دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

«پروژه اتومبیل ها»، مخصوص حرفه ای ها!


همانطور که در دنیای مجازی بازی های ویدئویی می توان یک اژدهای چند سر را با استفاده از شمشیر از پای درآورد یا تنها با یک اسلحه خودکار ارتشی از نیروهای مردان مسلح را تار و مار کرد، می توان بر پشت لوکس ترین اتومبیل های روز دنیا نیز نشست و از رانندگی با آنها لذت برد.





هفته نامه عصر ارتباط - یاسر مستجاب الدعوه: همانطور که در دنیای مجازی بازی های ویدئویی می توان یک اژدهای چند سر را با استفاده از شمشیر از پای درآورد یا تنها با یک اسلحه خودکار ارتشی از نیروهای مردان مسلح را تار و مار کرد، می توان بر پشت لوکس ترین اتومبیل های روز دنیا نیز نشست و از رانندگی با آنها لذت برد.

تجربه رانندگی با اتومبیل هایی همچون لامبورگینی، پاگانی یا جدیدترین مدل فراری رویایی است که حتی در مخیله ما نیز نمی گنجد و احتمالا تا پایان عمرمان به جز عکس و فیلم، تجربه دیگری از این اتومبیل های دست نیافتنی نخواهیم داشت.

اینجا است که پای بازی های ویدیویی به میان می آید. یکی از شاخه های ژانر اتومبیلرانی شاخه شبیه ساز رانندگی است که واقعی ترین تجربه ممکن از رانندگی با اتومبیل های لوکس را به بازی کننده ها ارائه می دهد. مدل های موجود در عناوین شبیه9 ساز رانندگی معمولا با حداکثر دقت و نزدیک به مشخصات مدل های واقعی طراحی می شوند تا بازی کننده ها با تجربه اثر، باور کنند حداقل به طور مجازی هم که شده بر آرزوی دیرینه خود سوار شده و در مشهورترین پیست های دنیا دور زده اند.

عنوانی برای حرفه ای ها

ساخت یک عنوان شبیه ساز رانندگی با توجه به نیاز برای جمع آوری اطلاعات از جدیدترین اتومبیل های دنیا و برخورداری از حق امتیاز استفاده از نام های بزرگی همچون لامبورگینی یا بوگاتی کار هر کسی نیست. دو عنوان گرن تورسمو و فورزا، بزرگان این ژانر محسوب می شوند که با پشتوانه مایکروسافت و سونی تقریبا به تمام نام های بزرگ صنعت اتومبیل سازی دسترسی داشته و پارکینگ اتومبیل های آنها با هیچ عنوان دیگری قابل مقایسه نیست.

دو عنوان نامبرده یکی در انحصار پلی استیشن و دیگری در انحصار ایکس باکس بوده و در نتیجه دامنه طرفداران آنها محدود است. در این میان همواره نیاز برای ارائه یک عنوان شبیه ساز مولتی پلتفرم احساس می شد؛ عنوانی که البته بتواند در مقابل فورزا و گرن تورسمو حرفی برای گفتن داشته باشد.

سرانجام شرکت Slightly Mad با پشتوانه Bandai Namco به میدان گام نهاد تا با ارائه عنوان خود روی پلاتفرم های مختلف همه بازی کننده ها را از یک شبیه ساز رانندگی خوب بهره مند کند؛ هر چند با توجه به پشتوانه ضعیف تر نباید انتظار داشت پروژه اتومبیل ها بتواند برای دو غول نامبرده شاخ و شانه بکشد.

در بررسی عناوین شبیه ساز رانندگی نخستین ویژگی که نظر مخاطبان را به سمت خود جلب می کند، فهرست اتومبیل های قابل انتخاب و وجود نام های بزرگ است. همانطور که حدس زده می شد، پارکینگ اتومبیل های این اثر چندان وسیع نیست و در فهرست اتومبیل های آن نام های مشهوری همچون لامبورگینی، فراری یا بوگاتی دیده نمی شود.

همچنان شرکت هایی نظیر BMW، لوتوس، پاگانی یا آئودی در این عنوان حضور دارند؛ هر چند مدل های ارائه شده از هر شرکت معدود و انگشت شمار است. همچنان می توان از رانندگی با اتومبیل های روز دنیا لذت برد اما با نبود نام های بزرگ ایتالیایی و آلمانی، وجود حفره ای جبران نشدنی در بازی احساس می شود.

