دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پورشه کاین GTS مدل 2015


پورشه درست قبل از شروع نمایشگاه لس آنجلس از مدل 2015 کاین GTS رونمایی کرده است. پورشه کاین GTS به یک پکیج Sport Design مجهز شده که در آن از رینگ های بزرگ تر و سپرهای اسپرتی تری استفاده شده است.

خودرو بانک: پورشه درست قبل از شروع نمایشگاه لس آنجلس از مدل 2015 کاین GTS رونمایی کرده است. پورشه کاین GTS به یک پکیج Sport Design مجهز شده که در آن از رینگ های بزرگ تر و سپرهای اسپرتی تری استفاده شده است.

پورشه کاین GTS مدل 2015

پورشه کاین GTS مدل 2015

همچنین در این مدل از سیستم اگزوز اسپرت، ترمزهای جدید و تقویت شده و از سیستم تعلیق PASM استفاده شده است.

در داخل کابین تغییرات زیادی به چشم نمی خورد ولی در آن از صندلی های اسپرت Alvantara با روکش چرمی و لوگوی GTS استفاده شده است.

پورشه کاین GTS مدل 2015

پورشه کاین GTS مدل 2015

پورشه کاین GTS به یک پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری توئین توربو مجهز شده که می تواند حداکثر 440 اسب بخار و 600 نیوتن متر را تولید کند. اگر این اعداد را با مدل قبلی مقایسه کنید متوجه می شوید که این مدل جدید 20 اسب بخار و 85 نیوتن متر بیش از آن قدرت تولید می کند. تمامی این نیرو موجب می شود تا مدل جدید GTS بتواند در 5.2 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و اگر پکیج Sport Chrono را نصب کنید این عدد به 5.1 ثانیه نیز می رسد. حداکثر سرعت این شاسی بلند معروف آلمانی نیز 262 کیلومتر در ساعت است.

پورشه کاین GTS مدل 2015

از مدل GTS که بگذریم، در نمایشگاه لس آنجلس، پورشه قصد دارد نمونه پایه کاین را نیز معرفی کند. این خودرو به یک پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری مجهز شده که می تواند حداکثر 300 اسب بخار را به کمک گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک S تولید کند و در 7.7 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد.

مدل های 2015 از انواع کاین از فوریه به بازار آلمان عرضه می شود و نمونه پایه کاین حدود 65 هزار یورو و مدل GTS بیش از 98 هزار یورو قیمت خواهد داشت.

در زیر می توانید فیلم بررسی این خودرو توسط Walter Röhrl را مشاهده کنید:



ویدیو مرتبط :
پورشه کاین GTS مدل 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پورشه پانامرا مدل 2015


پس از کاین، باید پانامرا را به عنوان دومین حرکت ماجراجویانه پورشه به حساب آورد، که برای نخستین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۰۹ معرفی شد.

مجله تخت گاز: پس از کاین، باید پانامرا را به عنوان دومین حرکت ماجراجویانه پورشه به حساب آورد، که برای نخستین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۰۹ معرفی شد. مدل ۲۰۱۴ این خودرو در بخش ظاهری و پیشرانه بیشترین تغییرات را به خود دیده است و آمده تا موفقیت‌‌های نسل پیشین را تکرار کند.

علی‌رغم ظاهر نه‌چندان زیبای پانامرا، این فست بک مجلل توانست جایگاه خوبی را میان خریداران ایرانی کسب کند. حالا مدتی است که شاهد ورود تعداد محدودی پانامرا جدید به کشور هستیم. البته مصادف شدن واردات این خودرو با قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، نمی‌توان انتظار محبوبیت و فروش مناسب مدل قبلی پانامرا را در ایران داشت.

پورشه پانامرا - 2015

ظاهر پانامرا جدید تغییراتی اساسی در بخش طراحی چراغ‌‌های جلو و عقب و سپرهای جلو و عقب به خود دیده است. اما هنوز هم فرم گوژپشت مانند بدنه حفظ شده و رد پای پورشه کیمن و ۹۱۱ جدید در ظاهر آن دیده می‌شود.

فضای کابین اما تغییرات زیادی را تجربه نکرده و مشابه مدل قبلی است. صندلی‌‌های باریک و اسپرت در کابین پانامرا جدید نیز دیده می‌شوند. این صندلی‌‌های خوش فرم چرمی، از راحتی صندلی‌‌های خودروهایی همچون بنز CLS و ب ام و سری۶ گرن کوپه برخوردار نیستند. در مدل جدید پانامرا، دو صندلی مجزای عقب برای دسترسی به صندوق بار قابلیت تا شدن دارند. ‌هم‌چنین  ترکیب رنگ قرمز و مشکی برای کابین، به صورت انحصاری برای مدل ۲۰۱۴ استفاده می‌شود و زیبایی خیره کننده‌ای دارد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات پانامرا جدید نسبت به قبل، بهبود پیشرانه این خودرو است. در نمونه 4S، پیشرانه ۸ سیلندر 8/4 لیتری جای خود را به یک پیشرانه ۶سیلندر ۳ لیتری مجهز به توربو شارژ داده است، که علی‌رغم حجم و تعداد سیلندرهای کمتر، توان آن ۲۰ اسب بخار نسبت به گذشته افزایش یافته و قادر است ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند. در همین راستا، مصرف پانامرا نیز نسبت به قبل با ۱۷ درصد کاهش روبه‌رو شده است.


پورشه پانامرا - 2015
پانامرا جدید از همان گیرباکس انحصاری پورشه (PDK) بهره می‌برد. این گیرباکس دابل کلاچ گشتاور تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. ‌هم‌چنین سامانه PTM یا همان سامانه مدیریت پویایی محورها، به توزیع بهتر نیروی خودرو بین چرخ‌ها در حالت‌‌های مختلف رانندگی کمک می‌کند و از این نظر، پانامرا جدید قابلیت‌‌های حرکتی، هندلینگ و فرمان پذیری عالی در سطح کوپه‌‌های اسپرت پورشه نظیر پورشه ۹۱۱ دارد.

رقبای داخلی و خارجی

 QuattroPorte

پورشه پانامرا - 2015

  Benz CLS500

پورشه پانامرا - 2015

  BMW 650i Grancoupe


پورشه پانامرا - 2015

 پیشنهاد نهایی

با توجه به قوانین جدید گمرکی، بعید به نظر می‌رسد پانامرا جدید هم‌چون نسل قبلی، فروش و اقبال مناسبی در کشور داشته باشد. اما مدل جدید این خودرو در تعداد کم و با قیمت بسیار بالا وارد کشور شده تا افراد خاص و دنبال تمایز را به سمت خود جذب کند. پانامرا را می‌توان یک پورشه ۹۱۱ چهار درب قلمداد کرد!

پورشه پانامرا - 2015

پورشه پانامرا - 2015

پورشه پانامرا - 2015