دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پرخوری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود



 

 

پرخوری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف ویتامین C موجب افزایش قدرت یادگیری، هوشیاری، رفع كم خوابی و كاهش اضطراب مفید است.

 

فارس: یك متخصص تغذیه گفت: پرخوری و مصرف چربی‌های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

سید ضیاءالدین مظهری افزود: در گذشته روزانه بدن انسان به 75 میلی‌گرم ویتامین C نیاز داشت ولی به دلیل آلودگی هوا این میزان به 100 میلی‌گرم رسیده است.

 

وی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود البته پرخوری و مصرف چربی‌های اشباع موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف ویتامین C موجب افزایش قدرت یادگیری، هوشیاری، رفع كم خوابی و كاهش اضطراب مفید است.

 

مظهری افزود: میوه‌ها به خصوص میوه‌های به رنگ سبز تیره و نارنجی سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند و میوه‌های ارغوانی و توسرخ مانند هندوانه سرشار از لیكپن است كه از سرطانی شدن سلول‌های پروستات مردان پیشگیری می‌كند.

 

وی گفت: ویتامین C یكی از ویتامین‌های محلول در آب است و باید به طور مرتب از آن استفاده كرد. سبزی‌های برگی‌شكل، مركبات، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، سیب‌زمینی و توت فرنگی سرشار از ویتامین C هستند./عصرایران


ویدیو مرتبط :
سیستم ایمنی بدن چه وظایفی دارد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تضعیف سیستم ایمنی بدن با این بیماری


سرماخوردگی، از خواب پریدن و برخی بیماری‌ها عامل اصلی بروز تبخال دهانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: سرماخوردگی، از خواب پریدن و برخی بیماری‌ها عامل اصلی بروز تبخال دهانی است.

داوودی متخصص پوست، طی سخانی گفت: تبخال یک نوع ویروس بدی است که اگر تا آخر عمر در بدن انسان بماند سلول‌های ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و باعث ایجاد تبخال دهانی می‌گردد.

وی افزود: سرماخوردگی، استرس، از خواب پریدن، برخی بیماری‌ها می‌تواند از عوامل بروز تبخال دهانی است. برخی از افراد تا آخر عمر یکبار هم تبخال نمی‌زنند اما برخی از افراد به شدت تبخال می‌زند علت برخی از تبخال‌ها مشخص نیست و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

وی اذعان داشت: اگر تبخال شدت یافت باید حداقل 6 ماه متوالی از کمپرس زینک سولفات برای رفع تبخال استفاده کرد، اگر افرادی که حداقل 2 بار حمله تبخال در طول ماه دارند باید از قرص خوراکی آسیکلوویر روزانه 2 عدد استفاده کنند البته زیر نظر پزشک تا بهبود یابند.

البته لازم به ذکر است هر ناحیه از بدن می‌تواند تبخال بزند اما تبخال دهانی شیوع بیشتری در میان عموم مردم دارد.