دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پرطرفدارترین سیستم عامل ها و گوشی های هوشمند


لازم به ذکر است که آمار یاد شده تنها مربوط به گوشی های هوشمند است و رتبه بندی کلی تولید کنندگان گوشی های موبایل برای آمریکا با این رتبه بندی متفاوت است.

بر اساس گزارشی که کمپانی Nielsen -- یکی از تحلیلگران مطرح بازار کالاها و خدمات -- در روز 28 جولای 2011 (6 مرداد 1390) بر اساس اطلاعات ماه ژوئن منتشر نمود سیستم عامل اندروید گوگل با در اختیار داشتن 39 درصد سهم بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند در آمریکا رتبه نخست را در این کشور در اختیار دارد و سیستم عامل iOS اپل و سیستم عامل بلک بری کمپانی ریسرچ این موشن (RIM) به ترتیب با 28 و 20 درصد سهم بازار در آمریکا در مکان های دوم و سوم قرار دارند.



ویدیو مرتبط :
سیستم عامل 2.6 ، در خانه های هوشمند Control4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"اندروید" سیستم عامل 85 درصد گوشی های موبایل هوشمند جهان



اخبار,اخبار علمی, اندروید


 اخبار علمی - "اندروید" سیستم عامل 85 درصد گوشی های موبایل هوشمند جهان

از میان حدود 295 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند فروخته شده در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ( 2014) در جهان، حدود 250 میلیون دستگاه با استفاده از سیستم عامل اندروید فعالیت می کنند.

85 درصد گوشی های هوشمند جهان اندرویدی اند85 درصد گوشی های موبایل هوشمند جهان از سیستم عامل "اندروید" استفاده می کنند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه کویتی الانباء، شرکت آمریکایی گوگل سیستم عامل اندروید را برای موبایل و تبلت و هم اکنون برای تلویزیون تهیه و عرضه کرده است.

برآوردهای شرکت آمریکایی تحقیقات "استراتژی انالیتیکس" نشان می دهد 85 درصد از گوشی های هوشمند فروخته شده در جهان با سیستم اندروید فعالیت می کنند.

این آمار نشان دهنده ثبت رکورد جدیدی از تعداد گوشی های تلفن همراهی است که سیستم عامل اندروید دارند.

براساس این گزارش، از میان حدود 295 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند فروخته شده در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ( 2014) در جهان، حدود 250 میلیون دستگاه با استفاده از سیستم عامل اندروید فعالیت می کنند.

اندروید در مالکیت گوگل هم اکنون از سوی بسیاری از برندهای تلفن همراه استفاده می شود که در راس آنها شرکت کره ایی سامسونگ قرار دارد.

گوگل معمولا هر سال یک یا دو مرتبه، به روزسازی اندروید را انجام می دهد و برای نسخه های به روز شده خود نیز از نام های رمزی بهره می گیرد.

به عنوان مثال جدیدترین به روز سازی اندروید "کیت کت" نام داردو نام های قبلی هم به ترتیب "جیلی بین" و "جینجر برد" نام دارند.

در سال های اخیر سیستم عامل اندروید به شدت با استقبال عمومی روبه رو شد و برای نخستین بار در سه ماهه سوم سال 2011، درصد استفاده گوشی های موبایل هوشمند جهان از برنامه اندروید بیش از 50 درصد شد. این رقم در سه ماهه دوم سال 2012 هم به 80 درصد رسید.

براساس این گزارش، دیگر رقبای اندروید نیز همزمان در حال عقب نشینی هستند. به عنوان مثال میزان فراگیری سیستم عامل "بلک بری" در یک سال گذشته از 2.4 درصد به 0.6 درصد از بازار گوشی های موبایل هوشمند جهان رسید.

برنامه "ای او اس" متعلق به گوشی های موبایل "اپل" هم از 13.4 درصد به 11.9 درصد کاهش یافت که دلیل آن کاهش حضور اپل در بازار گوشی های تلفن همراه هوشمند ارزان قیمت است.

سهم برنامه "ویندوز فون"  متعلق به مایکروسافت هم از 3.8 درصد به 2.7 درصد کاهش یافت که دلیل آن مشکلات گوشی های این شرکت در آمریکا اعلام شد.

 اخبار علمی - عصر ایران