دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پرنده‌ای که از خودرو محافظت می‌کند(+عکس)



اخبار علمی - پرنده‌ای که از خودرو محافظت می‌کند(+عکس)

شرکت خودرو سازی فرانسوی رنو ازمدل خودروی آف رود خود به نام Kwid در نمایشگاه خودروی 2014 دهلی نو پرده برداری کرد.

چیزی که در مورد این خودروی کراس اور جالب است ، شی پرنده همراه آن است .

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری designboom ، این مدل با هدف دست یابی این شرکت به بازار هند جایی که خودروهای کراس اور رایج هستند ، طراحی شده است .

اخبار,اخبار علمی ,خودروی آف رود

 
سیستم آفرود سبکی از رانندگی است که مخصوص شرایط سخت و خارج از جاده میباشد به نحوی که نیازمند خودروهای دو دیفرانسیل و یا خودروهایی با موتورهای مخصوص است.

خودرو کراس اور خودرویی است که از ترکیب بدنه شاسی بلند (اس یو وی) بر روی پلتفرم سواری طراحی شده است.

این شی پرنده با چرخش قسمت عقب سقف خودرو به پرواز درآمده و به یکی از دو حالت اتوماتیک با کمک جی پی اس و دیگری دستی به استفاده از یک تبلت در داخل خودرو کنترل می شود و می تواند فعالیت هایی مانند مسیر یابی ، عکس برداری و تصویربرداری از مناظر اطراف و کنترل وضعیت ترافیکی پیش روی راننده را انجام دهد .

این خودرو از یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ و یک سیستم کلاچ دوگانه برای کاهش مصرف سوخت بهره می برد.

سیستم انتقال قدرت از نظر نوع تعویض دنده به دو دسته معمولی و اتوماتیک تقسیم بندی می‎شوند. در انتقال قدرت معمولی ، راننده با فشار دادن پدال کلاچ و با استفاده از دسته دنده ، دنده را تعویض می‎نماید.

در سیستم انتقال قدرت اتوماتیک با استفاده از یک مبدل گشتاور و یک یا چند مجموعه چرخ دنده سیاره‎ای ، همه کارهای تعویض دنده به صورت خودکار انجام می‎گیرد.

اما سیستم دیگری بین این دو سامانه وجود دارد که ترکیبی از بهترین ویژگی های این دو است و به سیستم کلاچ دوگانه ، انتقال قدرت شبه اتوماتیک ، دستی بدون کلاچ یا دستی انتقال قدرت اتوماتیک شده معروف است.

طراحی داخلی این خودرو از لانه های پرنده گان الهام گرفته شده و صندلی جلویی آن می تواند سه نفر را به طوری که راننده در وسط قرار گرفته باشد ، در خود جای دهد. جنس این صندلی از مواد الاستومری است.

الاستومر به پلیمری گفته می شود که خاصیت کشسانی (ارتجاعی) داشته باشد ، بدین مفهوم که بعد از تغییر شکل به حالت و شکل اولیه خودش بر می گردد.
اخبار علمی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
کپی گرفتن عکس از سایت های محافظت شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش خودرو پرنده در نمایشگاه آلمان/عکس



شرکت خودروسازی مستقر در برانشویگ آلمان در حال تولید یک خودرو پرنده کاربردی است که می‌تواند راه‌حلی برای مشکل ترافیک جاده‌ای باشد.

خودرو پیش‌ساخت دوسرنشینه Carplane اخیرا در نمایشگاه عمومی حمل و نقل هوایی Aero Friedrichshafen به نمایش درآمده و از محفظه‌ای برای هر مسافر برخوردار است که توسط یک فضای باز از هم جدا شده و بالها در حالت خودرو زمینی، در این فضا ذخیره می‌شوند.


به گفته طراحان این خودرو پرنده، در حال حاضر بالهای خودرو باید مانند گلایدرها بطور دستی ثابت شده یا برداشته شوند، اما مهندسان در حال تولید مکانیزم خودکاری هستند که با فشار یک دکمه، بالها را باز کرده یا در محفظه خود قرار دهد. این خودرو طراحی شده منحصربفرد، حدود 455 کیلوگرم وزن داشته و از دو موتور پیستون سیلندر 151 اسب بخار استفاده می‌کند که به آن، ایرودینامیک و دید بهتری از سایر روش‌های توکشیدن بال ارائه می‌کند.

چرخهای آخر خودرو پرنده به آن اجازه خواهد داد تا در ارتفاع کمتر از 91 متری بلند شده و به دلیل طراحی چهار چرخ آن، Carplane می‌تواند در همان فاصله فرود بیاید. خودرو پرنده Carplane از حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت به عنوان یک خودرو، 222 کیلومتر در ساعت به عنوان هواپیما و سرعت کروز 201 کیلومتر در ساعت برخوردار بوده و با افزوده شدن محدودیت وزن در سال 2017 یا 2018، به عنوان یک هواپیمای سبک تائید خواهد شد.

اخبار,اخبارعلمی,خودرو پرنده

 

 

 اخبار  علمی -   ایسنا