دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پریز برق هوشمند برای کنترل اتصال به اینترنت



اخبارعلمی,خبرهای علمی,پریز

ه تازگی دانشمندان موفق به ساخت نوع خاصی از پریزهای برق شده اند که به صورت هوشمند عمل کرده و در صورتی که اینترنت قطع شود، مودم متصل شده را تا زمان اتصال مجدد اینترنت روشن و خاموش (ریست) می کنند.

زندگی امروزی انسان ها به طوری باورنکردنی به اینترنت وابسته است و بسیاری از فرایندهای روزانه و روزمره ما بدون وجود اینترنت به سرانجام نمی رسند. در این شرایط یکی از بدترین رخدادها را می توان قطع شدن اینترنت دانست که می تواند دلایل متعددی را داشته باشد.

این سیستم شامل یک پریز برق هوشمند است که می تواند وضعیت اتصال به اینترنت را بررسی کند. در صورتی که اینترنت شما قطع شود، این پریز به صورت خودکار دست به کار شده و برای اتصال مجدد اقدام می کند.

در بسیاری از موارد هنگامی که اینترنت خانگی قطع می شود، یک بار روشن و خاموش کردن دستگاه مودم می تواند به عنوان یک راهکار موثر برای برقراری مجدد ارتباط به حساب بیاید ولی مشکل این است که در برخی از موارد، محل قرار گیری مودم نسبت به محل حضور کاربر دور است و یا این که مودم در شرایط دسترسی آسان نیست.

حال دانشمندان موفق به ارائه راهکاری برای رفع این مشکل شده اند که می تواند به صورت کلی مراجعه فیزیکی به مودم را غیرضروری سازد. این سیستم شامل یک پریز برق هوشمند است که می تواند وضعیت اتصال به اینترنت را بررسی کند. در صورتی که اینترنت شما قطع شود، این پریز به صورت خودکار دست به کار شده و برای اتصال مجدد اقدام می کند.

این دستگاه که ریست پلاگ نام دارد، با قیمت 60 دلار روانه بازار بین المللی شده است. به نظر می رسد که نصب چنین دستگاهی در خانه کاربرانی مانند افراد سالخورده که در این زمینه از دانش فنی بالایی برخوردار نیستند، می تواند موجب راحتی بیشتر آنها شود. در هر حال قیمت تعیین شده برای این دستگاه چندان پایین نیست و به همین دلیل نیز شاید بسیاری از افراد، روش سنتی روشن و خاموش کردن مودم را ترجیح بدهند.

 


ویدیو مرتبط :
‫پریز برق دیواری با کنترل لایوگرین‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پریز برق هوشمند هم ساخته شد



 

 

 

2مبتکر جوان بنابی موفق به طراحی و ساخت یک نوع پریز برق هوشمند شدند .

به گزارش واحد مرکزی خبر بهمن شاه بابایی و ناصر اسماعیل زاده ، مزایای این طرح را افزایش امنیت سامانه های مصرف و صرفه جویی در مصرف برق عنوان کردند .

به گفته مبتکران باتوجه به اینکه پس از خاموش کردن وسایل برقی ، اگر دوشاخه آنها به پریزهای معمولی وصل باشد بازهم برق مصرف می کند ، با استفاده از این نوع پریز، ورودی برق هر نوع وسایل برقی به طور کامل قطع می شود .

این مبتکران بنابی ، طرح خود را طی چهار ماه و با 500 هزار ریال هزینه ساختند .

این ابتکار که مشابه خارجی ندارد به شماره 72254 در اداره کل ثبت مالکیت های صنعتی کشور به ثبت رسیده است.../جهان نیوز