دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

«پلی استیشن 4» بخریم یا «ایکس باکس وان»؟


خرید کنسول بازی و انتخاب از بین چندین گزینه ممکن، موضوع تازه ای نیست، مخصوصا وقتی به تاریخچه صنعت بازی نگاه کنیم.

مجله همشهری دانستنیها - کسری کریمی طار: خرید کنسول بازی و انتخاب از بین چندین گزینه ممکن، موضوع تازه ای نیست، مخصوصا وقتی به تاریخچه صنعت بازی نگاه کنیم. نزدیک به نیم قرن از زمانی که «آتاری» زنگ آغاز این نبرد را به صدا درآورد می گذرد و طی این مدت، شرکت های فراوانی با هدف جذب مخاطبان وارد گود شده اند. هر چند همانطور که می توان حدس زد، در انتها اغلب این شرکت ها با شکست، این عرصه را ترک کرده و در نهایت تنها سه کمپ    انی در زمین بازی باقی ماندند؛ سونی، مایکروسافت و نینتندو.

هر کدام از این سه شرکت با سیاست های متفاوت خود، در طول زمان پیشرفت کردند و مخاطبان شان نیز حول همین سیاست ها شکل گرفتند. پلی استیشن به لطف عناوین انحصاری اش – که ترکیبی از بهترین سازندگان شرقی و غربی است – کاربران را به سمت خود جلب کرد و البته سابقه اش در سخت افزار هم باعث شد تا طرفداران این کنسول اعتماد کامل به سونی و سیاست هایش داشته باشند.

در سمت دیگر مایکروسافت با ترویج بازی های رایانه های شخصی روی کنسول (مخصوصا بوزی های «شوتر») و البته ارائه امکانات آنلاینی که در دیگر محصولات جای خالی شان احساس می شد، ایکس باکس را به کنسولی محبوب بدل کرد.
در نهایت، نینتندو است که همیشه علایق طرفدارانش را دنبال کرده و با کیفیت ترین بازی های ممکن را برای آنها عرضه می کند. تمام اینها باعث شده تا کنسول های بازی همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهند، حتی حالا که گجت هایی مثل تلفن های هوشمند و تبلت ها، دنیای ما را درنوردیده اند.

سازندگان کنسول ها با ایجاد ویژگی های متفاوت، سعی در جذب مخاطبان دارند که همین کار، مسئله را برای آنهایی که قصد خرید کنسول دارند، دشوار می کند. این موضوع بهانه ای شد تا در این شماره سیر تا پیاز کنسول های موجود در بازار – از بازی شان گرفته تا قیمت و شرایط خرید – را مورد بررسی قرار دهیم.

پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان؟

نکته ای مهم

در این مطلب چندین و چند بار از واژه «ریفربیش» استفاده کرده ایم. در ایران تعاریف متفاوتی از این کلمه شنیده می شود اما برعکس تصور عموم، ریفربیش به معنای «محصول دست دوم» نیست، بلکه به محصولاتی گفته می شود که معمولا دارای مشکلات سخت افزاری اند و بعد از بازگردانده شدن به شرکت تولیدکننده، دوباره مورد تست و بررسی قرار می گیرند تا در نهایت وارد بازار شوند.

بعضی ریفربیش ها در نمایشگاه های مختلف به معرض تماشا گذاشته شده و جزو نمونه های اولیه بوده اند. ریفربیش ها قیمتی ارزان تر از محصولات نو دارند، هر چند در کشور ما فروشندگانی هستند که با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی، ریفربیش ها را به جای محصول آکبند می فروشند. ریفربیش ها در نگاه نخست هیچ تفاوتی با نمونه های آبکند ندارند، هر چند معمولا روی جعبه یا خود محصول برچسب «certified refurbished» دیده می شود.

