دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پهپاد جاسوسی جیبی مجهز به دوربین پانوراما + تصویر



اخبار,اخبار علمی,پهپاد جاسوسی جیبی

اخبار علمی و آموزشی - پهپاد جاسوسی جیبی مجهز به دوربین پانوراما + تصویر

محققان آمریکایی یک پهپاد جاسوسی جیبی طراحی کرده‌اند که می‌تواند انقلابی در مأموریت‌های جاسوسی یا امداد و نجات ایجاد کند.

پهپاد Pocket Flyer در ابعاد 17 سانتی‌متر براحتی درون جیب جای گرفته و از چالاکی مناسب برای ورود به داخل تونل‌های زیرزمینی یا آوار ساختمان‌ها برخوردار است.این پهپاد مجهز به یک دوربین پانوراما برای تهیه تصاویر 360 درجه از محیط است که علاوه بر استفاده در مأموریت‌های جاسوسی و شناسایی، در عملیات امداد و نجات از جمله یافتن افراد گرفتار زیر آوار ساختمان‌ها کاربرد دارد.


سربازان و نیروهای پلیس می‌توانند از این پهپاد برای جستجوی مواد منفجره دست‌ساز (IEDs) در تونل‌های زیرزمینی یا در مکان‌هایی خاص بدون نیاز به استفاده از فرکانس رادیویی بهره ببرند.نیروی هوایی آمریکا از این طرح حمایت کرده و امیدوار است که از پهپاد Pocket Flyer در مأموریت‌های شناسایی استفاده کند.

 

اخبار,اخبار علمی,پهپاد جاسوسی جیبی

پهپاد جاسوسی جیبی Pocket Flyer

 

اخبار,اخبار علمی,پهپاد جاسوسی جیبی

پهپاد جاسوسی جیبی Pocket Flyer

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
چطور در 90 ثانیه یک تصویر پانوراما بگیریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع: پهپاد جاسوسی آمریکا جزو مایملک ایران است



 

 

وزیر دفاع: پهپاد جاسوسی آمریکا جزو مایملک ایران است

 

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا جزو مایملک جمهوری اسلامی ایران است و کشورمان تصمیم می گیرد که در این خصوص چه اقداماتی انجام دهد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به تحریم های علمی، وزارت دفاع چه اقداماتی در پیشرفت فناوری و پژوهش انجام داده است، گفت: تحریم های علمی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان اعمال شده و دائما این تحریم ها سخت تر شده است.

وی افزود: تحریم های علمی دشمن علیه ایران با هدف ممانعت از دستیابی کشورمان به قله های علم و فناوری است و در حوزه دفاعی این تحریم ها از سوی دشمن بیشتر اعمال شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: به رغم تمامی تلاش های دشمن مبنی بر تحریم های گسترده علیه ایران بحمدالله جوانان رشید ایران در تمامی حوزه ها و بخش های دفاعی توانسته اند دستاوردهای بسیار بزرگی به خصوص در حوزه های علمی و فناوری داشته باشند و محصولات بسیار مهمی را ارائه دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در برخی از حوزه های علمی ایران اکنون جزو۵کشور اول دنیا و در برخی دیگر از حوزه ها کشورمان جزو ۱۰کشور برتر دنیا است.

وی افزود: تحریم ها نه تنها اثر منفی علیه توانمندی های علمی ایران نداشته، بلکه به شکوه علمی کشورمان کمک کرده است.

وحیدی در پاسخ به این سؤال که برای حمایت از پروژه های تحقیقاتی دانشجویان، وزارت دفاع چه برنامه هایی دارد، گفت: پروژه های تحقیقاتی دانشجویان را در قالب حمایت های مالی و شرکت های دانش بنیان در نظر داریم. از این پروژه ها در قالب قراردادهای تحقیقاتی و تجاری سازی محصولاتشان و دادن سفارشات جدید به محققان و دانشجویان حمایت می کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که در حوزه دانشگاه با ارائه پایان نامه ها و پروژه های تحقیقاتی با دانشگاه های کشور همکاری داریم، اظهار داشت: حوزه همکاری وزارت دفاع با مراکز تحقیقاتی و نخبگان امروز یک حوزه بسیار گسترده است.

وی درباره توانمندی ایران در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، گفت: توانمندی های ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین بسیار بالا است و در حوزه شناسایی، هدف و تهاجم امروز پرنده های بدون سرنشین خوبی بدست فرزندان ایران اسلامی ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: لیستی از اقدامات جدید پژوهشی وزارت دفاع را افتتاح خواهیم کرد و وزارت دفاع در حوزه مواد، دفاع سایبری و حوزه های نرم افزار و نیز موشکی پروژه هایی را افتتاح خواهد کرد.

وحیدی با اشاره به این که در هفته پژوهش ۲۰ تا ۳۰ پروژه را وزارت دفاع افتتاح خواهد کرد، گفت: وزارت دفاع در همه حوزه ها از میان نخبگان کشور عضویابی خواهد کرد و قراردادهای تحقیقاتی با محققان منعقد می کنیم.

وی افزود: در قالب مراکز مختلف رشد، که می توانند پروژه های وزارت دفاع را انجام دهند، ارتباط گیری خواهیم کرد.

وحیدی درباره جزئیات پهپاد جاسوسی آمریکا که توسط نیروهای مسلح کشورمان در اختیار قرار گرفته شده است، گفت: جزئیاتی بیش از این که تاکنون اعلام شده را نمی توانم اعلام کنم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: این هواپیمای بدون سرنشین وزنی نزدیک به ۳ هزار و۵۰۰تا ۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم دارد و از جمله هواپیماهای در کلاس میل است.

وی افزود: وظیفه اینگونه هواپیماها شناسایی است و توانمندی های تکنولوژی بالایی دارد و جزو بالاترین دستاوردهای علمی آمریکا محسوب می شود.

وحیدی گفت: هواپیمای جاسوسی آمریکا جزو مایملک جمهوری اسلامی ایران است و کشورمان تصمیم می گیرد که در این خصوص چه اقداماتی انجام دهد..../ ایسنا