در کل 74 مدل اتومبیل در پروژه اتومبیل ها وجود دارد. مقایسه کنید با 1200 مدل اتومبیل فراهم شده در نسخه ششم گرن تورسمو. البته از ذکر این نکته مثبت نباید گذشت که تمام مدل های فراهم شده در پروژه اتومبیل ها تا حد امکان نزدیک به نمونه های واقعی خود طراحی شده اند و رانندگی با هر کدام از آنها حس و حال متفاوتی خواهد داشت.

برای ورود به پیست و شروع رانندگی چند گزینه مختلف در اختیار دارید که اصلی ترین آنها گزینه Career و شروع به عنوان یک راننده تازه کار است. با ورود به Career ابتدا باید کلاس آغازین خود را از میان کلاس های فراهم شده که براساس مهارت رانندگی دسته بندی شده اند انتخاب کنید.

بهترین گزینه برای آشنایی با محیط و چارچوب بازی، انتخاب کارتینگ و شروع از پایین ترن نقطه ممکن است. پس از انتخاب کلاس و انتخاب تیم یک تقویم پر از مسابقه های مختلف در اختیارتان قرار می گیرد که با شرکت در هر کدام از آنها و میزان عملکردتان، درجه مهارت و محبوبیت خود را بالاتر خواهید برد.

پیروزی در مسابقه های مختلف برابر با دعوت شدن به مسابقه هایی با کیفیت بالاتر و ارائه قراردادهای بهتر است. برای هر چه واقعی تر به نظر رسیدن بازی، هر مسابقه از سه دور تشکیل شده که عبارتند از دور تمرینی و دور تعیین خط و دور اصلی که البته از گزینه های شبیه سازی خودکار می توان برای رد کردن دو مرحله اول استفاده کرد؛ هر چند استفاده از این گزینه تقریبا مساوی قرار گرفتن در خط آخر مسابقه نهایی است.

عنوانی برای حرفه ای ها

پیش از آغاز مسابقه امکان دستکاری تنظیمات اتومبیل نظیر فشار باد تایرها وجود دارد؛ امکانی که استفاده از آن تنها به عاشقان اتومبیلرانی محدود می شود و بازی توضیح خاصی در مورد نحوه استفاده از امکان مذکور ارائه نمی دهد تا با اطلاعات کم نیز بتوان از این بخش از گیم پلی بهره برد و نتایج بهتری به دست آورد.

پروژه اتومبیل ها عنوانی است که با ذهنیت حرفه ای ها و عاشقان اتومبیل طراحی شده است و این ویژگی به راحتی در سیستم رانندگی احساس می شود. در زمان رانندگی همانند دنیای واقعی یک اشتباه کوچک با تنبیهی بزرگ و احتمالا از دست رفتن امید برای کسب مقام ختم می شود و از گزینه به عقب برگرداندن زمان نیز خبری نیست.

 با رعایت تمام نکات فنی نیز نمی توان از کسب مقام مطمئن بود؛ چرا که اتومبیل های رقیب از هر وسیله ای برای جلوگیری از قهرمان شدن شما استفاده خواهند کرد. زدن ضربه به عقب اتومبیل یا انجام حرکات زیگزاگ به وسیله اتومبیل جلویی برای جلوگیری از سبقت گرفتن شما اتفاقاتی است که بارها و بارها در پروژه اتومبیل ها با آن مواجه می شوید.

پیش از ورود به مسابقه امکان کم کردن درجه مهارت شرکت کنندگان در مسابقه و در نتیجه آسان تر شدن بازی وجود دارد اما در کل باید گفت اثر Slightly Mad عنوانی نیست که همه از آن لذت ببرند.

در کنار مد Career یک مد مخصوص رانندگی آزاد نیز در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می توانید به دلخواه و آزادانه هر کدام از اتومبیل ها و پیست های فراهم شده در بازی را انتخاب کنید و به سرعت مهارت رانندگی خود را محک بزنید.

یکی از ویژگی های مثبت پروژه اتومبیل ها باز بودن تمام اتومبیل ها و پیست ها از ابتدا و بدون نیاز به دست آوردن امتیاز خاصی است؛ ویژگی خاصی که با آن می توان تنها به مد رانندگی آزاد بسنده کرد و بدون رفتن به Career یا سایر مدها، بی درنگ اتومبیل مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به پیست مسابقه قدم بگذارید.