Play Station 4

پلی استیشن 4 بخرم یا نخرم


پلی استیشن 4 دقیقا زمانی روانه بازار شد که سونی با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کرد. فروش بخش لپ تاپ ضرردهی بخش تلویزیون طی یک دهه، عدم استقبال از تلفن های هوشمند و مشکلاتی از این قبیل، باعث شده بودند شرکت ژاپنی با سخت ترین موقعیتش طی چند دهه گذشته روبرو شود. «کازهیرای» مدیر این شرکت که خودش در بخش بازی دستی بر آتش داشت و پیش از به عهده گرفتن مدیریت کامل سونی، مسئول بخش سرگرمی آن بود، تمرکزش را روی سه بخش بازی، تلفن هوشمند و لنز دوربین گذاشت.

بخش های تلفن هوشمند و لنز به موفقیت آنچنانی نرسیدند اما پلی استیشن 4 موفق شد سونی را بار دیگر به روزهای خوب گذشته اش برگرداند؛ روزهایی که در آن سامورایی ها یکه تاز صنعت سرگرمی جهان بودند.

پلی استیشن 4 آنقدر در بازار جهانی موفق عمل کرد که حتی «شوهی یوشیدا» مدیر بخش استودیوی بازی سازی سونی هم طی اظهارنظری جنجالی گفت حتی او و تیمش هم نمی دانند چرا پلی استیشن 4 اینقدر میان کاربران محبوب است.

در حال حاضر پلی استیشن 4 بیشتر رکوردهای فروش دو سال نخست کنسول را شکسته و احتمال می رود موفق شود در پایان نسل، حتی رکورد فروش «پلی استیشن 2» - را که پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ است – جابجا کند. باید اعتراف کرد که دست کم بین کنسول های نسل جدید، پلی استیشن 4 4 بهترین انتخاب ممکن است؛ هم قیمتش نسبتا مناسب است هم بازی هایش راحت پیدا می شوند و از همه مهمتر سیتم عاملی ساده دارد که کار با آن را به شدت راحت کرده است.

پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان؟

* سازنده: سونی

* قیمت جهانی: 250 دلار

* قیمت داخلی: یک میلیون و 500 هزار تومان (مدل یک ترابایتی)

* تعداد نسخه های به فروش رفته: 36 میلیون (بر اساس آمار رسمی سونی)

سخت افزار

با قابلیت بلو - ری

سونی این بار به جای استفاده از پردازشگر معروف «Cell» از معماری x86 جگوار شرکت «AMD» بهره برده، موضوعی که سبب شده ساخت بازی برای این کنسول، به شدت راحت و دقیقا مثل طراحی بازی برای پی سی باشد. پلی استیشن 4، توانایی پردازش 1.84 ترافلاپ را دارد و دارای هشت گیگابایت حافظه جانبی از نوع «GDDR5» با پهنای باند 176 گیگابایت بر ثانیه است. درایو پلی استیشن 4 مثل برادر بزرگترش، می تواند لوح های بلو – ری را بخواند، با این تفاوت که سرعتی درایوش سه برابر بیشتر از پلی استیشن 3 است. این کنسول در ابتدا با یک هارد 500 گیگابایتی برای ذخیره سازی عرضه شد؛ قابلیتی که ایکس باکس وان هم از آن برخوردار بود. البته به تازگی ه ردو شرکت سونی و مایکروسافت مدل هایی یک ترابایتی در اختیار مخاطبان شان قرار داده اند.

* پردازنده: AMDX86 هشت هسته ای

* حافظه: هشت گیگابایت 256-GDDR5 مگابایت رَم DDR3 اضافه، برای پردازش رابط کاربری

ترفند خرید

دسته نو بگیرید

پلی استیشن 4 این روزها پرطرفدارترین کنسول جهان است و در ایران هم هواخواهان فراوانی دارد. خوشبختانه کنسول های سونی آنقدر خوب طراحی شده اند که نیازی نیست مخاطب، نگران نوع پردازنده به کار رفته در آن و زمان ساختش باشد، هر چند احتیاط شرط عقل است. هنگام خرید حتما برای تست و بررسی دستگاه مهلتی 48 ساعته از فروشنده بخواهید و اگر از پذیرش درخواست تان سر باز زد، فروشگاه را ترک کنید.

پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان؟

پلی استیشن 4 با توجه به زمان عرضه اش مشکلات کمتری نسبت به دیگر کنسول ها دارد اما به تازگی بعضی فروشندگان، کنترلرهای آکبند کنسول را با کنترلرهای دست دوم جایگزین می کنند. به همین منظور حتما زیر کنترلر پلی استیشن 4 را نگاه کرده و به برچسب زیر آن توجه کنید. اگر رنگ برچسب کاغذی رفته بود، یعنی فروشنده قصد دارد کلاه گشادی سرتان بگذارد.

نکته مهم دیگر درباره هدسِت است؛ یادتان نرود که تمام کنسول های پلی استیشن 4، هدست دارند و نباید حرف آنهایی را که می گویند هدست از سری های جدید برداشته شده، باور کنید. چنین اظهارنظری تنها به منزله عدم صداقت فروشنده با شماست.

بهترین بازی های پلی استیشن 4

Bloodborne

بهترین عنوان انحصاری که تا این لحظه برای پلی استیشن 4 عرضه شده، آخرین شاهکار «هیدتاکا میازاکی» است. «بلادبورن» اثری به شدت دشوار و در عین حال جذاب است که حوادث آن در شهری نفرین شده به نام «یارنام» رخ می دهد؛ شهری متاثر از معماری ویکتوریایی و به شدت وام دار لندن که برعکس  دیگر بازی های خودش شخصیت اصلی بازی به حساب می آید. این عنوان، در حقیقت دنباله معنوی سری «سولز» محسوب می شود و ساختار آن شباهت فراوانی به دیگر آثار میازاکی دارد، با این تفاوت که نبردهای آن بسیار سریع تر از گذشته دنبال می شود.

Uncharted: The Nathan Drake Collection

در ابتدا قرار بود «آن چارتد 4» در پایان سال 2015 عرضه شود اما قطعه آخر کلکسیون آن چارتد با تاخیر به بازار آمد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت. دنباله ای بر سه گانه ای آن چارتد که با گرافیک بهبود یافته اش به کاربران اجازه می دهد این مجموعه را با وضوح تصویر P1080 و سرعت 60 فریم بر ثانیه بازی کنند، آن هم در حالی که سه گانه اصلی با وضوح تصویر P720 و سرعت سی فریم اجرا می شد. مدیران سونی اعلام کرده اند هنوز بسیاری از کاربران شانس تجربه آن چارتد را نداشته اند و این پکیج می تواند مشوق خوبی برای آنها باشد. جالب این که کلکسیون آن چارتد جزو پرفروش ترین بازی های پایان سال قرار گرفت.

پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان؟

Unitl Dawn

تا این جای کار، پلی استیشن 4 در عرضه عناوین انحصاری، چندان موفق ظاهر نشده و عموم مخاطبان چشم انتظار عرضه بازی های بزرگ این کنسول در سال 2016 هستند. به همین دلیل است که اثری همچون «Unitlk Dawn» در این فهرست حضور دارد، یک نمونه درجه دو از آثار «دیوید کیج» که کمی چاشنی ترس هم به آن اضافه شده این بازی به شدت شبیه آثار کلیشه ای ژانر وحشت / اسلشر است که در آن قاتلی به کمپی حمله کرده و در آنجا حمام خون به راه می اندازد، با این تفاوت که این بار شما در نقش یکی از جوانان همین کمپ به مبارزه با او می روید.

Uncharted 4 A Thief’s End

آخرین حضور «نیتن دریک» می تواند حسابی برای پلی استیشن 4 و کاربرانش مهیج باشد. با توجه به این که آن چارتد محبوب ترین سری انحصاری سونی در نسل گذشته بود، آن چارتد 4 قادر است نظر مثبت میلیون ها گیمر را به خود جلب کند. در این بازی، شخصیت اصلی آن یعنی نیتن دریک، مجبور است پس از سه سال بار دیگر وارد ماجراجویی خطرناکی شود که برادرش مسبب آن بوده. گیم پلی بازی همچنان نرم و روان است و این بار به لطف محیط های عظیم تر، کاربران می توانند استراتژی خود را در میدان نبرد پیاده کنند. گرافیک بازی نیز دستخوش تغییر و تحولات فراوانی شده، طوری که می توان از همین حالا آن را نامزد اصلی جایزه بهترین گرافیک سال 2016 دانست.

