دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پدران مسن‌تر، عمر بیشتری به فرزندان هدیه می‌دهند!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یافته‌های پژوهشی اخیر:

پدران مسن‌تر، عمر بیشتری به فرزندان هدیه می‌دهند!

پژوهشگران امریکایی دریافتند کودکانی كه از پدران مسن‌تر متولد می‌شوند، به علل ژنتیکی، بیشتر از سایرین عمر می‌کنند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان معتقدند با افزایش سن مردان، ساختار ژنتیکی اسپرم آنها تغییر می‌کند و باعث ایجاد کد دی ان ایی می‌شود که افزایش طول عمر را به همراه دارد.

نتایج این پژوهش که در جلسه مذاکره آکادمی ملی علوم منتشر شد، حاصل آنالیز DNA در 1779 جوان است.

پژوهشگران از مدت‌ها پیش می‌دانستند طول عمر هر فرد به طور ساختاری به تلومرهایی بستگی دارد که بر روی انتهای کروموزوم‌های حاوی کدهای ژنتیکی قرار می‌گیرند. تلومرها از انتهای کروموزوم‌ها در برابر آسیب مراقبت می‌کنند. هر چه تلومر کوتاه‌تر باشد، طول عمر فرد هم کوتاه‌تر خواهد بود.

در بیشتر سلول‌ها با افزایش سن، تلومرها کوتاه‌تر می‌شوند تا جایی که سلول‌ها دیگر قادر به تکثیر نیستند.

در تحقیقات اخیر، پژوهشگران دریافتند برخلاف سایر سلول‌ها در اسپرم، تلومرها با افزایش سن، بلندتر می‌شوند و از آن جا که مردان DNA را از طریق اسپرم به فرزاندانشان منتقل می‌کنند، این تلومرهای بلند هم به نسل بعد به ارث می‌رسند که می‌تواند ضامنی برای طول عمر بیشتر افراد باشد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
پدران نگران فرزندان خود هستند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی کریمی پیراهن خود را به فرزندان ناصر محمدخانی در قطر هدیه داد ؛ عکس



قطر , علی کریمی , پرسپولیس  , مهدوی مهدوی کیا

 

علی و عرفان محمد خانی که بعد از به قتل رسیدن مادرشان به قطر رفتند و پیش مادر بزرگشان زندگی می کنند در دو تیم قطری فوتبال بازی می کنند.

علی در الاهلی توپ می زند و عرفان هم عضو تیم الخرطیات است. علی در حالی که سن اش در رده امیدها است اما به واسطه بازی های خوبش در این رده در ترکیب ثابت بزرگسالان به میدان می رود. او سال گذشته با رحمان رضایی هم بازی بود و در همان سال مسئولان فدراسیون قطر به او پیشنهاد دادند تا به عضویت تیم ملی قطر در بیاید که او این کار را انجام نداد. نکته جالب اینجاست که ناصر محمد خانی خودش هم در همین تیم الاهلی بازی کرده است.

علی و عرفان پس از آگاهی از اردوی پرسپولیسی ها در قطر به محل تمرینات این تیم رفتند و دقایقی با علی کریمی و مهدوی مهدوی کیا خوش و بش کردند. کریمی با دیدن بچه های ناصر محمد خانی پیراهن شماره 8 خودش را به آنها داد و گفت: «این پیراهن پدر شماست که من به تن کرده ام.»

ناصر محمد خانی در زمان حضورش در پرسپولیس شماره 8 این تیم را می پوشید.

 

قطر , علی کریمی , پرسپولیس  , مهدوی مهدوی کیا