دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی


دو دهه بعد از ورود موفق پورشه باکستر، این رودستر اشتوتگارتی با اضافه نمودن عدد 718 کاملاً به‌روزرسانی شده است. اما طبیعتاً تغییرات این مدل تنها در نام آن خلاصه نمی‌شود.

وب سایت پدال: دو دهه بعد از ورود موفق پورشه باکستر، این رودستر اشتوتگارتی با اضافه نمودن عدد 718 کاملاً به‌روزرسانی شده است. اما طبیعتاً تغییرات این مدل تنها در نام آن خلاصه نمی‌شود. شاید مهم‌ترین تغییری که در ابتدا باید بدان اشاره کرد، توربو شدن پیشرانه تخت این خودرو است.

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

از این پس پورشه باکستر و کیمن با افزودن عدد افسانه‌ای 718 شناخته خواهند شد. عددی که اشاره‌ای به مدل 4 سیلندر اسپرت موتور وسط پورشه در دهه 50 و 60 میلادی است.

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

قلب جدید 718 باکستر، یک موتور 4 سیلندر بوکسر 2.0 لیتری توربوشارژر است که 296 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور این موتور نیز 380 نیوتن‌متر است که از دور موتور 1950 تا 4500 دور بر دقیقه در دسترس قرار دارد. این پیشرانه نسبت به موتور شش سیلندر 2.7 لیتری سابق با تنفس طبیعی، 30 اسب بخار قدرت و 100 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

 دستاورد چنین بهبودی در عملکرد خودرو به‌وضوح قابل تمایز است. جایی که با گیربکس PDK اختیاری با کلاچ دوگانه و پکیج اسپرت کرونو، شتاب صفر تا صد 4.7 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند که 0.8 ثانیه از سلف خود سریع‌تر است. بیشینه سرعت این مدل نیز به 275 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پیشرانه 718 باکستر S نیز با حجم 2.5 لیتر و توربوشارژر با هندسه متغیر توربین، قدرت خروجی 345 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر در دور موتور 1900 تا 4500 را ارائه می‌کند. این موتور نیز نسبت به موتور شش سیلندر 3.4 لیتری با تنفس طبیعی سابق، 35 اسب بخار و 60 نیوتن‌متر خروجی بالاتری دارد.

 در این مدل نیز، شتاب صفر تا صد با پکیج کرونو و گیربکس اتوماتیک PDK به 4.2 ثانیه می‌رسد که نشان از 0.6 ثانیه بهبود دارد. نهایت سرعت این مدل نیز 285 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

موتورهای جدید نه تنها قدرتمندتر از نمونه‌های قبلی هستند بلکه به گفته پورشه کارآمدتر نیز شده‌اند به‌گونه‌ای که مصرف سوخت آن‌ها تا 13 درصد کاهش یافته است. هر دو نسخه 718 با یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت پایه ارائه می‌شوند. در حالی که گیربکس PDK اتوماتیک با کلاچ دوگانه به صورت اختیاری قابل انتخاب است.

این گیربکس به‌روزرسانی شده و با ویژگی جدید دنده مجازی برای کاهش مصرف سوخت مخصوصاً در سرعت‌های کروز همراه گردیده است. پورشه همچنین شاسی را با یک سیستم تعلیق با تنظیم دوباره، ارتقا داده است. به‌گونه‌ای که تغییر موتورها، باعث تغییر در تناسب و توزیع وزن نشود.

بعلاوه یک فرمان الکترومکانیکی جدید نیز با 10 درصد دقت بالاتر، فرمان‌پذیری بهتری را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد. کسانی که به دنبال هندلینگ بهتری باشند نیز می‌توانند مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) را که شامل کاهش 10 میلی‌متری ارتفاع سواری نیز می‌شود سفارش دهند.

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پورشه طراحی 718 باکستر را نیز با اصلاحات فراوانی، به‌روز نموده است. این تغییرات باعث ایجاد چهره‌ای دل‌نشین‌تر و مدرن‌تر برای این خودرو شده‌اند.

چراغ‌ها و چینش گرافیکی لامپ‌های درون آن‌ها، چراغ‌های سه‌بعدی عقب، سپر و هواکش‌های بزرگ‌تر روی آن، آینه‌های جانبی، دستگیره جدید درب‌ها، طراحی چرخ‌ها، هواکش‌های کناری، درب صندوق بار و نوار بین دو چراغ عقب و خروجی اگزوز از تغییرات این مدل به شمار می‌روند. هنر پورشه در این است که باکستر همچنان از هر خودروی برند دیگری متمایز بوده و پورشه بودنان آشکار است.