در مد Time Trials نیز امکان ثبت رکورد و مقایسه آن با دیگران وجود دارد. مانند دیگر عناوین مشابه در زمان رانندگی می توان زاویه دوربین را تغییر داد؛ هر چند از میان گزینه های فراهم شده بیشتر آنها روی نمایش مسابقه از داخل اتومبیل تمرکز دارند. باید گفت تنها یک حالت وجود دارد که با استفاده از آن بتوان در فضای بیرون و در حالی که تمام اتومبیل مشخص است رانندگی کرد و بر مسابقه نظارت کامل داشت.

عنوانی برای حرفه ای ها

از نظر گرافیک، پروژه اتومبیل ها نه تنها دست کمی از بزرگان ژانر خود ندارد بلکه در مواقعی برتر از آنها نیز هست. در کنار جزییات بالای اتومبیل ها و محیط، ویژگی که در این عنوان خودنمایی می کند گردش شب و روز و تغییر آب و هوا است. تغییر آب و هوا تنها در تاریک یا روشن شدن محیط نیا خیس شدن شیشه اتومبیل خلاصه نمی شود.

هر موقعیت آب و هوایی و زمانی تاثیر خاص خود را بر مسابقه خواهد گذاشت. برای نمونه در وسط روز در زیر نور آفتاب مشغول مسابقه ای نفسگیر هستید؛ در ابتدای یکی از خطرناکترین پیچ ها به یکباره نور آفتاب مستقیم بر چشم راننده اتومبیل تان می تابد و طراحان با هنر خود به گونه ای این صحنه را به مخاطب انتقال داده اند که تصور می کنید نور آفتاب واقعا در آن لحظه بر چشم شما تابیده و دیدتان را از دست داده اید.

در مورد دیگر وضعیت ها نیز این ویژگی صدق می کند؛ آنچنان که می توان گفت اثر Slightly Mad از یکی از قدرتمنترین سیستم های آب و هوایی در ژانر اتومبیلرانی بهره می برد.

از عوامل تاثیرگذار بر هر چه هیجانی تر شدن عناوین اتومبیلرانی، نمایش دقیق تصادف ها و عواقب آن به شمار می آید. در پروژه اتومبیل ها شبیه سازی صدمه وارد شده به اتومبیل در اثر تصادف در حد قابل قبولی است؛ هر چند مواقعی میزان صدمه وارد شده با شدت تصادف همخوانی ندارد.

مزه اثر Slightly Mad بیشتر به مذاق کسانی خوش می آید که عاشق اتومبیل بوده و در عناوین اتومبیلرانی مهارت داشته باشند. در آخر باید گفت در ضیافت پروژه اتومبیل ها، گزینه های زیادی برای پذیرایی از میهمانان وجود ندارد اما شک نکنید که اندک گزینه های فراهم شده از کیفیت بسیار خوبی بهره می برند.


ویدیو مرتبط :
پروژه عروسی افتر افکت / پروژه های حرفه ای افترافکت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفندهای جیمیل مخصوص حرفه‌ای‌ ها




در سال 2004 میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرح کرد، سرویس پست‌الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنی داشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا داده بود.

حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفاده می‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهای استفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادر خواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید.
 
ترفند 1 – از فیلترها کار بکشید
مدیریت صندوق پست الکترونیکی کار ساده‌ای نیست، اما جیمیل ابزارهایی در اختیارمان قرارداده تا این کار را با سهولت بیشتری انجام دهیم. می‌توانید هر یک از مواردی که جستجو می‌نمایید را به یک فیلتر دستورپذیر بدل کرده و بعداً نیز از آن استفاده کنید.
برای نمونه با کد «from: Facebook» می‌توانید ایمیل‌های دریافتی از این شبکه اجتماعی را به خوبی دسته‌بندی و بایگانی نمایید. یا اینکه می‌توانید فیلتری را برای نامه‌های دریافتی از یکی از دوستان نزدیکان درست کنید تا هیچ یک از آنها را بعداً گم نکنید. فیلترها همچنین می‌توانند پیش از ورود کاربر به صندوق پستی‌اش دست به دسته‌بندی نامه‌ها بزند و آنها را در دسته‌های موضوعی جمع‌آوری نمایند.

