دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیشنهاد وسوسه‌کننده ناسا برای تنبل‌ها!



پیشنهاد ناسا برای تنبل‌ها , مرکز فضایی جانسون

پیشنهاد وسوسه‌کننده ناسا برای تنبل‌ها!

ناسا در حال ثبت‌نام از داوطلبان برای خوابیدن در رختخواب به مدت 70 روز به منظور بررسی تاثیر ریزگرانش بر روی بدنشان است و ماهانه 5000 دلار برای این تلاش به آنها پرداخت خواهد کرد!

این پژوهش در مرکز فضایی جانسون در هوستون در حال اجرا بوده که فرد به مدت دو هفته در آنجا مانده و فعالیتهای روزانه‌اش را انجام می‌دهد تا دانشمندان بتوانند شرایط بدنش را در حالت عادی ارزیابی کنند.

داوطلبان سپس به مدت 70 روز در یک تخت مورب خوابیده و روزانه برای 16 ساعت از نور و هشت ساعت از تاریکی بهره‌مند خواهند شد.

دسترسی به بازیهای رایانه‌ای، تلویزیون، کتاب، اینترنت و بازدیدکنندگان آزاد بوده و انواع غذا برای حفظ وزن ثابت فرد ارائه خواهد شد.

حتی فرد می‌تواند در همان رختخواب دوش بگیرد.

تنها زمانی که فرد اجازه حرکت دارد، وقتی است که دانشمندان به انجام آزمایشات برای بررسی تغییرات در استخوان، عضله، گردش خون، تغذیه و سیستم ایمنی می‌پردازند.

همچنین طی تمرین جدیدی موسوم به آزمایش اقدام متقابل و عملکرد که به بررسی تاثیر حرکات مختلف بر روی اندازه و قدرت ماهیچه، سلامت استخوان و عملکرد قلبی عروقی می‌پردازد، افراد می‌توانند حرکت کنند.

البته حتی در آن زمان نیز داوطلبان روی تخت خوابیده و با تجهیزات خاص ورزش می‌کنند.

پس از این 70 روز، یک دوره توانبخشی 14 روزه برای بازگردادن بدن به حالت عادی برگزار می‌شود.

یک پژوهش مشابه توسط برنامه زندگی و علوم فیزیکی سازمان فضایی اروپا در موسسه مدس فرانسه در حال اجراست.

اگرچه با وجود مجذوب‌کننده بودن پول آن، این تجربه به آسانی آنچه در ابتدا به نظر می‌رسد نیست.

در دوره‌های طولانی، ریزگرانش عوارض جدی بر روی بدن انسان می‌گذارد.

بدون کشش عادی گرانشی، خون به سمت پایین جریان نیافته اما در اندام مانند صورت، دست‌ها و پاها پف ایجاد می‌کند. همچنین بدون این فشار به سمت پائین، قد افزایش می‌یابد.

توده بدن اغلب با تخلیه نیتروژن از بافت ماهیچه کاهش یافته، رگ‌ها و شریان‌های پاها ضعیف‌تر شده، کم خونی اتفاق افتاده و همچنین شمارش سلولهای خون کاهش می‌یابد.

مهمترین نگرانی، کاهش کلسیم استخوان بوده که با طولانی‌تر شدن ماموریت، افزایش می‌یابد. کاهش کلسیم استخوان در معرض ریزگرانش طولانی مدت 10 برابر سریعتر از افراد مسن مبتلا به آرتروز رخ می‌دهد.

فضانوردان در زمان بازگشت به زمین از یک حس کلی ضعف و فقدان تعادل گزارش می‌کنند که البته پس از یک هفته به حالت عادی برمی‌گردند.

بررسی تاثیرات ریزگرانش یک برنامه در حال انجام در 25 سال گذشته برای ناسا بوده است.

راه های دیگری برای ایجاد محیط های گرانش پایین در زمین وجود دارد اما مدت آنها بسیار کوتاه است. برای مثال، آزادسازی نمونه‌های تجربی از بالای برجهای بلند تنها چهار ثانیه ریزگرانش ارائه می‌کند.

هواپیمای تحقیقاتی در حالیکه به بالاترین شیب صعود رسیده و یک سقوط سریع را آغاز می‌کند، می‌تواند این تجربه را برای حدود 30 ثانیه ارائه کند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مسابقات کنده کاری روی کدو تنبل ناسا 2013

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد اروپایی وسوسه کننده برای مدافع پرسپولیس!



اخبار ,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس


 اخبار ورزشی - پیشنهاد اروپایی وسوسه کننده برای مدافع پرسپولیس!

پدر مدافع پرسپولیس اعلام کرد که پسرش از چند تیم اروپایی پیشنهاد دارد.

پدر محمدرضا خانزاده که به باشگاه پرسپولیس آمده بود در خصوص جلسه‌اش با رحیمی گفت: محمدرضا با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد اما با این شرایط و در وضعیتی که وعده و وعیدهای باشگاه پرسپولیس عملی نشده ماندن او در این تیم جایز نیست.

وی ادامه داد: پسرم تا امروز 30 درصد از قراردادش را هم نگرفته و ما مُصر هستیم که رضایت باشگاه پرسپولیس را برای جدایی محمد رضا کسب کنیم. حتی حاضریم در صورت دریافت رضایت‌نامه از باشگاه پرسپولیس طلب‌مان را به این باشگاه ببخشیم.

وی اظهار داشت: پسرم از 2-3 تیم اروپایی پیشنهاد دارد و ما منتظر تصمیم باشگاه پرسپولیس هستیم. ذوب‌آهن و یحیی گل‌محمدی هم خواستار ادامه حضور او در این تیم شدند که باشگاه پرسپولیس به این خواسته ذوب‌آهنی‌ها جواب منفی داده است.
اخبار ورزشی - تسنیم