دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پرندگان مناسب برای کودکان



پرندگان مناسب برای کودکان
اغلب کودکان شیفته ی پرندگان میشوند، و اسرار زیادی به نگهداری از یکی از آنها میکنند. برای پدر و مادرهایی که به دنبال بهترین پرندگان برای فرزندان خود هستند، به شما 3 گونه پرنده ی مناسب را معرفی میکنیم تا این اطلاعات به تصمیم گیری بهتر شما کمک کرده باشند.

 فنچ,قناری,باجریگار,کاکاتیل ها,طوطی

1- فنچ ها:
فنچ ها و قناری ها در رده ی اول بهترین ها هستند، زیرا که نگهداری از آنان نسبت به دیگر گونه ها آسانتر است. این پرندگان حیوان خانگی خیلی خوبی برای کودکان کوچک هستند زیرا آنها بسیار زیبا بوده و صدای جذاب و دلنشینی دارند. فنچ ها معمولا علاقه ی زیادی به ارتباط با انسان ندارند؛ بنابر این وقتی شما یک فنچ را خریداری میکنید بهتر است در کنار آن اقدام به خریداری چند فنچ دیگر داشته باشید.
بنابر این اگر کودک شما طالب پرنده ای است فنچ ها و قناری ها میتوانند بسیار مناسب باشند.

 فنچ,قناری,باجریگار,کاکاتیل ها,طوطی

 2- باجریگارها:
در رده بندی مناسب ترین پرندگان دوم هستند. باجریگار ها میتوانند برای کودکان جوان بسیار سرگرم کننده باشند زیرا رفتارهای آنها بسیار جذاب بوده و حتی میتوانند حرف زدن یاد بگیرند. نگهداری و مراقبت از آنان آسان بوده و شخصیت های ملایمی دارند. به راحتی با صاحبان خود خو میگیرند و میتوانند حیوان خانگی خوبی برای کودکان باشند.
اگر شما به دنبال دوست خوبی برای فرزندتان هستید باجریگارها بسیار مناسبند.

 فنچ,قناری,باجریگار,کاکاتیل ها,طوطی

 3- کاکاتیل ها:
کاکاتیل ها نیز از بهترین طوطی ها برای کودکان کم سن و سال هستند؛ و شاید بهترین طوطی برای کودکان بزرگتر که آمادگی نگهداری از یک پرنده را دارند.
 کاکاتیل ها میتوانند صحبت کردن، سوت زدن، و انواع شعبده بازیهای ساده را یاد بگیرند و به همین دلیل افراد از بازی با آنها لذت میبرند. آنها نسبت به فنچ ها و باجریگارها نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و باید مدت زیادی از روز را بیرون از قفس به تفریح بپردازند.
بنابر این کاکاتیل ها برای افرادی مناسبند که واقعا توانایی نگهداری را داشته باشند و همچنین نگهداری از آنان را بیاموزند. در صورت موفقیت در امر مراقبت و رسیدگی،مطمئنا هم پرنده و هم کودک بسیار شاد خواهند بود.

منبع:pug.ir



ویدیو مرتبط :
بازیهای مناسب برای کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سن مناسب ورزش کردن در کودکان




ورزش کودکان

پرداختن به ورزش مي تواند آمادگي جسماني کودکان و نوجوانان را افزايش دهد. کسب مهارت و موفقيت اعتماد به نفس آنها را افزايش مي دهد و به آنها مي آموزد که چگونه محرک هاي آني را در خود کنترل کنند که اين توانايي نه تنها در ورزش که در مناسبات اجتماعي نيز مفيد خواهد و به يافتن دوستان تازه کمک مي کند.

سن شروع ورزش

کارشـناسان ورزش و روانشـناسي کـودک توصـيه مي کننـد که کـودکان تا قـبل از رسـيدن بـه سـن 8 تـا 10 سـالگي نبايد در ورزش هاي رقـابتي سازمان يافته که آن امتياز محاسبه مي شود و به خصوص بزرگسالان در آن نقش دارند شرکت کنند چون احتمال فشار رواني و يأس ناشي از باخت در آنها زياد است.


- زير 8 سال: بايد در بازي، کشف و يادگيري مهارت هايي که از طريق پرتاب کردن و گرفتن، ضربه زدن به توپ، بالا و پائين پريدن، دويدن و شنا کردن حاصل مي شود، کاملاً آزادانه رفتار کنند و اين مهارت ها را به شادي بخش ترين روش بياموزند.

واضح است که آموختن اين موارد به آنها کمک مي کند تا با اعتماد به نفس بيشتر وارد مرحله بعد شود.

ورزش کودکان


- 8 تا 10 سال: بسته به ميزان رشد خود مي توانند در مسابقات سازمان يافته شرکت کنند مانند مسابقات داخلي در مدارس. آنها هنوز براي توسعه مهارت هاي خود به کمک نياز دارند و بايد کنار آمدن با نااميدي و شکست را بياموزند. کودکاني که بيشتر اوقات بازنده هستند بيش از ديگران مستعد کنار گذاشتن ورزش هستند. والدين و اولياي مدرسه بايد مراقب باشند که با فراهم آوردن زمينه مناسب مثلاً شرکت دادن اين کودک در مسابقه اي که در آن بيشترين توانائي را دارد موجبات برنده شدن و دلگرمي او را فراهم نمايند. اين سنين، بهترين زمان براي پرداختن به ورزش هاي مختلف و انتخاب ورزش مورد علاقه از ميان آنهاست.

- 10 تا 12 سال: کودکان و نوجوانان مي توانند از رقابت در ورزش لذت ببرند و همچنان به آموختن مهارت هاي تازه بپردازند. بعضي از کودکان در اين گروه سني استعداد و علاقه خاصي به يک ورزش بخصوص نشان مي دهند و مي توانند با داشتن مربي در اين زمينه بسيار پيشرفت نمايند.

نوجواناني که به هر دليل علاقه اي به شرکت در ورزش هاي رقابتي تيمي ندارند، مي توانند با راهنمائي مربيان و والدين خود به ورزش هايي چون اسکيت، سوارکاري، دوچرخه سواري و مانند اينها بپردازند.