دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پسورد مطمئن برای کامپیوترهای شخصی





انتخاب پسورد مطمئن برای کامپیوترهای شخصی

 

همیشه برای انتخاب پسورد خود دو چیز را در نظر داشته باشید؛ اول این که هیچ وقت پسورد خود را ساده انتخاب نکنید، زیرا داشتن پسورد ساده کار هکر را راحت‌تر کرده و خیلی ساده می‌تواند پسورد آی‌دی شما را هک کند، مثلا انتخاب پسورد 123456هیچ وقت نمی‌تواند پسوردی مناسب و خوبی برای شما باشد.

دوم اینکه هیچ‌گاه مشخصات فردی را برای پسورد خود انتخاب نکنید، زیرا اگر کسی مشخصات شما را داشته باشد می‌تواند به آیدی شما نیز دسترسی داشته باشد، مثلا نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام همسر، شماره تلفن، تاریخ تولد و... نمی‌تواند پسورد مناسبی باشد.

همیشه سعی کنید از ترکیب اعداد و حروف برای پسورد خود انتخاب کنید، استفاده از Space (فاصله) و Shift+123... (@#$%^&*) تا حد زیادی از لو رفتن پسورد جلوگیری می‌کند.

سعی کنید پسورد خود را بین دوتگ <##> قرار دهید (یک پنجره پی ام باز کنید این نوشته را بفرستید <#4415yhk#> بعد آن را سند کنید ولی مشاهده می‌کنید که نوشته‌ای برای طرف مقابل فرستاده نشد).

هم‌چنین استفاده از Alt مثلا استفاده ترکیبی کلیدهای Alt+0140 یا Alt+0256 و... برای داشتن یک پسورد مطمئن و مناسب قابل توجه است.

منبع:عصرایران


ویدیو مرتبط :
یکی از اولین کامپیوترهای شخصی جهان در معرض فروش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش خرید کامپیوترهای شخصی در بازار+جدول قیمت های لپ تاپ



کاهش خرید کامپیوترهای شخصی در بازار

تبلت‌ها لپ‌تاپ‌ها را هم کنار می‌زنند

با وجودی که بازار خرید و فروش کالاهای کامپیوتری طی ماه گذشته و به ویژه دو هفته گذشته پررونق‌تر از قبل شده است، اما بازار خرید و فروش لپ‌تاپ آن رونق مورد انتظار را تجربه نکرده است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، لپ‌تاپ‌ها در حاشیه بازار فروشی بسیار کمتر از شهریورماه سال گذشته دارند و بیشترین رونق این روزها در بخش فروش تبلت‌های ارزان و میان قیمت و همچنین تجهیزات جانبی این کالا است.

 

علی میثاق‌زاده یکی از فعالان بازار کامپیوتر پایتخت در این باره به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: چنین اتفاقی برای بازار لپ‌تاپ پیش‌بینی می‌شد. اما تصور اینکه این‌قدر زود این پیش‌بینی محقق شود وجود نداشت. به گفته این فعال بازار، به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل بروز این اتفاق و سرعت گرفتن پیشتازی تبلت‌ها بر نوت‌بوک‌ها، عرضه نمونه‌های ارزان قیمت به بازار است.

 

یکی دیگر از فعالان بازار لپ‌تاپ هم با تایید گفته‌های همکارش به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: طی دو هفته گذشته لپ‌تاپ‌ها فروشی به مراتب کمتر از تبلت‌های ارزان داشته‌اند و آنچه در حال حاضر برای لپ‌تاپ وجود دارد، تقاضا برای دریافت خدمات است. خدماتی نظیر تعمیر، ارتقای سیستم و... . به گفته این فعال بازار، با این حال به دلیل نوسانات نرخ دلار و درهم قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ کاهش نیافته است.

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگ کلیک کنید.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 /دنیای اقتصاد