The Last Guardian

بدون شک این بازی جنجالی ترین بازی انحصاری پلی استیشن 4 است که 11 سال از زمان ساختش سپری می شود. همین حواشی ممکن است در انتها کار دست آخرین ساخته «فامیتو اودا» بدهد، هر چند تجربه بازی سازی این نابغه هنر هشتم نشان داده که سوژه های عناوین او، همیشه بکر و دست نخورده اند. این بازی هم در نوع خود سوژه جالبی دارد؛ پسر نوجوانی در پی فرار از خرابه های قلعه ای عظیم است و در این راه هیولایی عظیم الجثه (البته از نوع دوست داشتنی اش که از نظر ظاهری، تلفیقی از سگ و گربه است) او را همراهی می کند. اودا می خواهد بار دیگر ثابت کند که در روایت احساسی، حرف اول و آخر را خودش می زند.



Xbox One

ایکس باکس وان بخرم یا نخرم

پس از موفقیت بی نظیر «ایکس باکس 360»، ساخت کنسول نسل هشتم مایکروسافت قطعی به نظر می رسید اما در آن هنگام هدایت غول نرم افزاری جهان به عهده «استیو بالمر» بود و بخش ایکس باکس را «دان متریک» می چرخاند. دو فرد غیرقابل اعتماد در حوزه های خود که بین دوستداران صنعت بازی، بیش از موفقیت های شان به دلیل سیاست های غلط خود شهرت دارند، خصوصا متریک که حتی طرفداران سینه چاک ایکس باکس هم از او متنفرند. مایکروسافت طی نمایشگاه «E3» سال 2013، دو اشتباه تاریخی مرتکب شد؛ نخست عرضه ایکس باکس وان به همراه «کینِکت» و به تبع آن قیمتی گران تر از پلی استیشن 4 (یعنی 500 دلار) و در وهله دوم سیاست های آنلاینی که کاربران را مجبور می کرد در هر زمان به اینترنت متصل باشند.

سونی چند ساعت بعد در کنفرانس اعلام کرد که نه تنها پلی استیشن  با قیمتی ارزان تر (400 دلار) در اختیار مخاطبان قرار می گیرد بلکه خبری از سیاست های احمقانه آنلاین بودن اجباری هم نخواهد بود.

با این که مایکروسافت چند روز پس از E3 سیاست های آنلاینش را برچید و با انتصاب «فیل اسپنسر» به عنوان مدیر ایکس باکس، مدل ارزان تر کنسولش را روانه بازار کرد اما همین کنفرانس کافی بود تا مخاطبان به مایکروسافت و کنسول جدیدش پشت کنند. خوشبختانه اسپنسر از زمان مدیریتش تا به امروز با اجرای سیاست های جدید، ایکس باکس وان را به رقیبی قابل احترام برای پلی استیشن و باب میل دوستداران قدیمی ایکس باکس بدل کرده است.

پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان؟

* سازنده: مایکروسافت

* زمان عرضه: 22 نوامبر 2013

* قیمت جهانی: 350 دلار

* قیمت داخلی: یک میلیون و 500 هزار تومان

* تعداد نسخه های به فروش رفته: 18 میلیون (به طور تقریبی)

سخت افزار

معماری هر دو کنسول به شدت به یکدیگر شبیه است، هر چند مجموع پلی استیشن 4 کنسول قدرتمندتری به حساب می آید. ایکس باکس وان از پردازنده هشت هسته ای 64 بیتی (معماری «AMDJaguar» بهره می برد. این کنسول به هشت گیگابایت حافظه «DDR3» با پهنای باند 68.3 گیگابایت مجهز است که در مقایسه با پلی استیشن 4، ضعیف تر به حساب می آید. به همین دلیل آنها از 32 مگابایت حافظه «ESRAM» استفاده کرده اند تا در نهایت پهنای باند را به 192 گیگابایت بر ثانیه برسانند. ذکر این نکته ضروری است که برخلاف پلی استیشن 4، ایکس باکس وان توانایی پردازش 1.32 صدم ترافلاپ را دارد. البته مایکروسافت با کنار گذاشتن کینکت، قدرت بیشتری از ایکس باکس وان را در اختیار سازندگان گذاشته تا آنها بتوانند عناوینی کاملا هم سطح پلی استیشن 4 عرضه کنند.