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

در داخل کابین نیز علاوه بر تجدید نظر در داشبورد و طراحی فرمان، دریچه‌های تهویه دایره‌ای شکل، از نسل جدید سیستم سرگرمی PCM همراه با یک نمایشگر لمسی جدید و تجدیدنظر در کلیدها و دکمه‌ها استفاده شده است.

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پورشه 718 باکستر، رودستری برای لذت رانندگی

پورشه 718 باکستر قرار است در نمایشگاه ژنو به صورت رسمی رونمایی شود. در ایالات متحده، پورشه 718 باکستر با قیمت پایه 56 هزار دلار و مدل S آن با قیمت پایه 68400 دلار و از ماه ژوئن در دسترس قرار خواهند گرفت. بنابراین از تابستان آینده می‌توان سواری لذت‌بخش با جدیدترین مدل روباز باکستر را تجربه نمود.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فیلم: وینسنت گربه ای با پاهای تیتانیومی


ویدیو مرتبط :
تست رانندگی با پورشه 911 باکستر اسپرت کلاسیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رانندگی با بنز و پورشه، دام مرد ثروتمند برای نوجوانان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رانندگی با بنز و پورشه، دام مرد ثروتمند برای نوجوانان

مرد ثروتمند پس از شناسایی دختران و پسران بدون گواهینامه که عاشق رانندگی با خودروهای مدل بالا بودند، نقشه اخاذی خود را عملی می‌کرد.

به گزارش همشهری طعمه‌های این مرد وقتی متوجه می‌شدند که به‌خاطر نشستن پشت فرمان این خودروها چه کلاهی سرشان رفته است، مجبور می‌شدند با سرقت رضایت مرد ثروتمند را جلب کنند.اوایل مرداد‌ماه زنی به همراه پسر نوجوانش به شعبه سوم دادیاری دادسرای شمیرانات رفت و به طرح شکایت از یک مرد شیاد پرداخت.

وی به دادیار عبدی گفت: مدتی بود که متوجه تغییر رفتار پسر 16ساله‌ام شده بودم. فکر می‌کردم نگران درس‌هایش است اما هیچ مشکلی در این خصوص نداشت. تا اینکه چند روز پیش پای درددل‌هایش نشستم. پسرم به من گفت که از طریق یکی از دوستانش با مردی به نام سهیل آشنا شده و بدون داشتن گواهینامه یک خودروی پورشه از او اجاره کرده و در ازای ضمانت، مقدار زیادی سفته در اختیارش قرار داده است. بعد از سه روز که او ماشین را به سهیل برگردانده، وی شروع به تهدید پسرم کرده و گفته که اگر سه میلیون تومان به‌عنوان هزینه اجاره ماشین پرداخت نکند، سفته‌ها را به اجرا می‌گذارد. پسرم هم برای تهیه این مبلغ مجبور شده دست به سرقت بزند.

تفریح پر خرج

پس از اظهارات این زن ، پسر 16ساله او تحت بازجویی قرار گرفت. او در تشریح ماجرا به دادیار عبدی گفت: چند‌ماه پیش در خیابان با دختری آشنا شدم. وضع مالی خانواده‌اش خیلی خوب بود و من برای اینکه نشان بدهم که هیچ کمبودی در زندگی ندارم تصمیم گرفتم برای گردش و تفریح با وی، یک خودروی گران‌قیمت اجاره کنم. چون گواهینامه نداشتم، ماجرا را به یکی از دوستانم گفتم و او مردی به اسم سهیل را به من معرفی کرد.

سهیل مرد ثروتمندی بود که یک پارکینگ بزرگ داشت و تعدادی ماشین گران‌قیمت در آنجا نگهداری می‌کرد. وقتی شنیدم که سهیل ماشین‌هایش را به دختر و پسرهای نوجوان که گواهینامه ندارند اجاره می‌دهد، تصمیم گرفتم از او کمک بگیرم. من عاشق خودروی پورشه هستم و تصمیم گرفتم یکی از این خودروها را کرایه کنم. وقتی نزد سهیل رفتم، او گفت که چون قیمت خودرو گران است، به‌عنوان ضمانت باید سفته در اختیارش قرار دهم. من هم از همه‌جا بی‌خبر سفته خریدم و تحویل سهیل دادم.

برای سه‌روز پورشه را اجاره کردم و با دختر مورد علاقه‌ام به گردش و تفریح رفتیم. شب‌ها هم ماشین را در پارکینگ می‌گذاشتم تا خانواده‌ام متوجه نشوند. روز سوم که ماشین را تحویل سهیل دادم 300هزار تومان پول در اختیارش قرار دادم اما او مدعی شد که کرایه این ماشین روزی یک میلیون تومان بوده نه 100 هزار تومان! او مرا تهدید کرد چنانچه این پول را پرداخت نکنم سفته‌ها را به اجرا می‌گذارد و آبروی مرا می‌برد. از طرفی چون گواهینامه نداشتم می‌دانستم که اگر از من شکایت کند باید زندانی شوم. برای همین از او مهلت خواستم تا این پول را تهیه کنم.

