دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیرترین پرنده جهان در سن 63 سالگی مادر شد!



اخبار ,اخبار فرهنگی ,پیرترین پرنده جهان

 

اخبار علمی - پیرترین پرنده جهان در سن 63 سالگی مادر شد!

پیرترین مرغ دریایی جهان با تولد یک فرزند جدید در سن 63 سالگی به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، جوجه جدید پرنده آلباتروس لیزان موسوم به «حکمت» (Wisdom) ماه جاری در پناهگاه ملی حیات‌وحش جزیره مرجانی میدوی در جایی بین هاوایی و ژاپن در اقیانوس آرام به دنیا آمد.

کارشناسان بر این باورند که این پرنده سفید و خاکستری رنگ می‌تواند تا 35 جوجه را در طول زندگی خود به دنیا بیاورد و تاکنون «حکمت» این وظیفه را به نحو احسن انجام داده است.

حکمت در سال 1956 بطور رسمی توسط دانشمندان علامت‌گذاری شد و از آن زمان تاکنون نزدیک پنج میلیون کیلومتر در اطراف سواحل هاوایی و ورای آنرا پرواز کرده است.

محققان سازمان ماهی‌ها و حیات‌وحش آمریکا مدعی هستند که این پرنده، پیرترین نمونه شناخته شده در تاریخچه 90 ساله این سازمان بوده و در سه دهه اخیر بطور مداوم تخم‌گذاری کرده است.

حکمت و جوجه‌اش در جزیره‌ای در خلیج مرجانی میدوی به تصویر کشیده شده‌اند. این منطقه جزء خاک آمریکا و در جایی بین توکیو و هونولولو در شمال اقیانوس آرام واقع است.

این جوجه که جنسیت آن در حال حاضر نامعلوم است، در روز چهارم فوریه(15 بهمن) به دنیا آمده و حال عمومی آن خوب گزارش شده است.

گونه‌های آلباتروس لیزان بطور سنتی برای تمام عمر تنها یک جفت داشته و در هر سال فقط یکبار تخم می‌گذارند. اگرچه دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا دانایی هم در کل عمر خود تنها یک جفت داشته یا خیر.

آلباتروس لیزان در جزایر اواهو در مقطه کائنا و کائوآئی در نقطه کیلاویای هاوایی تولیدمثل می‌کند.

محل تغذیه این پرندگان در نزدیکی سواحل آمریکای شمالی مانند خلیج آلاسکا است و سه تا پنج سال اول عمر خود را بطور مداوم پرواز کرده و هرکز فرود نمی‌آیند. دانشمندان بر این باورند که این موجودات در زمان پرواز بر روی اقیانوس می‌خوابند.

آلباتروس تنها یکبار در سال تخم می‌گذارد اما بیشتر آن سال را به تولد جوجه و پرورش آن می‌گذرانند. پس از چندین سال متوالی که بطور موفق به پرورش و بزرگ شدن جوجه گذشت، والدین می‌توانند از این وظیفه دست بردارند.

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پیرترین فرد جهان در سن 117 سالگی درگذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین زن جهان در سن صدوهفده سالگی درگذشت



اخبار,اخبارگوناگون ,پیرترین زن جهان

پیرترین زن جهان یک ماه پس از برگزاری جشن تولد صد و هفده سالگی خود در ژاپن درگذشت.

براساس اظهارات مسئولان سرای سالمندان اوزاکا در ژاپن پیرترین زن این کشور در ساعت 7 بامداد روز گذشته فوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو،میسائو اوکاوا دارای 3 فرزند، 4 نوه ، 6 نتیجه از جمله معدود افرادی است که در قرن نوزدهم به دنیا آمده اند.

اوکاوا در 5 مارس 1898 به دنیا آمد ، دوران نوجوانی وی با وقوع جنگ جهانی اول و هفتاد سالگی اش با فرود انسان بر کره ماه همزمان شد.

گینس، کتاب ثبت رکوردهای بین المللی وی را در سن صد و چهارده سالگی به عنوان پیرترین زن جهان معرفی کرد.

ژاپن، به دلیل عمر طولانی مردمانش خانه پیرترین افراد در جهان شناخته می شود.


براساس گزارش سال گذشته وزارت بهداشت ژاپن،میزان امیدواری زنان به زندگی در این کشور با 86 سال و 61 روز است که پس از هنگ کنگ زنان ژاپنی طولانی ترین عمر را دارند.

این درحالی است که میزان امیدواری مردان به زندگی در ژاپن پس از هنگ کنگ، ایسلند و سوئیس با 80 سال و 21 روز درمرتبه چهارم قرار دارد.


گفته می شود پیرترین فرد جهان با 116 سال ساکن آمریکاست.

 

 اخبار گوناگون  -  تیک