* پردازنده: AMDX86 هشت هسته ای

* حافظه: هشت گیگابایت 32-GDDR3 مگابایت «ESRAM»

ترفند خرید

ایکس باکس سالم بخرید

خوشبختانه ایکس باکس وان مثل ایکس باکس 360 از مشکلات حرارتی رنج نمی برد اما این کنسول هم ویژگی و معایب خاص خود را دارد که باید هنگام خرید به آنها توجه کرد. نصب و راه اندازی این کنسول با توجه به سیستم عامل به شدت سردرگم کننده (و نه لزوما پیچیده)، کمی سخت تر از پلی استیشن 4 است. سعی کنید حتما کنسول را در همان فروشگاه خریداری شده، با یک بازی امتحان کنید زیرا مشکلات لنز ایکس باکس وان به دفعات دیده شده است. این مشکل به دلیل جابجایی فراوان رخ می دهد و تعمیر آن نیز چندان مشکل نیست اما بهتر است در همان ابتدا از صحت و سلامت کنسول خود مطمئن شوید. از فروشنده بخواهید تا آخرین به روزرسانی کنسول و تمامی به روزرسانی های بازی های مورد علاقه تان را هم نصب کند وگرنه باید بیش از 40 گیگ از ترافیک خود را صرف این موضوع کنید.

پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان؟

خرید ایکس باکس لایوگُلد

مایکروسافت از زمان عرضه اولین نسخه ایکس باکس، روی قابلیت انجام بازی آنلاین تاکید داشته و حتی سیاست پرداخت برای انجام بازی آنلاین را به فرهنگی بین کنسول سازان تبدیل کرد. خرید اکانت «گلد» مانند پلی استیشن پلاس است، یعنی به شما اجازه می دهد علاوه بر بازی آنلاین از امکاناتی مثل خرید بازی ها با قیمت کمتر و دانلود عناوین رایگان بهره مند شوید.

ایکس باکس وان حتی از پلی استیشن 4 هم پیشی گرفته، مخصوصا حالا که امکان بازی کردن عناوین ایکس باکس 360 روی ایکس باکس وان هم فراهم شده. با خرید گلد، می توانید دو بازی رایگان ایکس باکس وان داشته باشید و در عین حال، دو بازی ایکس باکس 360 برای خود تهیه کنید. نکته جالب این که بازی های پلی استیشن 4، عموما عناوین مستقلی هستند. در حالی که مایکروسافت برای گلد، بازی های بزرگی تدارک دیده و از این منظر، کاربران در استفاده از این سرویس، تجربه بهتری خواهند داشت. برای خرید اکانت گلد به یکی از سایت های معتبر فروش اکانت مراجعه کرده و بسته به نیاز خود یکی از آنها را تهیه کنید. بعد ایکس باکس وان را روشن کرده و به قسمت Setting بروید، سپس روی «subscription» ؟؟؟

* سرویس پلی استیشن پلاس در ابتدا با قدرت ظاهر شد و بازی های رایگان جذابی در اختیار کاربران قرار داد اما اکنون این ایکس باکس وان است که بازی های رایگان بهتر و در عین حال با ارزش تری را به مخاطبانش عرضه می کند؛ بازی هایی مثل «D4-Killer Instinct» و حتی «Thief». علاوه بر این، می توانید بازی های ایکس باکس 360 رایگان را نیز برای کنسول خود دانلود کنید.