نقشه سرقت

پسر نوجوان ادامه داد: به سراغ دوستانم رفتم اما هیچ کدام حاضر نشدند به من پول قرض بدهند. خیلی اوضاع بدی داشتم. از طرفی سهیل هم مرتب تهدیدم می‌کرد که هر چه زودتر باید پولش را آماده کنم، به‌همین‌خاطر نقشه سرقت کشیدم. روز حادثه زمانی که همراه خانواده‌ام به خانه یکی از بستگانم رفته بودیم در فرصتی مناسب به اتاق خواب آنها رفتم و دست به سرقت پول و سکه‌هایشان زدم و آنها را تحویل سهیل دادم. درحالی‌که فکر می‌کردم همه‌‌چیز تمام شده، چند روز بعد متوجه شدم که بستگانم به طرح شکایت پرداخته‌اند و در جست‌و‌جوی سارق هستند. خیلی ترسیدم و به‌خاطر عذاب وجدانی که به جانم افتاده بود همه ماجرا را برای مادرم تعریف کردم و او گفت که باید از سهیل شکایت کنیم.

هدف: نوجوان‌ها

با اعلام این شکایت دادیار عبدی دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرد. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت چند دختر و پسر نوجوان با مراجعه به دادسرای شمیرانات به طرح شکایت از سهیل پرداختند. یکی از دختران نوجوان که عاشق رانندگی با خودروی بی‌ام‌دبلیو است، در جریان تحقیقات به دادیار عبدی گفت: از بچگی عاشق خودروی بی‌ام‌دبلیو بودم.

وقتی بزرگ‌تر شدم آرزویم این بود که روزی آنقدر پولدار شوم که بتوانم این ماشین را بخرم. وی ادامه داد: چند وقت پیش آگهی کرایه خودروهای مدل بالا را دیدم و با شماره‌ای که در آگهی درج شده بود تماس گرفتم. پس از آن برای دیدن خودروها به پارکینگ رفتم و در آنجا با مردی به اسم سهیل آشنا شدم.

یک خودروی بی‌ام‌دبلیو انتخاب کردم و به تصور اینکه کرایه آن روزی 100هزار تومان است، قرارداد کرایه آن را امضا کردم. سهیل قبل از نوشتن قرارداد از من سفته خواست. من که در یک قدمی رسیدن به آرزویم بودم، قبول کردم و چند میلیون تومان سفته خریدم و در اختیارش قرار دادم.

یک روز با بی‌ام‌دبلیو همه خیابان‌های تهران را گشتم و چون گواهینامه نداشتم ماجرا را از خانواده‌ام پنهان کردم. بعد از آن، وقتی می‌خواستم ماشین را تحویل دهم، سهیل گفت که باید یک‌میلیون تومان به وی بپردازم ، در غیراین صورت سفته‌ها را به اجرا می‌گذارد. من هم از ترس ناچار شدم دست به سرقت طلاهای مادرم بزنم و با فروش آنها پول درخواستی سهیل را تهیه کنم.

بقیه شاکیان پرونده هم اظهارات مشابهی را مطرح می‌کردند. تحقیق از آنها نشان می‌داد که سهیل با فریب دختران و پسران نوجوانی که گواهینامه رانندگی ندارند و عاشق رانندگی با ماشین‌های پورشه، بنز و بی‌ام‌دبلیو هستند، به بهانه اجاره‌دادن این خودروها از آنها سفته می‌گرفته و سپس طعمه‌هایش را تهدید می‌کرده که مبلغ مورد نظرش را فراهم کنند.

با این اطلاعات دستور بازداشت سهیل صادر شد و مأموران وی را دستگیر کردند. او در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست و گفت: این خودروها بسیار گران‌قیمت هستند و من مجبور بودم از مشتریانم سفته بگیرم، چون اگر با این ماشین تصادف می‌کردند خسارت زیادی به‌خودروها وارد می‌شد. مرد جوان زمانی که با شاکیان روبه‌رو شد و شواهد را علیه خود دید به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: نقشه‌ام این بود که با شناسایی دختران و پسرانی که گواهینامه نداشتند سناریوی اخاذی را اجرا کنم، چون می‌دانستم آنها از ترسشان هرچه پول بخواهم در اختیارم قرار می‌دهند.بعد از اعترافات این مرد برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد./همشهری