ترفند 2 – از جستجو بیشترین استفاده را ببرید
از محصولات گوگل انتظار می‌رود که حداقل بویی از این جستجوگر مهم اینترنتی برده باشند. گرچه این خصلت همیشه هم به طور عیان به چشم نمی‌آید، اما این نهانی بودنش نیز مزیتی است که اهل فن می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.
شایان توجه است که کادر جستجوی جیمیل بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید قدرتمند است؛ برای این منظور می‌توانید برروی فلش کوچک که در سمت راست کادر جستجوی جیمیل قرار دارد را فشرده و از تنظیمات پیشرفته این جستجوگر منتفع شوید.
می‌توانید به دنبال نامه‌هایی بگردید که دارای فایل ضمیمه هستند، تا با حذف آنها قدری فضای‌تان باز شود. حتی اگر به دنبال نامه‌های دریافتی از تاریخی خاص، مثلا یک سال گذشته هستید نیز این امکان برایتان مهیا است. البته میزان نامه‌هایی از این دست جستجوها بسته به تعداد دریافتی در صندوق پستی‌تان متغییر خواهد بود.

ترفند 3 – صندوق پستی‌تان را طبقه بندی کنید
به زبانه‌ی Inbox در صفحه تنظیمات جیمیل رفته و در آنجا موارد مربوط به ترتیب نمایش نامه‌های دریافتی در صندوق پستی‌تان را مدیریت نمایید. از این گذشته استفاده از قابلیت منحصر به فرد Priority Inbox (صندوق نامه‌های اولویت‌دار) را در جیمیل فراموش نکنید.

پیش از همه اینها به بخش تنظیمات و زبانه Labs رفته و پیش‌نمایش (Preview) نامه‌ها را فعال کنید. قابلیتی که شباهت زیادی به برنامه مدیریت پست‌الکترونیکی outlook دارد. البته این قابلیت نیازمند صفحه‌نمایشی بزرگ یا عریض است و با مانیتورهای 15 یا 17 اینچ 4:3 نتیجه چندان خوب نخواهد شد.

جیمیل, ترفندهای جیمیل

در مورد آخر، تنظیمات مربوط به زبانه‌های جدید صفحه نمایش اضافه می‌شود که به کمک آن می‌توانید سه پنل مستقل را ایجاد کرده و آنها را برای نمایش نتایج جستجوی مورد نظر خود برگزینید. یا اینکه محتویات آنها را برای موارد ستاره‌دار شده (با جستجوی عبارت «is:starred») نامه‌های خوانده نشده (با عبارت «is:unread») و موارد مهم (با عبارت «is:importatnt») تنظیم نمایید، البته انتخاب با شماست. راستی، توجه داشته باشید برای داشتن صندوق‌پستی چندگانه ابتدا می‌بایست قابلیت Priority Inbox را غیر فعال نمایید.

ترفند 4 – وارد کردن سایر صندوق‌های پستی
اگر شما هم جزو کسانی هستید که برای عضویت در خبرنامه‌ها ترجیح می‌دهید نشانی پست الکترونیکی ثانویه خود در یاهو یا هاتمیل را به کار گیرید، می‌توانید نامه‌های دریافتی در آنها را به جیمیل نیز منتقل کنید تا از یک‌جا همه امور روزانه را در ید قدرت و اختیار داشته باشید.
برای این منظور می‌توانید به تنظیمات جیمیل و بخش Accounts & Import آن سری بزنید. مراحل کار خیلی ساده و سر راست است، حتی می‌توانید موارد دریافتی از سایر حساب‌ها را فیلتر کرده یا به عنوان خوانده شده علامت‌گذاری نمایید. حتی ممکن است نشانی پست کاری خود را برای پشتیبان‌گیری به کار گیرید.
 
نکته: می‌توانید به نام کاربری خود در جیمیل هرچیز دیگری را بیافزایید مثلاً

yousername+ [email protected] و از این نشانی جدید برای عضویت سایت‌های دیگر بهره ببرید.

جالب اینکه تمام نامه‌هایی که به این نشانی ارسال شود مستقیماً سر از صندوق پستی خودتان درخواهد آورد! تازه، پس از دریافت اولین نامه از این طریق قادر خواهید بود به کمک فیلتر«to:yourname+ [email protected]» اقدامات لازم را صورت دهید.

ترفند 5 – به آسمان و ستاره‌ها نگاهی دوباره بیانداز!
آسمان زومیت پر از ستاره است اما شاید ستاره‌های ما به اندازه‌ی اختران درخشان موجود در صندوق پست الکترونیکی شما نباشد! قابلیت Superstars (ابرستارگان) که با مراجعه به زبانه General در Setting فعال می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا 12 ستاره گوناگون را تعریف کرده و هر یک را برای منظوری خاص به کارگیرید.

به این ترتیب نه تنها یک ستاره معمولی دارید بلکه ستاره‌هایی به رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون خواهید داشت که هر یک تعریفی برای خود دارند! برای این منظور هر بار که بر روی نشانه‌ی ستاره در کنار هر نامه دریافتی کلیک کنید، رنگ و شکل ستاره عوض می‌شود.

