دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پرتاب ماهواره ایرانی نوید



 

 

پرتاب ماهواره ایرانی نوید

 

 

ماهواره دانشجویی "نوید" که از سوی دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است پس از آزمایشات پیش پروازی در سال جاری و توسط ماهواره بر داخلی سفیر به فضا پرتاب می شود.

ه گزارش خبرنگار مهر، ماهواره "نوید" اولین ماهواره ۱۰۰ درصد بومی کشور است که نمونه مهندسی آن در سال ۸۸ و در کمتر از ۵ ماه ساخته شد و نمونه پروازی آن نیز هم اکنون در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است.

این ماهواره که قراراست درسال جاری توسط ماهواره بر داخلی سفیر۱B به فضا پرتاب شود هم اکنون آماده تحویل به سازمان صنایع هوافضا است و به مناسبت هفته جهانی فضا در هفته جاری برای تست نهایی به این سازمان تحویل داده می شود.

چنانچه این ماهواره آزمایشات پیش پروازی خود را با موفقیت به اتمام برساند، امسال توسط ماهواره بر سفیر ۱B پرتاب می شود و در مدار جای می گیرد.

این ماهواره کوچک که در ساخت آن از استاندارد جهانی ECSS تبعیت شده است با ۵۰ کیلوگرم وزن و طول عمر مداری ۲ ماهه ، ماموریت عکس برداری در ارتفاع هزار کیلومتری از سطح زمین را به عهده دارد..... /   خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
فیلم پرتاب ماهواره نوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه یک ایرانی به خاطر پرتاب ماهواره


دادستان دادگاه فدرال در مریلند آمریکا، خواستار محکومیت نادر مُدانلو، یک مرد آمریکایی- ایرانی تبار به اتهام کمک به پرتاب نخستین ماهواره ایران شد.

جام نیوز: دادستان دادگاه فدرال در مریلند آمریکا، خواستار محکومیت نادر مُدانلو، یک مرد آمریکایی- ایرانی تبار به اتهام کمک به پرتاب نخستین ماهواره ایران شد.

 «دادستان دادگاه فدرال در مریلند آمریکا روز سه شنبه در سخنانی خطاب به هیات منصفه، خواستار محکومیت نادر مُدانلو، یک مرد آمریکایی- ایرانی تبار به اتهام کمک به پرتاب نخستین ماهواره ایران شد.»

 نادر مدانلو، ۵۲ ساله متهم است که با واسطه گری غیر قانونی بین ایران و یک شرکت روسی، تلاش کرده تحریم های آمریکا در ارتباط با برنامه فضایی ایران را در ازای دریافت ۱۰ میلیون دلار نقض کند.

وکیل آقای مدانلو اتهامات علیه موکل خود را رد کرده است. انتظار می رود دادگاه حدود چهار تا شش هفته به طول بینجامد. در صورت اثبات تمامی ۱۱ مورد اتهام علیه آقای مدانلو، وی ممکن است به ده ها سال زندان محکوم شود.