دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پزشکان برای جراحی این مرد کلیه پرینتری ساختند + تصاویر



کارشناسان برای جراحی سنگ کلیه در یک بیمار مجبور به ساخت کلیه پلاستیکی با استفاده از پرینتر 3 بعدی شدند.

پزشکان برای جراحی مشکل سنگ کلیه در یک بیمار و تسریع زمان جراحی از یک روش منحصر بفرد برای او استفاده کرده اند و آن استفاده از پرینتر 3 بعدی برای چاپ یک نمونه پلاستیکی از کلیه او است.

اخبار,اخبار علمی,پزشکان برای جراحی این مرد کلیه پرینتری ساختند

 گفتنی است، کارشناسان جراحی اعتقاد دارند با استفاده از این شیوه پزشکان به ویژه برای جراحی سنگ کلیه با دقت بیشتری عمل خواهند کرد. 

اخبار,اخبار علمی,پزشکان برای جراحی این مرد کلیه پرینتری ساختند

 سنگ کلیه این مرد ابعادی در حدود 3 و نیم سانتی متر داشته و کارشناسان پزشکی اعتقاد دارند استفاده از کلیه مصنوعی می تواند باعث کاهش زمان جراحی،کم شدن ناحیه برش و همینطور کم شدن مدت زمان بستری بیماری در بیمارستان شود.

کارشناسان با اسکن از بدن بیماری و شبیه سازی کامپیوتری فرم کلیه او این کلیه پلاستیکی را به کمک پرینتر 3 بعدی طراحی کرده‌اند. 

اخبار,اخبار علمی,پزشکان برای جراحی این مرد کلیه پرینتری ساختند

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
جراحی کلیه موش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنگ کلیه باعث تغییر جنسیت این مرد شد! +تصاویر



سنگ کلیه باعث تغییر جنسیت این مرد شد! +تصاویر

مردی که بخاطر مشکل کلیه به بیمارستان مراجعه کرده بود، زمانی که نتیجه آزماش وی مشخص شد او فهمید که در واقع یک زن است.استو کرسلیوس یک عکاس از شهر دنور، کولورادو میباشد که دارای هم جنسیت مردانه است و هم جنسیت زنانه ، اما او از بچگی احساس زنانه خود را سرکوب کرده بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

او پس از شنیدن اینکه زن است به سرعت تغییر جنسیت داد و تصمیم گرفت که ازاین به بعد به عنوان یک زن زندگی کند، با نام استیوی همسر و فرزند 6 ساله اش هم از او حمایت کردند. او میگوید من همیشه لباس ها و لوازم آرایشی مادرم را مخفیانه استفاده میکردم و همیشه دوست داشتم که یک زن باشم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی در ادامه گفت من سنگ کلیه داشتم و به همین خاطر بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کردم، پرستار بعد از خواندن جواب آزمایش به من گفت که شما یک زن هستید و تمامی اندام درونی یک زن را دارا می باشید./جام نیوز