جیمیل, ترفندهای جیمیل

اگر کاربر زرنگی باشید می‌توانید از این ترفند برای جداسازی کاربردهای هر نامه کمک بگیرید. مثلاً ستاره‌های سبز مربوط به امور کاری، ستاره‌های قرمز نامه‌های عاشقانه به همسر یا نامزد عزیزتر از جانتان و غیره. جالب اینکه هر کدام از این ستاره‌ها را می‌توان با عبارت جستجوی منحصر به خود کاوید، مثلاً عبارت «has:greenstar» برای مواردی است که با ستاره سبز رنگ نشان کرده‌اید. برای دسترسی به کد جستجوی هر ستاره، موشواره خود را مدتی بر روی آن نگه دارید.

ترفند 6 – برچسب بزنید
برچسب‌زنی را می‌توان یکی از بهترین قابلیت‌های سرویس پستی گوگل به حساب آورد. به کمک این برچسب‌ها می‌توان موارد همسان را از بین کوهی از نامه‌های موجود یافته و به کار گرفت.
به خاطر داشته باشید با برچسب‌زنی هر نامه به طور خودکار آن را فیلتر کرده‌اید. جالب اینکه می‌توانید با جستجوی برچسب‌هایی خاص آنها را در دسته‌بندی‌های دقیق‌تری گردآوری نمایید. برای نمونه با جستجوی عبارتی نظیر «label:newsletter before:2011/01/01» می‌توانید به خبرنامه‌های دریافتی پیش از تاریخ مربوط دسترسی پیدا کنید.

ترفند 7 – گسترش توانمندی‌های جیمیل با برنامه‌های ثالث
برنامه‌ها و افزونه‌های ثالث متعددی برای سرویس پست الکترونیکی گوگل نگارش و منتشر شده‌اند؛ که به کمک آنها می‌توان توانمند‌ی‌های جیمیل را دو چندان کرد. برای نمونه برنامه Rapportive جزئیات بیشتری را از فیس‌بوک، لینکد‌این و توئیتر گردآوری کرده و در کنار پروفایل مخاطب نمایش می‌دهد. ابزاری که برای شناسایی هر چه بیشتر مخاطب خود بسیار کاربردی خواهد بود.
یکی دیگر از برنامه‌های ثالث محبوب Boomerang است که کاربر را قادر می‌سازد تا ارسال ایمیل‌ها را به آینده موکول کرده و آن را به طور مشخص در زمان تعیین شده انجام دهد. از این گذشته این برنامه به ما در یادآوری پیام‌های مهم در بازه‌های زمانی خاص کمک می‌کند.

ترفند 8 – شخصی‌سازی حجم نامه‌ها
شاید دوست داشته باشید میزان فاصله‌ای که بین فهرست نامه‌های صندوق پستی وجود دارد را کم و زیاد کنید، اما یک صفحه نمایش صرف ندارید و در خانه، محل کار و جاهای دیگری به صندوق پستی‌تان دسترسی دارید. برای این منظور به بخش تنظیمات رفته و با تغییر حجم نامه‌ها (Display Density) به میزان مورد نظر خود برسید.

ترفند 9 – یک نامه الکترونیکی را به ابزار یادآوری بدل کنید
گاهی پیش می‌آید که بنا به هر دلیلی قادر به ارسال نامه‌ای خاص نیستید، اما با این وجود نمی‌خواهید این کار را فراموش کنید. برای این منظور کافی است بر روی دکمه More (بیشتر) در بالای نامه مذبور کلیک کرده و آن را به یک ابزار یادآوری (add to Tasks) بدل سازید و تاریخ دقیق یادآوری را در تقویم ویژه‌ی آن مشخص کنید.

ترفند 10 – کارهای ابتدایی را بهتر به انجام برسانید
برای تکمیل این کارگاه آموزشی و تبدیل شما به یک جیمیل‌باز بالفطره باید آشنایی‌تان با امور پیش‌پا افتاده و ابتدایی را نیز افزایش دهیم. احتمالاً نمی‌دانستید که برای جستجوی نامه‌های دریافتی از سوی شخصی خاص می‌توانید از پرس‌وجویی نظیر «from: [email protected]» کمک بگیرید.
اگر شما هم ترفند مشابه‌ای را می شناسید در بخش نظرات آن را به دیگران معرفی کنید.
منبع:zoomit.ir