زود هنگام خستگی راننده هستند.
بر اساس اعلام انجمن سلطنتی پیشگیری از حوادث رانندگی انگلیس، رانندگی با حالت خواب آلودگی و خستگی عامل وقوع 20 درصد تصادفات جاده‌یی محسوب می شود.
در نسل آینده خودروهای مرسدس بنز و ولوو با کمک دوربین، حرکت خودرو در بین خطوط جاده مورد بررسی قرار می گیرد.
چندین نوبت خروج خودرو از بین خطوط به منزله کاهش سطح هوشیاری راننده تلقی شده و بر روی سیستم هشدار خودرو پیامی مبنی بر توقف، استراحت و صرف قهوه نمایان می شود اما محققان شرکت Plessey شیوه خلاقانه تری برای نظارت بر سطح هوشیاری راننده ابداع کرده اند که در این روش از فناوری نیمه رسانا EPIC برای اندازه گیری الکتروکاردیوگرام (ECG) ‌استفاده می شود.
برخلاف روش اندازه گیری ECG‌ از طریق حسگرهایی که با ژل به سینه فرد متصل می شوند، شش حسگر داخلی درون پشتی صندلی راننده، کار نظارت بر ضربان قلب (HRV) و ثبات در تعداد ضربان را برعهده دارند.
به نظر می رسد کم هزینه بودن این فناوری با استقال چشمگیر خودروسازان مواجه شود؛ به خصوص شرکت خودروسازی ولوو که به دنبال دست یابی به هدف «بدون جراحت - بدون مرگ و میر» تا سال 2020 میلادی است.

پیشگیری از تصادفات ,خودروهای هوشمند

سیستم اعلام هشدار زمان استراحت راننده

پیشگیری از تصادفات ,خودروهای هوشمند

حسگر های داخلی خودرو برای نظارت بر ضربان قلب راننده

منبع:/isna.ir

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
حسگر تشخیص خستگی با نصب روی فرمان خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماری های قلبی و عصبی موثر است



 

 

مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماری های قلبی و عصبی موثر است

 

 

یک کارشناس تعذیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عصبی موثر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، شهلا جودت با بیان این مطلب افزود: زردآلو حاوی ویتامینهای E، C و آهن است و مواد مغذی موجود در آن از چشم محافظت و فیبر موجود در آن با بیماریها مبارزه می کنند.

وی ادامه داد: زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری است و بتا کاروتن موجب کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی سرطانها می شود.

وی زردآلو را غذای مفیدی برای سلامت قلب معرفی کرد و اظهار داشت: بتاکاروتن موجود در زردآلو در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که در حفظ بینایی چشم موثر است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول ها را می گیرد.

وی تصریح کرد: اسید سالیسیلیک موجود در زردآلو نیز ضدباکتری و عفونت است و همچنین مصرف این میوه پرخاصیت در حفظ قند و کاهش کلسترول خون موثر است.

وی عنوان کرد: فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماریهای روده ای پیشگیری می کند و زردآلو رسیده به علت دارا بودن ویتامینهای گروه B در درمان بیماریهای عصبی، روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

به گفته این کارشناس تغذیه میوه و هسته شیرین زردآلو به دلیل دارا بودن ویتامین C در تقویت بدن، رفع اختلال رشد کودکان، جلوگیری ازخونریزی لثه، درمان درد مفاصل و روماتیسم مفید است.

جودت با بیان این که هر یک ۱۰۰ گرم زردآلو، ۲۷۰ کیلو کالری انرژی ایجاد می کند، گفت: در ۱۰۰ گرم زردآلو ۱۴ میلی گرم کلسیم، ۱۹ میلی گرم فسفر، ۲۹۴ پتاسیم، ۲۷۰۰ واحد ویتامین A و یك گرم پروتئین و ۱۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.

وی افزود: زردآلوی نارس، دیرهضم و نفاخ است و برای افرادی که معده ضعیف و حساس دارند مناسب نیست..... /  خبرگزارى ایسنا