دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پژوهشگران: سكته در كمین مردان خائن است!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پژوهشگران: سكته در كمین مردان خائن است!

پژوهش‌های صورت گرفته در ایتالیا نشان می‌دهد، مردانی كه به همسران خود خیانت می‌كنند، بیش از مردان وفادار در معرض ابتلا به حملات قلبی قرار می‌گیرند.

ایسنا: پژوهشگران دانشگاه فلورانس ایتالیا، میزان بروز حملات قلبی كشنده و غیركشنده را در دو گروه مردان وفادار و خائن مورد بررسی قرار داده و دریافتند كه رابطه مستقیمی بین خیانت مردان و بروز مشكلات حاد قلبی در آنها وجود دارد.

بر اساس این تحقیق، میزان مرگ ناگهانی در مردانی كه به همسران خود خیانت می‌كنند، بسیار بیشتر از مردان وفادار است.

دكتر «الساندارا فیشر» پژوهشگر این موضوع اعلام كرد: درحالیكه حملات قلبی كشنده و غیر كشنده در مردان وفادار به همسر خود نسبتا پایین است، این میزان در مردان خائن بطور چشمگیری افزایش می‌یابد.

به نظر می‌رسد، احساس گناه، فشار و استرس ناشی از خیانت به همسر و تلاش برای پنهان نگه داشتن این رابطه نقش اساسی در بروز حملات قلبی كشنده در مردان ایفا می كند.

به گفته دكتر «فیشر»، روابط پنهانی پر خطر و استرس زا هستند كه باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شده و در كنار فاكتورهای شخصیتی و بیولوژیكی موجب بروز حملات قلبی در مردان خیانت كار می‌شود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
كمین حزب الله لبنان،

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف گوجه‌فرنگی خطر سكته مغزی را در مردان كاهش می‌دهد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مصرف گوجه‌فرنگی خطر سكته مغزی را در مردان كاهش می‌دهد

در یك آزمایش جدید معلوم شد مصرف گوجه‌فرنگی و سایر مواد غذایی غنی از نوعی آنتی‌اكسیدان موسوم به لیكوپن خطر سكته مغزی را در مردان كاهش می‌دهد.

پزشكان در این مطالعه دریافتند مردانی كه بالاترین سطح لیكوپن را در خونشان دارند 55 درصد كمتر با خطر ابتلا به سكته مغزی مواجهند.

به گزارش لایوساینس، دكتر جیونی كارپی از متخصصان علوم پزشكی دانشگاه شرقی فنلاند در این مطالعه تاكید كرد: یافته جدید تاییدی بر ضرورت مصرف پنج وعده میوه و سبزی در طول روز است. رعایت این توصیه تغذیه‌ای می‌تواند از عوامل مهم كاهش موارد سكته در سراسر جهان باشد.

در مطالعات قبلی نیز معلوم شد لیكوپن می‌تواند توان كلسترول بد را در ایجاد پلاك‌های درون سرخرگی، كاهش دهد. این پلاك‌ها اگر در عروق تشكیل شوند خطر سكته قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌كند.

لیكوپن همچنین از تولید كلسترول، تشكیل لخته‌های خونی و تجمع پلاكت‌های خونی جلوگیری می‌كنند. این آزمایش به تفصیل در مجله نورولوژی ارائه شده است./ایسنا