دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیشرفته ترین ۴ چرخه های برقی در راه خیابانهای اروپا



اخبار,خودروهای برقی,اخبار علمی

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا با صرف بودجه ای هنگفت، نسل جدیدی از سیستم های حمل و نقل چهار چرخ را ارایه کند که دو ویژگی خاص دارند: بهره مندی از نیروی محرکه الکتریکی و جذابیت ظاهری.

اتحادیه اروپا با تمرکز بر این چشم انداز که نظر بسیاری از رانندگان خودرو در این قاره را به سیستم های حرکتی برقی مقرون به صرفه معطوف کند با همکاری KTM و Piaggio پروژه ای را کلید زده که نتیجه آن رونمایی از نسل جدیدی از سیستم های حرکتی چهار چرخ الکتریکی خواهد بود.

 

درحال حاضر در بسیاری از کلانشهرهای اروپا آلایندگی هوا به میزان نگران کننده ای رسیده است و گرچه استراتژیهای مختلفی برای کاستن از شدت این وضعیت اتخاذ شده اما تقریبا هیچ یک از آنها تأثیرگذار نبوده است. به عنوان مثال دسترسی به نقاط مرکزی شهر با خودرو در رم و آتن ممنوع است و حتی در آمستردام هلند نگاه کلی نسبت به خودرو منفی است با این حال کیفیت هوا در بسیاری از این شهرها در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.

 

اکنون مدیران ارشد این اتحادیه بر آن شده اند تا در قالب پروژه ای موسوم به Enter Resolve، فناوری جدیدی ارایه کنند که تلفیقی از خودرو و موتورسیکلت است. این سیستم حرکتی الکتریکی برای استفاده های درون شهری طراحی شده و در اجرای آن تلاش شده تا نظر رانندگان خودرو برای سوار شدن به یک سیستم چهارچرخ شبیه موتورسیکلت تأمین شود.
حداکثر سرعت چنین سیستم حرکتی چهارچرخی ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین کوچکی ابعاد و وزن مختصر این چهارچرخه ها از دیگر ویژگیهای آنها به شمار می آید.

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
سه چرخه برقی با موتور بسیار قوی - شهرآپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت یک دوچرخه برقی پیشرفته جدید



اخبار علمی,خبر های علمی,دوچرخه

یک شرکت آمریکایی موفق به ساخت دوچرخه برقی لوکسی شده است که قابلیت حرکت با میانگین سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت را دارد.

به گزاش مهر، شرکت آمریکایی «Zeitgeist City» دوچرخه برقی را تولید کرده است که وزن آن فقط ۲۰.۴ کیلو گرم و تنه آن از فیبر کربن ساخته شده است.

همچنین این دوچرخه برقی دارای یک باتری «لیتیوم یون» دار با چگالی بالا است که می تواند از بدنه دوچرخه جدا و به مدت ۴ ساعت شارژ شود.

این دوچرخه برقی می تواند همزمان دوباتری را با خود حمل کند که در صورت اتمام شارژ یکی از آنها با دیگری به حرکت خود ادامه دهد.

همچنین با هر بار شارژ کامل باتری های این دوچرخه می توان ۱۲۹ کیلومتر را با میانگین سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت پیمود.

البته دوچرخه سواران می توانند در صورت تمایل برای حرکت از پدال های دوچرخه استفاده کنند ضمن اینکه این دوچرخه برقی دارای یک صفحه نمایشگر است که عمر باتری را نشان می دهد.

بر همین اساس قرار است که از ماه آینده میلادی عرضه این دوچرخه آغاز شود و قیمت آن هفت هزار و ۹۹۹ دلار برآورد شده است.

اخبار علمی - مهر