دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پرواز موفقیت‌آمیز بزرگترین پرنده ساخت بشر



بزرگترین هواپیمای جهان با 80 میلیون پوند هزینه و با طول 91 متر حتی از ایرباس A380 نیز بزرگتر است.

بزرگترین هواپیمای جهان با ظرفیت 396 هزار متر مکعب گاز هلیوم با موفقیت پرواز کرد.

اخبار,اخبار علمی , بزرگترین پرنده جهان

 پروژه ساخت بزرگترین پرنده جهان که از گاز هلیوم برای پرواز استفاده می‌کند، اولین‌ بار توسط ارتش ایالات متحده اجرا، اما در سال 2012 به علت مشکلات تامین بودجه کنار گذاشته شد.


یک شرکت بریتانیایی با تبدیل این هواپیمای نظامی به کاربری شهری و افزودن قابلیت حمل 48 مسافر به دنبال ثبت رکورد بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

مراحل آزمایشی پرواز این هواپیما با موفقیت انجام شده است، اما علاقه‌مندان به پرواز باید تا سال آینده صبر کنند.

شرکت سازنده این هواپیما در مورد ظرفیت‌های این پرنده عظیم اعلام کرد: برای پر کردن مخزن عظیم این هواپیما حدود 396 هزار متر مکعب گاز معادل 15 استخر پر المپیک، عنصر هلیوم نیاز است.

بزرگترین هواپیمای جهان با 80 میلیون پوند هزینه و با طول 91 متر حتی از ایرباس A380 نیز بزرگتر است.

مسئولان شرکت سازنده در مورد سیستم حرکتی این پرنده عنوان کردند: سیستم پروازی این وسیله به صورت هیبریدی و ترکیبی از گاز هلیوم و بال‌های مکمل است. به طوری‌که حدود 60 درصد نیروی پرواز توسط گاز هلیوم تامین شده و 40 درصد دیگر نیز با نیروی بالابرنده بال‌ها تامین می‌شود.

این هواپیما قادر است تا حداکثر دو هفته پرواز و با هر پرواز 10 تن محموله حمل کند.


 اخبار  علمی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
فرود موفقیت‌آمیز مورفیوس، پرنده‌ی عمود پرواز ناسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین شیء پرنده ساخت بشر +عکس


این بار در خارج از ایالات متحده و با تلاش یک شرکت بریتانیایی، بزرگترین شیء پرنده ساخت بشر تاکنون که گنجایش ۳۹۶ هزار متر مکعب گاز هلیوم را در خود دارد با موفقیت پرواز کرد.

وب‌سایت زوم تک: برای نخستین بار، سال ها پیش بود که ارتش ایالات متحده پروژه ساخت بزرگترین شیء پرنده ساخت بشر تا آن زمان را در دستور کار خود قرار دارد، اما مدتی بعد و در میانه های سال ۲۰۱۲ کمبود بودجه و عدم سرمایه گذاری ابتدایی مناسب بر روی این پروژه سبب متوقف شدن و ناتمام ماندن آن شد.

بزرگترین شیء پرنده ساخت بشر +عکس

اما این بار در خارج از ایالات متحده و با تلاش یک شرکت بریتانیایی، بزرگترین شیء پرنده ساخت بشر تاکنون که گنجایش ۳۹۶ هزار متر مکعب گاز هلیوم را در خود دارد با موفقیت پرواز کرد.گفتنی است این شرکت بر خلاف هدف ارتش ایالات متحده ،با تبدیل کاربری این هواپیما از نظامی به شهری تصمیم بر ایجاد تحولی تازه در صنعت حمل و نقل گرفته است.

 این کار با افزودن قابلیت حمل ۴۸ مسافر به این پرنده عظیم الجثه میسر شده و به دنبال آن این پرنده را برای ثبت شدن به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان آماده کرده است.این هواپیما همچنین قادر است تا معادل ده تن بار جابجا کند و این توانایی را نیز دارد تا به مدت دو هفته یکجا ثابت در هوا بماند.این هواپیما مراحل آزمایش ابتدایی را گذرانده است ولی، مراحل نهایی اجرایی شدن و استفاده از آن به طور عمومی احتمالا تا اواخر سال جدید میلادی طول خواهد کشید.

بزرگترین شیء پرنده ساخت بشر +عکس

طبق اطلاعاتی که از سوی شرکت سازنده منتشر شده است،پر کردن مخزن بزرگ این پرنده حدود ۳۹۶ هزار متر مکعب گاز معادل ۱۵ استخر پر المپیک، عنصر هلیوم نیاز دارد.همچنین هزینه ساخت آن چیزی بالغ بر ۸۰ میلیون پوند برآورد شده است.

گفتنی است این هواپیما با طول ۹۱ متری خود حتی از ایرباس A380 هم بزرگتر است!

اگر در مورد چگونه مکانیزم حرکتی این هواپیما کنجکاو شده اید، باید گفت که سیستم پروازی این وسیله به صورت هیبریدی و ترکیبی از گاز هلیوم و بال‌های مکمل است و چیزی بالغ بر ۶۰ % نیروی پرواز توسط گاز هلیوم تامین شده و الباقی بر عهده نیروی بالابرنده بال‌ها خواهد بود.