* از زمان حضور قبل اسپنسر، مایکروسافت سعی داشته به نظرات مخاطبان خود بیشتر گوش دهد. پشتیبانی از بازی های ایکس باکس 360، عرضه کنترلر مخصوص، عرضه باندل های مختلف با قیمتی کمتر از پلی استیشن 4 و بهبود امکانات ایکس باکس وان با عرضه «فیم ور»های جدید، از جمله امکاناتی است که کاربران را به ایکس باکس وان و آینده این کنسول امیدوار می کند. با این که در شرایط کلی، این کنسول همچنان در درجه پایین تری نسبت به پلی استیشن 4 قرار دارد و همچنان سیستم عاملش موجب آزار کاربران می شود اما تلاش تیم رهبری جدید ایکس باکس برای خدمات بهتر به مشتریان قابل تحسین است.

بهترین بازی های ایکس باکس وان

Halo5, uardians

با این که نسخه پنجم «هیلو» پایین تر از سطح انتظارات ظاهر بود، اما در حال حاضر به جرأت می توان این بازی را بهترین شوتر نسل هشتم دانست. بازی از منظر داستانی، بسیار نومیدکننده است اما سازندگان در گیم پلی و طراحی مراحلش، سنگ تمام گذاشته اند.
فراموش نکنیم که این، نخستین هیلوی 60 فریم روی کنسول – با صرف نظر از Halo Master Chief Collection است و از این منظر، طرفداران هیلو را به آرزوی دیرینه شان رسانده. همچنین بخش چند نفره این عنوان تا مدت ها شما را سرگرم می کند، مخصوصا حالا که بخشی از گیمرهای حرفه ای از «Call of Duty» خسته شده اند.

Rise of the Tomb Raider

پلی استیشن 4 بخریم یا ایکس باکس وان؟

نسخه جدید «تومب ریدر» هم زمان با «فال اوت 4» روانه بازار شد و علاوه بر این بازی، مجبور بود با عناوین بلاک باستری مثل «Call of Duty: Black Ops3» و «Star Wars Battlefront» مبارزه کند. با این تفاسیر، فروش کمتر از انتظار این عنوان چندان عجیب نیست اما جالب این که بازی از منظر کیفی از تمام رقبای خود بهتر عمل کرده است.

برعکس نسخه اول، این بار با نسخه متفاوتی از آن چارتد سروکار نداریم و پس از سال ها، شاهد بازگشت «لاراکرافت» واقعی هستیم. «Rot TR»، گیم پلی سریع و هیجان انگیزی دارد، گرافیک آن بسیار چشم نواز و در نوع خود استثنایی است و از همه مهمتر این که از روایت بسیار خوبی برخوردار است.

Forza 6

قبول این حقیقت کمی برای دوستداران پلی استیشن سخت است اما چند سالی می شود که «فورزا» (یا «فورتزا») گوی رقابت بهترین بازی شبیه ساز رانندگی را از «گرند توربزمو» ربوده و به یگانه سلطان این ژانر بدل شده. این بازی برای نخستین بار، دارای بخشی داستانی است که گیم پلی با مدت زمان 70 ساعت را در اختیار گیمر قرار می دهد. 450 خودرو در آن پیدا می شوند و ویژگی هایی جدید مثل چرخه آب و هوایی و تاثیرش روی گیم پلی به بازی اضافه شده اند.

Gears of War 4

همان طور که هیلو توانست برند ایکس باکس را نجات دهد، «گیرز» نیز این کار را در قبال ایکس باکس 360 انجام داد. «هیلو 5» مدتی است که روانه بازار شده و حالا نوبت به نسخه چهارم گیرز رسیده تا قدرتش را به رخ رقبا بکشد. این بار خبری از «مارکوس فینکس» و جوخه اش نیست و شخصیت های جدیدی جایگزین آنها شده اند. نمایش بازی در نمایشگاه E3 از منظر گرافیکی بسیار جذاب بود، هر چند امید می رود در بخش گیم پلی شاهد تغییرات بیشتری باشیم. با توجه به طرفداران پرشمار گیرز، بعید نیست که با عرضه این بازی، کاربران بیشتری به خرید ایکس باکس وان تمایل پیدا کنند.

Quantum Break

چه خبری بهتر از بازگشت «سم لیک» با عنوانی جدید که قرار است خاطرات مکس پین را برای مان زنده کند؟ «کوآنتوم بریک» ساخته جدید استودیو «رمدی» و برگ برنده جدید مایکروسافت است که بسیاری، آن را رقیب اصلی آن چارتد می دانند. این بازی اکشن/ سوم شخص، به شما اجازه می دهد تا با دست بردن در زمان و آهسته کردن مبارزات، به نبرد دشمنان بروید. نکته جالب در این بین، فضاسازی متفاوت بازی نسبت به دیگر عناوین نسل هشتم است، از همه مهم تر این که با اثری جدید سر و کار داریم که می تواند اکشنی ناب به مخاطبان عرضه کند.

زمان عرضه: 17 فروردین 1395


ویدیو مرتبط :
مقایسه ایکس باکس وان و پلی استیشن 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن 4 در یک لپ‌تاپ



ایکس‌باکس‌وان,پلی‌استیشن,لپ‌تاپ

ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن 4 در یک لپ‌تاپ
نظرتان درباره‌ی لپ‌تاپی که هم بازی‌های ایکس‌‌باکس‌وان را اجرا کند هم پلی‌استیشن ۴ چیست؟یک مهندس خلاق لپ‌تاپی طراحی کرده که سخت‌افزار ایکس‌‌باکس‌وان و پلی‌استیشن ۴ را در خود جای داده است.


لپ‌تاپ عجیب و متفاوتی که به تازگی طراحی و تولید شده٬ پلی‌باکس‌ نام دارد و می‌تواند بازی‌های هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را در یک جعبه روی صفحه نمایش ۲۲ اینچی خود اجرا کند.
اِد زِریک، مهندس خودآموخته‌ای که پیش از این سابقه ساخت نسخه لپ‌تاپ هر دو کنسول را در کارنامه خود دارد، این‌بار هر دو آن‌ها را در یک جعبه قرار داده است. ساخت این وسیله بر اساس مهندسی XBOX Due صورت گرفته است. ایکس‌باکس Due، لپ‌تاپ/کنسولی است که اد زریک پیش از این ساخته بود و شامل دو کنسول مایکروسافت در یک لپ‌تاپ می‌شد.

 

پلی‌استیشن 4 در سمت چپ لپ‌تاپ و ایکس‌باکس‌وان در سمت راست آن قرار دارد و هر دو این کنسول‌ها از یک منبع تغذیه استفاده می‌کنند (تنها شکل و شمایل این دستکاه شبیه لپ‌تاپ است زیرا برای استفاده باید آن را به برق متصل کنید) و در آنِ  واحد تنها از یکی از این دو کنسول می‌توان استفاده کرد.


طراحی سیستمی که بتواند این دو کنسول را درون یک محفطه جای دهد بسیار سخت بود و هنوز هم مواردی وجود دارد که ممکن است کارایی این وسیله را به خطر بیندازد. برای مثال هیچ راه‌حلی وجود ندارد تا بتوان از بیرون به پورت‌های USB روی ایکس‌باکس‌وان دسترسی پیدا کرد اما هر دو وسیله از درگاه اِتِرنِت، اینترنت وایرلس و همچنین خروجی HDMI بهره می برد.


از آنجا که این دو کنسول نمی‌توانند همزمان با هم روشن باشند، یک دکمه قرمر پشت دستگاه تعبیه شده تا برق را بین این دو کنسول جابه‌جا کند اما تعویض‌کننده هوشمند HDMI تعبیه شده درون دستگاه، به صورت خودکار سیگنال را بین این دو کنسول جابه‌جا می‌کند.
متاسفانه این لپ‌تاپ برای فروش نیست و اگر به این‌گونه لپ‌تاپ‌های کنسولی علاقه دارید می‌توانید از نسخه‌های جدای آن‌ها استفاده کنید. این نمونه را اِد زِریک برای یک مشتری و به صورت سفارشی ساخته است.
به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ حامل خبر صلح در جنگ بین کنسول‌ها است! 

منبع : zoomit.ir